بنجامین

معنی کلمه بنجامین در فرهنگ اسم ها

اسم: بنجامین (پسر) (عبری)
معنی: بنیامین، فرزند پسر دست راست، نام فرزند حضرت یعقوب و برادر حضرت یوسف

معنی کلمه بنجامین در دانشنامه عمومی

بنجامین (فیلم). بنجامین ( انگلیسی: Benjamin ) فیلمی در ژانر کمدی رمانتیک به کارگردانی میشل دوویل است که در سال ۱۹۶۸ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به میشل مورگان، میشل پیکولی، سِـسیل واسور و کاترین دنو اشاره کرد.

معنی کلمه بنجامین در ویکی واژه

بنیامین

جملاتی از کاربرد کلمه بنجامین

کانر و هیثم با کشتی آکیلا به شکار بنجامین چرچ می‌روند. در دریا پس از نابودی کشتی‌های مزدوران چرچ، با شلیک زنجیر به دکل‌های کشتی ولکام، آن را زمین‌گیر می‌کنند. وقتی آن‌ها به ولکام نزدیک می‌شوند هیثم کانر را پس زده و آکیلا را به ولکام می‌کوبد و خدمهٔ کشتی‌ها شروع به نبرد با یکدیگر می‌کنند.
نسخهٔ دست‌نویس اعلامیهٔ استقلال که توسط اعضای کنگره به امضا رسید، ۴ ژوئیهٔ ۱۷۷۶ تاریخ خورده و امضاهای پنجاه و شش نماینده به آن ضمیمه شده‌است. اما اینکه آیا این سند حقیقتاً در همین تاریخ به امضا رسیده، مسئله‌ای‌است که مدت‌های مدید مورد بحث بوده‌است. توماس جفرسون، بنجامین فرانکلین، و جان آدامز همگی بر این تأکید داشته‌اند که اعلامیه در ۴ ژوئیه به امضای کنگره رسید. اما در سال ۱۷۹۶ توماس مک‌کین، یکی از امضاکنندگان اعلامیه، به امضارسیدن اعلامیه در ۴ ژوئیه را به چالش کشید و اشاره کرد که در آن زمان برخی از امضاکنندگان در جلسه حاضر نبوده‌اند؛ از جمله برخی که از نمایندگان که بعدتر به عضویت کنگره درآمدند.
در ۱۷۷۶، آشیل یکی از متحدانش به نام بنجامین تالماج را فرامی‌خواند تا به کانر کمک کند تا توماس هیکی را در نیویورک بیابند. تالماج توضیح می‌دهد که هیکی مسئول جعل پول و نقشهٔ قتل واشینگتن است. هنگامی که کانر هیکی را می‌یابد خنجر پنهانش را به نشانهٔ حشاشین نشان می‌دهد و هیکی می‌گوید که گمان می‌کرده فرقهٔ آن‌ها تا الآن از بین رفته باشد و سپس فرار می‌کند. کانر او را تعقیب کرده و می‌گیرد اما هر دو توسط نگهبانان دستگیر می‌شوند. کانر سعی می‌کند توضیح دهد که او در این باره بی‌گناه است اما با ضربهٔ قنداق تفنگ بی‌هوش می‌شود و با توماس هیکی هر دو به جرم جعل کردن به زندان برایدول فرستاده می‌شوند.
کانر در کمپ نیروهای قاره‌ای، دره فورج با واشینگتن دیدار می‌کند و فرمانده به او اطمینان می‌دهد که مدت زیادی است که تدارکات ارتشش دزدیده نشده‌است. واشینگتن نتیجه می‌گیرد پشت قضیهٔ دزدی‌ها بنجامین چرچ که جزئی از نیروهای ارتش قاره‌ای بوده و به تازگی از زندان آزاد شده قرار دارد و کانر را برای تحقیقات دربارهٔ او به کلیسای مخروبه‌ای می‌فرستد که به تازگی فعالیت‌های متهم در آن گزارش شده‌است.
بعدها افرادی چون اتو فن گریکه، رابرت بویل، استفن گری و چارلز فرانکویس این مسیر را ادامه دادند. در قرن ۱۸ام، بنجامین فرانکلین تحقیقات گسترده‌ای پیرامون الکتریسیته انجام داد. او با فروش دارایی‌های خود، هزینه کارش را فراهم کرد. مشهور است که او در سال ۱۷۵۲ یک کلید فلزی را به انتهای یک بادبادک مرطوب وصل کرد و آن را در آسمان طوفانی به هوا فرستاد. جرقه‌های متوالی که از کلید به پشت دستش می‌پریدند، نشان دادند که آذرخش قطعاً پدیده‌ای الکتریکی در طبیعت است. او همچنین رفتار ظاهراً متناقض بطری لیدن را به‌عنوان وسیله‌ای برای ذخیرهٔ مقادیر زیاد بار الکتریکی توصیف کرد.
آکرمن در ۲۳ فوریه ۱۸۲۱ در پرتسموث، نیوهمپشایر به‌دنیا آمد و نهمین فرزند از دوازده فرزند بنجامین آکرمن و همسر وی بود. وی در دبیرستان آکادمی فیلیپس اکستر آموزش دید، پس از آن به کالج دارتموث واقع در هانوفر رفته و در ۱۸۴۲ میلادی با کسب درجه فی بتا کاپا از این کالج فارغ‌التحصیل گردید.
کانر هنگامی که به کلیسا می‌رسد در نظر اول آن را خالی می‌بیند اما پس از وارد شدن مورد حملهٔ پدرش، هیثم کنوی که کمین کرده بود، قرار می‌گیرد. کانر خود را از دستان او رها می‌کند و او را متهم می‌کند که آمده‌است تا موارد دزدی بنجامین چرچ برای برادرانش در ارتش بریتانیا را چک نماید. هیثم می‌گوید که تمپلارها برای بریتانیایی‌ها کار نمی‌کنند و می‌پذیرد بنجامین چرچ همان‌طور که به ارتش قاره‌ای خیانت کرده، به تمپلارها نیز پشت کرده‌است. سپس پیشنهاد می‌کند به خاطر هدف مشترک‌شان که پیدا کردن چرچ است، مدتی با هم صلح کنند.
آونگ بالیستیک در سال ۱۷۴۲ میلادی توسط ریاضیدان انگلیسی، بنجامین رابینز (۱۷۵۱ – ۱۷۰۷) اختراع شد و او این آونگ را در کتابش با نام «اصول جدید تیراندازی» معرفی کرد که این موجب انقلابی در علم بالیستیک شد، زیرا اولین روش اندازه‌گیری دقیق سرعت یه گلوله را ارائه داد.
پیشینه دانشوریِ شهروندی به دو سده پیش برمی‌گردد؛ زمانی که تقریباً تمامی دانشمندان برای گذران زندگی، مشاغل دیگری داشتند. بنجامین فرانکلین (۱۷۰۶–۱۷۹۰م) و چارلز داروین (۱۷۰۶–۱۷۹۰م) را می‌توان به‌عنوان دو نمونه برجسته برشمرد. اولی، مخترع، فیزیکدان و سیاستمدار آمریکایی که چاپخانه داشت؛ و دومی، زیست‌شناس و طبیعت‌شناس مشهور انگلیسی که وقتی با کشتی بیگل به سفر تحقیقاتی رفت، دستیار بی‌مواجب کاپیتان رابرت فیتزروی بود.
جولیا مایکلز برای نوشتن آهنگ‌های اصلی برای آرزو در نمایشگاه دی۲۳ در سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام شد. در آوریل ۲۰۲۳، دیو متزگر برای آهنگسازی فیلم تأیید شد، در حالی که بنجامین رایس برای نوشتن آهنگ‌ها به مایکلز پیوست. در سینماکان در ماه آوریل، دیزنی کلیپی از آشا در حال خواندن آهنگ «این آرزو» را نشان داد که خبرنگاران ددلاین هالیوود آن را «یک سرود بسیار زیبا و قدرتمند» توصیف کردند. در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳، مشخص شد که جی‌پی ساکس نیز به تیم ترانه‌سرایی ملحق شده است.