کاپشن
معنی کلمه کاپشن در فرهنگ معین

کاپشن

معنی کلمه کاپشن در فرهنگ معین

(شَ ) (اِ. ) نیم تنه ای که سر آستین و لبة پایین آن تنگ تر است و جلو آن با تکمه یا زیپ بسته می شود.

معنی کلمه کاپشن در فرهنگ عمید

پوشاک زمستانی به شکل نیم تنۀ کوتاه، کلاه دار یا بی کلاه، که جلو آن با زیپ بسته می شود و در پوشش داخلی آن پارچه هایی از الیاف طبیعی یا مصنوعی برای گرم کردن دوخته می شود.

معنی کلمه کاپشن در فرهنگ فارسی

باشلق، شنل باشلق دار

معنی کلمه کاپشن در دانشنامه عمومی

کاپشن یا کاپیشان ( به روسی: Капюшон ) ( Капюшон ) یک وام واژه از زبان روسی است که در اصل به معنای «بالاپوش» است و معادل انگلیسی آن، Hood است، ولی در ایران به معنای نوعی ژاکت سنگین است که بیش تر آن ها دارای کلاه هستند و برخی نیز دارای کلاه پنهانی در پشت هستند. این نوع پوشش در گذشته بیشتر از جنس چرم بود و امروزه از الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون هم تولید می شود.
کاپشن لباسی است که به حفظ گرمای بدن و جلوگیری از یخ زدگی آن در برابر سرما و باد کمک می نماید.

معنی کلمه کاپشن در ویکی واژه

نیم تنه‌ای که سر آستین و لبة پایین آن تنگ تر است و جلو آن با تکمه یا زیپ بسته می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه کاپشن

وحشی (۱۹۵۳) - وحشی دیگر فیلم مهم براندو در دهه درخشان ۱۹۵۰ بود. او که در نقش یک موتورسیکلت سوار یاغی در این فیلم خوش درخشیده بود، بت نسل جوان شد. تصویری که او از یک جوان عاصی عصر راک اند رول نشان داد، نماد این عصر شد. ازآن‌جابه‌بعد، تأثیر براندو روی نسل جوان دو چندان شد. تصویر جدید جوانان یاغی در آمریکا بر اساس ظاهر براندو در فیلم «وحشی» (موتورسیکلت بزرگ، کاپشن چرمی و شلوار جین) شکل گرفت. پس از نمایش موفق این فیلم، فروش کارخانجات بزرگ موتورسیکلت آمریکا سیر صعودی پیدا کرد. «وحشی» در بیرون از آمریکا نیز با مؤفقیت تجاری روبرو شد و اثراتی مشابه بر فرهنگ کشورهای دیگر جهان گذاشت.
احمدی‌نژاد در سال ۱۳۹۲ در آخرین سخنرانی روز قدس خود در مقام رئیس‌جمهور بار دیگر از طرح شعار نفی هولوکاست دفاع کرد. رئیس‌جمهور که با کاپشن همیشگی اش به نماز جمعه تهران آمده بود، با بیان اینکه «چرا آنقدر حساسیت وجود دارد و اجازه نمی‌دهند که در این راستا تحقیقات آزاد انجام شود؟»، گفت: آن‌ها که مدعی آزاداندیشی هستند وقتی به کشورهای دیگر می‌رسند معتقدند که باید اجازه داده شود تا تمام اندیشه‌های منحط هم ترویج شود اما وقتی به خودشان می‌رسد چه شلوغ می‌کنند.