تکنیک

معنی کلمه تکنیک در لغت نامه دهخدا

تکنیک. [ ت ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) کلمه فرانسوی متداول در زبان فارسی امروزی ، فنی. کار فنی. ( از فرهنگ فارسی معین ). اصول صنعت یا علم یا هنر و یا حرفه ای. اسلوب خاص علم یا هنر یا صنعتی. فن. اصول فنی. ( از لاروس ).

معنی کلمه تکنیک در فرهنگ معین

(تِ ) [ فر. ] (اِ. ) فنی ، کار فنی ، مجموعة روش هایی که بر شناخت علمی مبتنی است ، فن (فره ).

معنی کلمه تکنیک در فرهنگ عمید

شیوۀ انجام کار، راهکار.

معنی کلمه تکنیک در فرهنگ فارسی

فنی، آزمایش فنی، هنر، کارفنی، قاعده فنی
( صفت اسم ) فنی کار فنی .

معنی کلمه تکنیک در ویکی واژه

فنی، کار فنی، مجموعة روش‌هایی که بر شناخت علمی مبتنی است، فن (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه تکنیک

شراب هزاران سال است که تولید می‌شود. اولین شواهد از شراب مربوط به گرجستان کنونی (۶۰۰۰ قبل از میلاد)، ایران (۵۰۰۰ قبل از میلاد)، ایتالیا و ارمنستان (۴۰۰۰ قبل از میلاد) است. شراب دنیای جدید تا حدی با نوشیدنی‌های الکلی ساخته شده توسط مردم بومی قاره آمریکا ارتباط دارد، اما عمدتاً به سنت‌های اسپانیایی بعدی در اسپانیای جدید مرتبط است. بعداً، همان‌طور که شراب دنیای قدیم تکنیک‌های کشت انگور را بیشتر توسعه داد، اروپا سه منطقه از بزرگ‌ترین مناطق تولید شراب را دربر گرفت. امروزه، پنج کشور با بزرگ‌ترین مناطق تولید شراب در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، ایالات متحده و چین هستند.
در۱۹۱۶ به پلی تکنیک هلسینکی رفت و در ۱۹۲۱ فارغ‌التحصیل شد. او از شاگردان آرماس لینگرن و لارس سونک بود.
همزمان از صبح، تعدادی از فعالین دانشجویی دانشگاه امیرکبیر ممنوع‌الورود شده‌بودند. انتظامات دانشگاه امیرکبیر لیستی از فعالین دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در اختیار داشت که بر اساس آن باید مانع از ورود این دانشجویان به دانشگاه می‌شد. با این وجود تعدادی از فعالین دانشجویی پلی تکنیک موفق به ورود به دانشگاه شدند تا با خیل عظیم دانشجویان همراه شوند.
بدید الزمان تکنیکهای مهم ساخت و تولید را ابداع کرد که پاره ای از آنها به شرح ذیل است:
شیشه های با ابعاد بزرگ که به وسیله تکنیک های مختلف لیمنت و سکوریت کاملاً ایمن گردیده است.
از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۰ او دبیر کمیته ای موسسه پلی تکنیک لویو ، رئیس بخش کمیته منطقه ای لویو بود. از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳ او رئیس شورای منطقه ای اتحادیه جوانان دموکراتیک لویو بود.
آی‌کی‌دو بر مبنای دست خالی در مقابل شمشیر و نیزه توسعه یافته پس اساس تمامی تکنیک‌ها همین منشاء است.