خدمات الکترونیکی

معنی کلمه خدمات الکترونیکی در فرهنگستان زبان و ادب

{electronic services} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، رمزشناسی] خدماتی که ازطریق اینترنت عرضه می شود متـ . ای خدمات e-services

معنی کلمه خدمات الکترونیکی در ویکی واژه

خدماتی که ازطریق اینترنت عرضه می‌شود

جملاتی از کاربرد کلمه خدمات الکترونیکی

از جمله فعالیت‌های این سازمان می‌توان به مدیریت امنیت اطلاعات، مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت، گروه‌های مطالعات امنیت، درگاه واحد خدمات الکترونیکی ایران، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر)، مرکز راهبری فناوری اطلاعات و خدمات سنجش سرعت اینترنت اشاره کرد.
در روش تعامل با مصرف کننده از طریق خدمات الکترونیکی، تعامل بین مشتری و سازمانها به طور عمده از طریق فناوری شبکه مانند استفاده از پست الکترونیکی ، تلفن ، ویندوز چت آنلاین برای ارتباط برقرار می شود. خدمات الکترونیکی با خدمات سنتی متفاوت است و تحت تأثیر محدودیت از راه دور و ساعات کار قرار نمی گیرند. بازاریابی محتوای دیجیتالی از طریق خدمات الکترونیکی معمولاً همراه با سایر کانالها برای دستیابی به اهداف بازاریابی از جمله چهره به چهره ، پستی و سایر خدمات از راه دور ارائه می شود. شرکت های اطلاعاتی برای مشتریانی که از چندین موتور جستجو در سایت های مختلف استفاده می کنند ، پیام ها و اسناد مختلفی را ارائه می دهند و حقوق گروه های تجاری را تنظیم می کنند.
فارغ از هر گونه مصوبه قانونی از آن‌جا که بسیاری از خدمات دولت در بستر الکترونیکی عرضه می‌شوند، عدم یکنواختی کیفیت دسترسی اینترنتی به خدمات الکترونیکی می‌تواند موجب تفاوت و تبعیض در دریافت خدمات بشود و این نقض اصل سوم قانون اساسی کشور ایران و قوانین دیگر ضد تبعیض همچون ماده ۲۷ قانون مدیریت خدمات کشوری را دربر خواهد داشت؛ لذا شبکهٔ ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت عرضه خدمات دولت الکترونیکی باید طوری طراحی بشود که برای همه ساکنین کشور ایران دسترسی یکنواخت و عادلانه به خدمات دولت الکترونیکی را فراهم بیاورد. به بیان ساده نقص فنی طراحی شبکهٔ ملی اطلاعات یا زیرساخت‌های دسترسی خدمات الکترونیکی معادل نقض اصل۳ قانون اساسی ایران است.