دولت الکترونیکی

معنی کلمه دولت الکترونیکی در فرهنگستان زبان و ادب

{e-government, digital government, online government, Internet-based government} [رایانه و فنّاوری اطلاعات، رمزشناسی] استفادۀ دولت از فنّاوری اطلاعات برای مبادلۀ اطلاعات و خدمات با شهروندان و بخش خصوصی و سایر نهادها

معنی کلمه دولت الکترونیکی در دانشنامه آزاد فارسی

دولت الکترونیکی (E-government)
به استفاده از اطلاعات و فنّاوری های ارتباطی در فرآیندهای داخلی دولت و ارائه تولیدات و خدمات دولتی به شهروندان و صنعت اشاره دارد. بسیاری از فنّاوری ها و مسائل اجرایی که دولت الکترونیک درگیر آن ها است، همانند یا مشابه بخش خصوصی و فعالیت های تعریف شده در حیطه e-Business می گنجد. در حالی که دیگر موارد به طور خاص و منحصربه فرد در حوزۀ اختیارات دولت تعریف می شوند.

معنی کلمه دولت الکترونیکی در ویکی واژه

استفادۀ دولت از فنّاوری اطلاعات برای مبادلۀ اطلاعات و خدمات با شهروندان و بخش خصوصی و سایر نهادها.

جملاتی از کاربرد کلمه دولت الکترونیکی

دولت الکترونیکی امارات متحدهٔ عربی گسترش دولت فدرال امارات متحدهٔ عربی در شکل الکترونیکی آن است. شورای وزیران امارات متحدهٔ عربی شاخهٔ اجرایی ارشد دولت است که توسط نخست‌وزیر ریاست می‌شود. نخست‌وزیر که توسط مجلس عالی اتحاد منصوب می‌شود، وزرا را منصوب می‌کند. شورای وزیران از ۲۲ عضو تشکیل شده و کلیهٔ امور داخلی و خارجی فدراسیون را بر اساس قانون اساسی و قانون فدرال آن اداره می‌کند. در دسامبر ۲۰۱۹، امارات تنها کشور عربی و یکی از تنها پنج کشور در جهان شد که به برابری جنسیتی در یک نهاد قانونگذاری ملی دست یافت که ۵۰ درصد از مجلس نمایندگان آن زن بودند.