رافی

رافی

معنی کلمه رافی در لغت نامه دهخدا

رافی. ( ع ص ) رفوگر. رجوع به راف و رافیة شود.

معنی کلمه رافی در فرهنگ فارسی

رفوگر

معنی کلمه رافی در دانشنامه عمومی

رافی (خواننده). رافی گاوکیان ( ارمنی: Րաֆֆի Գավուքեան; زاده ۸ ژوئیهٔ ۱۹۴۸ ) یک خواننده - ترانه سرا و پدیدآور ارمنی تبار اهل کانادا است که در زمینه موسیقی کودکان فعالیت می کند.
• فهرست خوانندگان ارمنی
• فهرست ارمنی های کانادا

جملاتی از کاربرد کلمه رافی

گرانت به جوان‌گرایی و فرصت‌دادن به بازیکنان ناشناخته معروف است. آوی نیمنی در مکابی تل‌آویو، گال آلبرمن در تیم ملی اسرائیل، رافی کوهن در پتح تیکوا از معروفترین بازیکنانی هستند که در تیم‌های او شکوفا شدند.
آیلین ویگن، دختر ویگن دردریان (ملقب به سلطان جاز ایران) و خواهر دوقلوی ژاکلین خواننده و ترانه‌سرا در تهران متولد شد. آیلین همسر سابق فرزان دلجو بود. او به تشویق پدرش به بازیگری در فیلم‌های سینمایی روی آورد و از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ در ۸ فیلم بازی کرد. آیلین پس از انقلاب در شبکه‌های محلی لس‌آنجلسی بازیگر قطعات طنز نمایشی به همراه شهرام شب‌پره و هوشنگ توزیع بود و سپس در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان به همراه شهروز رفیعی و رافی خاچاطوریان به عنوان یکی از قوی‌ترین و پرطرفدارترین مجریان شبکه‌های فارسی زبان درخشید.[نیازمند منبع] آیلین هم‌اکنون هم از برنامه‌سازان و مجریان شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای محسوب می‌شود.
در ۵ ژانویه، رئیس فعلی حزب رافی پرتز اظهار داشت که او قصد تداوم دوره ریاست خود بر حزب خانه یهودی را ندارد، اما بازگشت به سیاست در آینده را رد نمی‌کند. نیر اورباخ اعلام کرد که نامزد انتخابات رهبری حزب خواهد شد. هاگیت موشه نیز (به درخواست نتانیاهو) کاندید شد. موشه در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ توسط کمیته مرکزی به عنوان رهبر حزب انتخاب شد. انتخابات مقدماتی درون حزبی در ۲۶ ژانویه برگزار شد.
ندانم از چه به هرجا که لفظ کار آید ردیف آن رافی الفور لفظ بار کنند
در نتیجه انتخابات با پیروزی رئیس‌جمهور وقت سرژ سارگسیان که ۵۹ درصد آرا را به خود اختصاص داده بود به پایان رسید. رافی هووانیسیان با کسب ۳۷ درصد آرا دوم شد و سایر کاندیداها کمتر از ۴ درصد کل آرا را به خود اختصاص دادند.