هوا فضا

معنی کلمه هوا فضا در فرهنگستان زبان و ادب

{aerospace} [حمل ونقل هوایی] شاخه ای از علم و فنّاوری که با سفر در فضای بالای سطح زمین سروکار دارد

جملاتی از کاربرد کلمه هوا فضا

فرا آرامیدا در بسیاری از برنامه‌های کاربردی با تکنولوژی بالا، از جمله هوا فضا و برنامه‌های نظامی، جلیقه ضدگلوله کاربرد دارد.
این عوامل استفاده از جت چسباننده برای کاربردهای با کارایی بالا، مانند هوا فضا را محدود می‌کند، زیرا قطعات جت شده با چسب به‌طور کلی ضعیف تر از آنهایی هستند که با فرایندهای همجوشی بستر پودر چاپ می‌شوند. با این حال، جت چسباننده برای نمونه سازی سریع و تولید قطعات فلزی ارزان قیمت مناسب است.
مهندسی هوافضا در مورد طراحی سفینه است در حالی که مهندسی هوا فضا یک اصطلاح پیچیده‌تر است که شامل طراحی فضا می‌شود و منشاَ آن به پیشگامان هوایی در آغاز قرن ۲۰ برمی گردد، اگرچه کار سرجوج کایلی نیز از اواخر دهه قرن ۱۸ است، دانش اولیه مهندسی با مفاهیم و مهارت‌هایی از شاخه‌های مهندسی همراه است.
آلیاژ آلومینیم ۲۰۱۴ از سری آلیاژهای پایه آلومینیم است که در صنعت هوا فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در دانش هوا فضا اسکای‌لون یک طرح از شرکت انحصاری راکشن انجینز است. این کشتی‌فضایی‌یِ بدون سرنشین قادر است با استفاده از یک موتور جت در یک مرحله خود را در مدار قرار دهد. ساخت چندین فروند از اسکای‌لون که هر یک قادر به انجام ۲۰۰ سفر است، پیش‌بینی شده‌است. هزینهٔ کل پروژه در بازهٔ ۱۲ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.