غیرمعمول
معنی کلمه غیرمعمول در دانشنامه عمومی

غیرمعمول

معنی کلمه غیرمعمول در دانشنامه عمومی

غیرمعمول (آلبوم). غیرمعمول ( انگلیسی: Off the Wall ) پنجمین آلبوم استودیویی تک خوان خوانندهٔ آمریکایی مایکل جکسون است که در ۱۰ اوت ۱۹۷۹ توسط اپیک رکوردز منتشر شد. این نخستین آلبوم جکسون بود که از طریق اپیک رکوردز، ناشری که تا زمان مرگش در ۲۰۰۹ با آن ضبط می کرد، منتشر شد و نخستین تهیه کنندگی کوئینسی جونز است که هنگام کار در فیلم جادوگر ( ۱۹۷۸ ) با او آشنا شده بود. به گفتهٔ چندین منتقد، غیرمعمول از بالادهای دیسکو، پاپ، فانک، آراندبی، سافت راک و برادوی شکل گرفته است. اشعار آلبوم شامل مضامین فرار از واقعیات، روشنگری، تنهایی، هدونیسم و رمانس می شوند. این آلبوم شامل ترانه سرایی هایی با همکاری استیوی واندر، پل مک کارتنی، راد تمپرتون، تام بالر و دیوید فاستر است که در کنارش سه قطعه توسط خود جکسون نوشته شده است.
بین سال های ۱۹۷۲ و ۱۹۷۵، جکسون در مجموع چهار آلبوم استودیویی تک خوان با موتاون به عنوان بخشی از امتیازات جکسون فایو منتشر کرد: باید آنجا باشم ( ۱۹۷۲ ) ، بن ( ۱۹۷۲ ) ، موسیقی و من ( ۱۹۷۳ ) و مایکل، برای همیشه ( ۱۹۷۵ ) . جکسون پیش از ضبط آلبوم بعدی خود که به غیرمعمول منتهی می شد، خواستار ایجاد اثری بود که مانند آثار جکسونز به نظر نرسد، بلکه آفرینش گری خلاقیت و فردگرایی را به نمایش بگذارد.
غیرمعمول به شمارهٔ سوم جدول ال پی ها و نوارهای ضبط برتر بیلبورد و شمارهٔ یک جدول آلبوم های برتر سیاه پوست رسید. این آلبوم ۱۶ هفته در شمارهٔ یک جدول آلبوم های برتر سیاه پوست ماند و با موفقیت هنری چشمگیری مواجه شد. پنج تک آهنگ از آلبوم منتشر شد. جکسون خودش سه ترانه از آلبوم را نوشت — از جملهٔ تک آهنگ شمارهٔ یک بیلبورد هات ۱۰۰ یعنی «تا به اندازه کافی گیرت نیومده بس نکن» که از زمان «بن» اولین تک آهنگ شماره یک جکسون پس از هفت سال بود. دومین تک آهنگ آلبوم، «رقص با تو» نیز در بالاترین جایگاه جدول قرار گرفت. با رسیدن قطعه هم عنوان و «او در زندگی ام نیست» به ده تای برتر جدول، جکسون نخستین هنرمند تک خوانی شد که چهار تک آهنگ از آلبومش در ده تای برتر بیلبورد هات ۱۰۰ قرار گرفتند.
با نگاهی به گذشته، غیرمعمول به عنوان نقطهٔ عطفی از دوران دیسکو و یکی از بزرگترین آلبوم های تاریخ از سوی نویسندگان مورد استقبال قرار گرفته است. برتری میان غیرمعمول و تریلر اغلب مورد بحث منتقدان بوده است. بیش از ۲۰ میلیون نسخه از این اثر در سراسر جهان فروخته شده و این یکی از پرفروش ترین آلبوم های تاریخ است. در ۲ فوریه ۲۰۲۱، نهمین گواهی نامه پلاتین توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا ( آرآی ای ای ) به این آلبوم اعطاء شد. در جوایز گرمی ۱۹۸۰، این آلبوم نامزد دریافت دو جایزه گرمی شد و جکسون برای «تا به اندازه کافی گیرت نیومده بس نکن» برندهٔ جایزه بهترین اجرای آوازی آراندبی شد. در سال ۲۰۰۸، غیرمعمول وارد تالار مشاهیر گرمی شد.
غیرمعمول (ترانه). «غیرمعمول» ( به انگلیسی: Off the Wall ) در ۲ فوریهٔ ۱۹۸۰ به عنوان سومین تک آهنگ آلبوم غیرمعمول مایکل جکسون توسط اپیک رکوردز منتشر شد. این آهنگ رتبهٔ دهم میان ترانه های پاپ و رتبهٔ پنجم را میان ترانه های سول از مجلهٔ بیلبورد به دست آورد.
جملاتی از کاربرد کلمه غیرمعمول

جملاتی از کاربرد کلمه غیرمعمول

این مجموعه به‌وسیله ای بی سی تولید می‌شد اما به‌وسیله رقیب آن ان‌بی‌سی پخش می‌شد. به گفته بیل لارنس این شیوه حداقل در سال ۲۰۰۷ غیرمعمول بود. همچنین لارنس تأیید کرده بود که اگر ای بی سی فصل هفتم را پخش نمی‌کرد ان بی سی پخش آن را به عهده می‌گرفت.
زمینهٔ زیر آب که جزایر هاوایی را احاطه می‌کند نقشه‌برداری تپه‌ای (پشته‌ای) غیرمعمول خود را از بسیاری از فرونشست‌هایی که برای میلیون‌ها سال رخ داده بودند به‌دست می‌آورد.
سال ۲۰۰۶، پس از اینکه لوکاسن استودیوی جدید خود را ایجاد نمود، شروع به ساخت آلبومی با عنوان غیرمعمول ۰۱۰۱۱۰۰۱ کرد که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. عنوان آلبوم به نظر می‌رسد که الهام گرفته شده از کدهای باینری برنامه‌نویسی کامپیوتر باشد. حال و هوای این آلبوم بسیاره تیره‌تر از آلبوم‌های پیشین گروه بود و از این لحاظ در نوع خود بی سابقه بود. ۲۰۰۸ ارین، یک آلبوم ای‌پی را منتشر ساخت که تنها حاوی سه قطعه بود که عنوان انتخاب شده بر روی آن حک گشته بود. همچنین در نوامبر ۲۰۰۸، یک آلبوم گردآوری شده از آثار پیشین گروه با عنوان خط زمان منتشر شد. طبق اعلام لوکاسن در وبگاه رسمی خود آخرین آلبوم ایرین با عنوان "تئوری همه چیز" در سال 2013 منتشر خواهد شد.
قسمت ۴ از فصل ۱۷، فیس بوک را سایتی معرفی می‌کند که ببیشتر باعث تنهایی و اختلاف می‌شود و وقت مردم را تلف می‌کند و مفهوم دوستی را به شکل غیرمعمولی تغییر داده.
از طرف دیگر جردن النبرگ، ریاضیدان، با فرض اینکه نتایج شمارش آرای به صورت یکنواخت از سطح کشور جمع‌آوری شود و با فرض اینکه واقعاً احمدی‌نژاد به‌طور متوسط ۶۷٫۲ درصد آرا را کسب کرده باشد، واریانس نتایج اعلام شده را تخمین زده و به این نتیجه می‌رسد که نتایج اعلامی لزوماً غیرمعمول نیستند؛ در صورت برقراری فرضیات مربوط به شمارش یکنواخت آرا و کسب ۶۷٫۲ درصد آرا توسط احمدی‌نژاد، ممکن است نتایج اعلامی با این تقریب روی یک خط قرار گیرند.
در مارس ۲۰۱۸، نولان نتایج دیگری را منتشر کرد و بیان کرد که جنین دارای یک اختلال نادر پیری استخوان و همچنین سایر جهش‌های ژنتیکی در ژن‌های مرتبط با کوتولگی، اسکولیوز و ناهنجاری‌های ماهیچه‌ها و اسکلت است. پژوهشگران، ۶۴ جهش غیرمعمول در ۷ ژن مرتبط با سیستم اسکلتی شناسایی کردند. آن‌ها متذکر شدند که یافتن جهش‌های زیادی که به‌طور خاص بر رشد اسکلتی تأثیر می‌گذارند، پیش از این گزارش نشده بود.
آتش گُر گرفته نقاشی منظره رنگ روغن روی بوم است که در سال ۱۸۹۱ توسط آرتور استریتن، هنرمند استرالیایی کشیده شده‌است. این نقاشی یک حادثهٔ آتش‌سوزی در بالای دهانهٔ تونل راه‌آهن گلنبروک (که به آن تونل لاپستون نیز گفته می‌شود) را در کوه‌های آبی به‌تصویر کشیده‌است. به‌طور غیرمعمول برای یک منظره، نقاشی به صورت قائم و با یک خط افق بالا است. عنوان نقاشی به تماس هشدار دهنده قبل از انفجار ماده منفجره اشاره دارد.