قابلیت تبدیل

معنی کلمه قابلیت تبدیل در لغت نامه دهخدا

قابلیت تبدیل. [ ب ِ لی ی َ ت ِت َ ] ( ترکیب اضافی ، اِمص مرکب ) قابل تعویض بودن. قابلیت تحویل. قابلیت استحاله در فلزات ( اصطلاح فیزیک ). رجوع به قابل تبدیل شود.

معنی کلمه قابلیت تبدیل در فرهنگ فارسی

قابل تعویض بودن قابلیت تحویل

جملاتی از کاربرد کلمه قابلیت تبدیل

یک خط جریان مستقیم که در ولتاژ حداکثری برابر یک خط جریان متناوب کار می‌کند، می‌تواند توان بسیار بیشتری را به نسبت جریان متناوب تحت این محدودیت ولتاژ حمل کند؛ بنابراین با مناسب بودن ولتاژ بالا برای انتقال توان زیاد و مناسب بودن ولتاژ پایین‌تر برای بهره‌برداری‌های صنعتی و داخلی، استفاده از سیستم جریان متناوب به دلیل قابلیت تبدیل سطح ولتاژ آن به سطوح مختلف، برای انتقال توان عام شد.
وب‌سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب، به نام‌های بروستر کیل و بروس جلیت تأسیس شد. نام این وب‌سایت برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین محل‌های دانش و با نظر به اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شد.
این گیاه تولید هیدروکربن لاتکس سمی می‌کند که قابلیت تبدیل به بنزین را دارد. ملوین کالوین شیمیدان پیشنهاد بهره‌برداری از این گیاه برای تولید نفت را داده‌است. کالوین تخمین زده‌است که ۱۰–۵۰ بشکه نفت در هر هکتار از این گیاه دست یافتنی است. همچنین در تولید لاستیک می‌تواند استفاده می‌شود.
دارایی و پس انداز و سرمایه‌گذاری قابلیت تبدیل شدن به‌یکدیگر را دارند.
اما، حجم‌های تجاری به افزایش خود ادامه دادند، قابلیت تبدیل به عنوان یک سیاست متمرکز پولی در بیشتر کشورهای مهم باقی ماند، و استاندارد طلا و نظام اقتصادی آن بیشتر و بیشتر در جهان گسترش یافت.