فکر خودکشی

معنی کلمه فکر خودکشی در فرهنگستان زبان و ادب

{suicidal ideation} [روان شناسی] اشتغال ذهنی به خودکشی که معمولاً نشانه ای از افسردگی عمده است و غالباً به خودکشی منجر نمی شود

معنی کلمه فکر خودکشی در ویکی واژه

اشتغال ذهنی به خودکشی که معمولاً نشانه‌ای از افسردگی عمده است و غالباً به خودکشی منجر نمی‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه فکر خودکشی

این نوع از تجاوز جنسی زمانی رخ می‌دهد که گروهی از افراد در تجاوز علیه یک نفر شرکت داشته باشند. برخی مطالعات نشان داد که تجاوزات جنسی گروهی خشونت آمیزتر بوده و مقاومت بیشتری از جانب قربانی نسبت به تجاوزات جنسی دیگر دارد و قربانیان تجاوزات جنسی گروهی نسبت به افرادی که در تجاوزات انفرادی دخالت دارند بیشتر به دنبال خدمات بحران و پلیس، فکر خودکشی و درمان هستند.
کاهش دسترسی به روش‌های خاص، مانند سلاح گرم یا سموم و حتی بهره‌گیری از سازه ضد خودکشی نیز ممکن است این خطر را کم‌تر کند. سایر اقدامات شامل محدود کردن دسترسی به زغال چوب و موانع روی پل‌ها و سکوهای مترو است. اگرچه شماره تلفن فوریتی بحران به وفور پیدا می‌شود، شواهد کمی در خصوص تأیید یا رد تأثیر آن وجود دارد. به نظر می‌رسد در جوانانی که به تازگی به فکر خودکشی افتاده‌اند، درمان شناختی رفتاری باعث بهبود نتایج شده‌است. ممکن است توسعه اقتصادی به دلیل توانایی خود در کاهش فقر قادر به کاهش میزان خودکشی باشد. همچنین تلاش برای افزایش ارتباط اجتماعی به ویژه در مردان مسن در کاهش فکر به خودکشی مؤثر است.
خودکشی که به آن خودکشی موفق نیز گفته می‌شود، «عمل گرفتن جان خود» است. خودکشی ناموفق یا رفتار خودکشی غیرکشنده، نوعی آسیب به خود با هدف پایان دادن به زندگی است که منجر به مرگ نشود. خودکشی کمکی زمانی است که فردی به‌طور غیرمستقیم به شخص دیگری کمک می‌کند تا باعث مرگ خود شود و این کار را از طریق ارائه مشاوره یا تهیه ابزار انجام این کار صورت دهد. این کار در مقابل هومرگ قرار دارد که در آن فرد دیگر نقش فعال‌تری در مرگ شخص ایفا می‌کند. فکر خودکشی یعنی فکر کردن فرد خودکش به نحوه خاتمه دادن به زندگی خویش.