زیمان

زیمان

معنی کلمه زیمان در لغت نامه دهخدا

زیمان. ( اِخ ) پیتر ( 1865 - 1943 م. ). فیزیکدان هلندی استاد فیزیک در دانشگاه آمستردام و مدیر مؤسسه فیزیک آمستردام بود. وی اثر میدان مغناطیسی را بر طیف نوری که از این میدان بگذرد کشف کرد و بررسی شرایط مغناطیسی را در نواحی کلفدار خورشید میسر ساخت. او در سال 1902 موفق به دریافت جایزه ٔنوبل گردید. ( از لاروس ) ( از دایرة المعارف فارسی ).

معنی کلمه زیمان در فرهنگ فارسی

فیزیکدان هلندی استاد فیزیک در دانشگاه آمستردام و مدیر موسسه فیزیک آمستردام بود وی اثر میدان مغناطیستی را بر طیف نوری که از این میدان بگذرد کشف کرد .

معنی کلمه زیمان در فرهنگستان زبان و ادب

{biome} [زیست شناسی] کلان مجموعه های زی گیتاشناختی (biogeographic ) با سیمای ظاهری و شکل های زیستی معین و گونه های گیاهی و جانوری خاص

معنی کلمه زیمان در دانشنامه عمومی

زیمان ( انگلیسی: Zeeman ) شرکت خرده فروشی هلندی است، که در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد.

معنی کلمه زیمان در ویکی واژه

کلان‏مجموعه‏های زی‏گیتاشناختی (biogeographic) با سیمای ظاهری و شکل‌های زیستی معین و گونه‏های گیاهی و جانوری خاص.

جملاتی از کاربرد کلمه زیمان

یک فیلم لایو اکشن به کارگردانی رالف زیمان و بازی ایندیا آیسلی، کالان مک‌اولیف و ساموئل ال. جکسون با الهام از این انیمه دستمایه اقتباس سینمایی قرار گرفت و در اوت ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.
در فصل بعد او با همکاری دیگر بازیکنان ۲۱ گل به ثمر رساند و توانست تیم خود را به نیمه نهایی دو جام برساند. در آن زیمان رپیس باشگاه اعلام کرد که قیمت گودیانسن برای فروش حداقل ۱۰ میلیون یورو می‌باشد . بعد از پایان فصل با اینکه خود او تمایل به ماندن در این تیم داشت گمانه زنی‌ها پیرامون جدایی او از بولون افزایش یافت.