تویی

معنی کلمه تویی در فرهنگ معین

۱ - (ص نسب . ) ویژگی آن چیزی که در تو یا داخل قرار می گیرد. ۲ - (اِ. ) تیوپ .

معنی کلمه تویی در فرهنگ عمید

۱. درونی، اندرونی.
۲. (اسم ) تیوب.

معنی کلمه تویی در فرهنگ فارسی

( اسم ) انجیلی

معنی کلمه تویی در فرهنگستان زبان و ادب

{tube, inner tube} [مهندسی بسپار- تایر] محفظه ای استوانه ای در درون تایر بادی برای نگهداشت هوا

معنی کلمه تویی در ویکی واژه

ویژگی آن چیزی که در تو یا داخل قرار می‌گیرد.
تیوپ.

جملاتی از کاربرد کلمه تویی

یک باره نگهدار تویی دین هُدی را باشد ز پی دین هُدی سعی تو مشکور
تویی از روی قدر آن جوهر که ترا هست نه فلک اعراض
تویی لیلی که چون مجنون هزاران خسته دل کشتی تویی خسرو که چون شیرین هزاران کوهکن داری
گاگا دیپاک چوپرا را یک «الهام‌بخش واقعی» یاد کرده‌است. او کتاب قوه ابتکار اشو، رهبر هند را در توییتر نقل کرده‌است و می‌گوید تحت‌تأثیر قرار گرفته‌است.
دستیار کارگردان جوان، آرتور ریدت در توییتر بدون اینکه صراحتاً بسون را به سرقت ادبی متهم کند، اظهار داشت که این اثر شباهت‌های زیادی با فیلم کوتاهی دارد که او در سال ۲۰۱۷ بر اساس همان فیلمنامه با بازی شانا بسون (یکی از دختران لوک بسون) کارگردانی کرد.
تویی‌ که دشمن مال خودی ز فرط نوال ازآن به خلق مفیضستی و به خویش منوع
گردر تو فروغ معنیی هست چو شمع هر جا که تویی جا به تو روشن باشد
درویشی به نزد پادشاهی رفت، پادشاه باو گفت که «ای زاهد!» گفت: «زاهد تویی» گفت «من چون زاهد باشم؟ که همهٔ دنیا از آنِ من است» گفت «نی، عکس می‌بینی؛ دنیا و آخرت و ملکت جمله ازان من است و عالم را من گرفته‌ام تویی که
علی که خسرو هر ساعتش همی گوید چو جان و دیده و دل ملک را به کار تویی
بنابر گزارش بی‌بی‌سی و بازنشر آن توسط وبگاه نیوزویک و سان در آذر ۱۳۹۹، یک کاربر تأیید شده از سوی توییتر با حدود ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده به اسم «محمد مجید» — با نام کاربری محمد اهوازی — نوشت که حال خامنه‌ای رو به وخامت است و به این علت، دیدار او با حسن روحانی در روز جمعه لغو شده و مسئولیت بیت رهبر به مجتبی خامنه‌ای منتقل شده است. او نوشت که اطرافیان وی، این دفعه نگران شده‌اند و پزشکان ارشد بیمارستان مسیح دانشوری برای معاینه حضور یافتند. با این وجود؛ مهدی فضائلی، از چهره اصولگرایان و از اعضای دفتر خامنه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.
جاوید کام ران که تویی در ریاض دهر گلدسته یی که آفت باد خزان ندید
چو دور چرخ تویی اصل ناز و مایهٔ رنج چو گشت دهر تویی عین نفع و صورت ضر
آبان ۱۴۰۰ پوریا نوری در توییتر خود نوشت، شکوفه یداللهی، مادر کسری نوری، در سالن ملاقات بهیه نامجو، مادر حبیب و وحید افکاری، را دیده‌است که به ملاقات فرزندان خود که همچنان در انفرادی به‌سر می‌برند می‌رود، او افزوده بود: برادران افکاری همیشه پس از اتمام ملاقات تمامی زندانیان به کابین ملاقات آورده می‌شوند تا تنها حاضران سالن ملاقات زندان، خانواده افکاری باشد.
ایسلین پال یک کاربر فعال و مشتاق در رسانه‌های اجتماعی است و ۲۰۰٬۰۰۰ طرفدار در توییتر، اینستاگرام و تامبلر دارد.
حسن او را با جمله «یا سیّد اَهل بیته» مخاطب قرار داد، یعنی: ای سرور خاندانِ خود؛ و سپس از فرزند خواست تا در خوردنِ دوایی که برایش جوشانیده بودند، به او کمک کند؛ و او چنین کرد؛ و سپس پدر را وضو داد. آنگاه حسن عسکری به او فرمود: «ای پسرک من! تویی مهدی، و تویی حجّت خدا بر روی زمین…»
«گری لوییس»، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، در توییتر خود از پیوستن سازمان ملل متحد به شبکه اشتراک ویدئوی آپارات ابراز خرسندی نمود.
او همچنین به هنگام شدت گرفتن موج مخالفت سلفیان و علی الادریس و سعید القبادی افراطی علیه سفر گردشگران ایرانی به مصر با انتشار متنی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: «چگونه است که شیعه و سنی باهم اعمال حج را می‌گزاریم ولی در مصر ایرانیان را از زیارت برخی از خانه‌های خدا منع می‌کنیم؟ مصر کارنامه‌ای در نادیده گرفتن عقل و عدم پذیرش طرف مقابل، ندارد.».
جز تو کس واقف وجود تو نیست هم تویی راز خویش را محرم
پارسوا جنوبی‌تر از زاب کوچک و در دیاله علیا قرار داشت و از یک‌سو با نواحی مختلف نامار و توپ لیاش در دیالهٔ وسطی و سفلی و از دیگر سو با ماننا و نواحی مختلف متمایل به ماننا و بالاخره با نواحی مختلفهٔ ماد هم‌مرز بود. همچنین از کتیبه‌های اورارتویی مشهود است که پارسوا میان ماننا و سرزمین بابلی نامار قرار داشت. از مجموع مراتب فوق چنین نتیجه گرفته می‌شود که پارسوا را باید در حدود کردستان و شهرستان سنندج کنونی جستجو کرد. دیاکونف در اثر خود به‌نام تاریخ ماد می‌نویسد: بخش علیای رود دیاله و شاخه‌ها و شعب آن در مثلث شهرهای کنونی سلیمانیه، سر پل ذهاب و سنندج از اواسط قرن نهم پیش از میلاد پارسوا نامیده می‌شده است.