تصویرگری

معنی کلمه تصویرگری در فرهنگ معین

( ~. گَ ) (حامص . ) ۱ - تهیة تصاویر از عکس ، نقاشی و همانند آن . ۲ - تصویرسازی .

معنی کلمه تصویرگری در فرهنگستان زبان و ادب

{figuration} [هنرهای تجسمی] عمل تصویر کردن آنچه در طبیعت وجود دارد

معنی کلمه تصویرگری در ویکی واژه

تهیة تصاویر از عکس، نقاشی و همانند آن.
تصویرسازی.

جملاتی از کاربرد کلمه تصویرگری

در داستان مصور مسخره‌ها که توسط ام شولتز نوشته و تصویرگری شده‌است
تصویرگری کتاب او در اواخر دوره ادواردیان ظاهر شد. تصاویر او را می‌توان در کتابها و سالانه‌های کودکان یافت، و اغلب در کارت پستال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.
او فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینهٔ ادبیات کودکان، با تأسیس «مؤسسهٔ همگام با کودکان و نوجوانان» با همکاری همسرش در آن مؤسسه متمرکز کرد. این مؤسسه، به‌منظور مطالعه در زمینهٔ مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان برپا شد و فعالیتش را در حیطهٔ نوشتن، چاپ و پخش کتاب، نقاشی، عکاسی، و پژوهش دربارهٔ خلق‌وخو، رفتار و زبان کودکان و نیز بررسی شیوه‌های یادگیری آنان دنبال کرد. «همگام» عنوان «ناشر برگزیدهٔ آسیا» و «ناشر برگزیدهٔ نخست جهان» را از جشنواره‌های آسیایی و جهانی تصویرگری کتاب کودک دریافت کرد.
از سال 1967 ، نمایشگاه تصویرگران در این جشنواره آثار تصویرگرانی را که توسط هیئت داوران، متشکل از پنج متخصص بین‌المللی (دو ناشر و سه تصویرگر یا معلمان تصویرگری) انتخاب شده معرفی می‌کند. هر ساله حدود 3000 تصویرگر از بیش از 70 کشور جهان پنج قطعه هنری ارائه می‌دهند.
هنر گرافیک در جنبش هنر نو، به دلیل استفاده از تکنیک‌های جدید چاپ، به ویژه لیتوگرافی رنگی که امکان چاپ پوسترهای رنگی در تعدا زیاد را می‌داد، به شکوفایی چشمگیری دست یافت. هنر دیگر منحصر به گالریها و موزه‌ها نبود. می‌شد آن را روی دیوارهای پاریس و تصویرگری‌های نشریه‌ها دید که در سراسر اروپا و نیز ایالات متحدهٔ آمریکا توزیع می‌شدند. محبوبترین موضوع در پوسترهای هنر نو زنان بودند. زنان نماد دلربایی، نوگرایی و زیبایی بودند و اغلب احاطه شده در میان گل‌ها به تصویر کشیده‌می‌شدند.
آهوی بخت من گُزل اثری است از محمود دولت‌آبادی که در سال ۱۳۶۷ توسط نشر چشمه به چاپ رسید. چاپ دوم این کتاب در سال ۱۳۶۸ منتشر شد. ویرایش چهارم آن همراه با تصویرگری مهری حاج‌آقازاده در زمستان ۱۳۸۲ با همکاری نشر چشمه و انتشارات فرهنگ معاصر در ۳۰ صفحه به چاپ رسید.
مور سپس داستانی را در کامیک سالانه شماره 11 بتمن (1987) که توسط جورج فریمن کشیده شده بود، نوشت. سال بعد شاهد انتشار گرافیک ناول «بتمن: شوخی کشنده»، به نوشته مور و تصویرگری برایان بولاند بودیم. شاهکار دیگری از آلن مور که همیشه در لیست بهترین آثار مربوط به شخصیت بتمن به چشم میخورد.
اگر چه او در جبهه شرقی جان سالم بدر برد؛ اما در ۱۹۴۴ بعنوان یک افسر ۲۱ ساله و زندانی جنگی، مدت ۵ سال را در اردوگاه‌های مختلف جمهوری تاتار سپری نمود. پس از آزادی در ماه ژوئن سال ۱۹۴۹، ابتدا معلم و سپس مدیر مدرسه شد و در آنجا بود که استعداد خود را در قصه گویی و تصویرگری نشان داد. بطوریکه بعدها اغلب داستانهایش منتشر گردیدند.
خودوروفسکی در طی مصاحبه ای در جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۱۶ از برنامه‌های خود برای ساختن فیلم پسر ال توپو به محض دریافت حمایت مالی خبر داد. همچنین در سال ۲۰۱۶ دنباله ال توپو به صورت کمیک با عنوان پسران ال توپو (عنوان اصلی پروژه) در یک مینی سریال نوشته خودوروفسکی و تصویرگری خوزه لادرون منتشر شد.
او علاوه بر نقاشی، به تصویرگری و کاریکاتور نیز علاقه داشت. در سال ۱۸۷۲ برخی از اولین حکاکی‌های چوبی او در کتابی از فردریش لنیگ، شاعر اهل ماینتس ظاهر شد. بعدها او کاریکاتورهای سیاسی برای روزنامه دی گارتنلابه ساخت و تا زمان مرگش، بیش از ۱۵۰۰ نقاشی طنز به فلیگنده بلاتر ارائه کرد. هاربرگر به ویژه جذب آثار نقاشان هلندی قرن هفدهم، مانند دیوید تنیرز جوان و آدریان فن اوستاد شد. او از سال ۱۸۷۶ تا ۱۸۷۸ در ونیز زندگی کرد و در آنجا از استادان نسخه برداری می‌کرد.