نادین

معنی کلمه نادین در لغت نامه دهخدا

نادین. ( ص مرکب ) ناحق. به خلاف دین. به خلاف حق : وفات یزدجرد در سال هشتم بود از طغیان نادین ناحق عثمان. ( فارسنامه ابن بلخی ص 112 ).

معنی کلمه نادین در فرهنگ فارسی

( صفت ) بخلاف حق و دیانت : [ وفات یزد جرد در سال هشتم بود از طغیان نادین ناحق عثمان...

معنی کلمه نادین در فرهنگ اسم ها

اسم: نادین (پسر) (فارسی، سانسکریت) (تلفظ: nadin) (فارسی: نادین) (انگلیسی: nadin)
معنی: پویا و پرتحرک، الهه رودخانه

معنی کلمه نادین در دانشنامه عمومی

نادین (فیلم ۱۹۸۷). نادین ( به انگلیسی: Nadine ) فیلمی محصول سال ۱۹۸۷ و به کارگردانی رابرت بنتون است. در این فیلم بازیگرانی همچون جف بریجز، کیم بسینگر، ریپ تورن، گوئن وردن، گلن هدلی و جری استیلر ایفای نقش کرده اند.

جملاتی از کاربرد کلمه نادین

مارتا پنج بار متوالی، ریجیت پرینز سه بار متوالی و میا هام دو بار متوالی فاتح این جایزه بوده‌اند. مسن‌ترین بازیکن زنی که این جایزه را دریافت کرده است، نادین آنگرر با ۳۵ سال سن است که در سال ۲۰۱۳ به آن دست یافت. او همچنین تنها دروازه‌بان، چه در فوتبال مردان و چه در فوتبال زنان، است که به عنوان بهترین بازیکن سال فیفا شناخته شده‌است. جوانترین برنده این جایزه نیز مارتا با داشتن ۲۰ سال سن بوده‌است
پس از کناره‌گیری زیلک روتنبرگ از تیم ملی اورسولا هول دروازه‌بان دوم تیم و ذخیره نادین آنگرر در المپیک ۲۰۰۸ شد که در آن رقابتها به مدال برنز دست یافتند. همچنین در مسابقات فوتبال زنان اروپا ۲۰۰۹ که آلمان به هفتمین عنوان قهرمانی خود دست یافت این تیم را همراهی می‌کرد. هول برای بازی‌های جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۱ نیز به تیم ملی فوتبال زنان آلمان دعوت شد اما در هیچ‌یک از بازی‌ها به میدان نرفت. پس از پایان جام جهانی ۲۰۱۱ از تیم ملی خداحافظی کرد.
بریزبن رور یا تیم بریزبن رور دابلیو لیگ که با نام بریزبن رور زنان نیز شناخته می‌شود نمایدهٔ باشگاه فوتبال بریزبن رور در لیگ ملی زنان استرالیا یا همان دابلیو لیگ است.از بازیکنان شاخص این تیم می توان به دروازه بان این تیم نادین آنگرر اشاره کرد که موفق به دریافت بهترین بازیکن زن سال فیفا در سال ۲۰۱۳ شد.
باب منندز سناتور دموکرات ایالات متحده از نیوجرسی و همسرش نادین در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ به اتهام رشوه متهم شدند.