پاتر

معنی کلمه پاتر در فرهنگ عمید

۱. زن آوازه خوان.
۲. رقاصه.

جملاتی از کاربرد کلمه پاتر

جیمز از ابتدای ورود به مدرسه از سوروس اسنیپ، دانش‌آموز اسلیترینی متنفر بود و این دو از هر فرصتی برای طلسم کردن یکدیگر استفاده می‌کردند. جیمز پاتر در هاگوارتز عاشق لی‌لی اوانز شد و در نهایت نیز با وی ازدواج کرد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به عروسی بی سروصدا، آرمان‌شهر، هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول، مرد گرگ‌نما، هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم، آمین.، قضیه صفر، بونراکو، بازرس فویل، دکتر پارناسوس، مردی که به شیطان رودست زد، آناکونداس: دنباله خون، سقوط، خیلی دیر، اوندین، ولاد و آزمون اشاره کرد.
از نمونه‌هایی از باب روز می‌توان به هولاهوپ، ترانه‌های گروه بیتلز، دیسکو، مکعب روبیک و سری کتاب‌های هری پاتر اشاره کرد که به ترتیب بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۲۰۰۰ میلادی محبوبیت زیادی در ایالات متحده امریکا پیدا کرده بودند.
نام زندان جادوگران بدنام در دنیای هری پاتر نوشته جی کی رولینگ می‌باشد از زندانیان شناخته شده آنجا می‌توان به سیریوس بلک، بلاتریکس لستنرج، رودولف لسترنج و لوسیوس مالفوی اشاره کرد این زندان توسط دیوانه سازها (دیمنتورها) محافظت می‌شد و آنها قابلیت این را داشتند که همهٔ خاطرات خوش را از ذهن زندانیان بیرون بکشند و ترس و وحشت را جایگزین آن کنند طلسم پاترونوس، موثرترین و بهترین روش برای مقابله با یک دیمنتور است
سری فیلم‌های هری پاتر بدون سازگاری با نرخ تورم، پردرآمدترین مجموعه فیلم‌های تاریخ در تمام دوران‌ها بود. مجموعه فیلم‌های بتمن هم قبل هری پاتر بود که هری پاتر با انتشار قسمت آخرش از سری فیلم‌های بتمن پیشی گرفت.
بر خاک رحم کن که از این چار عنصر او بی دست و پاتر آمد در سیر و انقلاب
در ادبیات زبان انگلیسی ویلیام شکسپیر، جین آستن، جرج الیوت و شارلوت برونته از نویسندگان مطرح جهان بشمار می‌آیند که تلاش‌های گسترده‌ای در پرورش زبان انگلیسی کرده‌اند. رومئو و ژولیت، بیوولف، هملت و هری پاتر از پرطرفدارترین آثار ادبیات انگلیسی در سراسر جهان محسوب می‌شوند. ویلیام شکسپیر، به عنوان برترین شاعر و نمایشنامه نویس تاریخ شناخته می‌شود. بودن، یا نبودن جزو یکی از تأثیرگذارترین بندهای ادبی در ادبیات جهان است.
جی‌کی‌رولینگ خواندن این کتاب را برای هری پاتر دوستان توصیه کرده‌است.(به عکس جلد نسخه آمریکایی دقت کنید)
پس از یک دوره سخت‌گیری و اختلافات شدید، ناکامی نظامی در مصر و شورش در ارتش، پردیکاس توسط افسران ارشد خود در ماه مه یا ژوئن ۳۲۱ یا ۳۲۰ پیش از میلاد ترور شد، و پس از آن آنتیپاتر نایب‌السلطنهٔ سرتاسر امپراتوری اسکندر شد. او رکسانا و دو پادشاه را با خود به مقدونیه آورد و تظاهر به امپراتوری اسکندر را کنار گذاشت و استانهای سابق در مصر و آسیا را تحت کنترل ساتراپ‌ها درآورد. هنگامی که آنتی پاتر در سال ۳۱۹ پیش از میلاد درگذشت فرزندش کاساندر جانشین وی شد و بر تخت نشست.