بولتن

معنی کلمه بولتن در فرهنگ معین

(بُ لْ تَ ) [ انگ . ] ( اِ. ) گزارش کوتاه چاپی (یا تکثیر شده ) رویدادها و خبرهای یک مؤسسه ، خبرنامه (فره ).

معنی کلمه بولتن در فرهنگ عمید

۱. ابلاغیۀ رسمی، بیانیۀ رسمی.
۲. بیانیه دربارۀ عملیات نظامی یا توضیح پزشکی.

معنی کلمه بولتن در فرهنگ فارسی

بیانیه رسمی، بیانیه درباره عملیات نظامی

معنی کلمه بولتن در ویکی واژه

گزارش کوتاه چاپی (یا تکثیر شده)

جملاتی از کاربرد کلمه بولتن

بخش عمده کارکردهای پژوهشی خبرگزاری در اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا صورت می‌گیرد. در این پیوند، کارکردهای پژوهشی یاد شده در کنار تولیدات خبری که در اتاق خبر ایرنا سامان می‌یابد، روی وبگاه ایرنا برای بهره‌مندی عمومی قابل دسترسی است. تهیه بولتن‌های پژوهشی، نمایه‌سازی روزنامه‌ها و نشریات، ایجاد بانک اطلاعاتی- خبری، انجام دادن طرح‌های نظرسنجی و مصاحبه‌های عمقی و حرفه یی، تحقیق، تفسیر و پژوهش در مورد طیف گسترده‌ای از اخبار روز و نیز فرایندهای داخلی و خارجی در حوزه‌های گوناگون در زمره وظایف «دفتر پژوهش‌ها و بررسی‌های خبری» قرار دارد. مدیریت این بخش از ایرنا را دکتر رستم پور بر عهده دارد و سر دبیر نظرسنجی خانم سلیمانی است.
موسی فخر روحانی، که در زمان گروگان‌گیری، مسئولیت سفارت ایران در لبنان را برعهده داشت، در مصاحبه‌ای با بولتن نیوز، اظهار می‌کند که عماد مغنیه و گروهش، دیوید اس. داج؛ رئیس دانشگاه آمریکایی بیروت را به تلافی گروگان‌گیری چهار دیپلمات ایرانی در لبنان، گروگان گرفته بودند. وی همچنین داج را رئیس سیا در خاورمیانه معرفی می‌کند. منصور کوچک‌محسنی از نیروهای سپاه پاسداران، اعزامی به سوریه و لبنان نیز در مصاحبه‌ای اشاره کرده‌است؛ که دو جوان که یکی‌شان شبیه عماد مغنیه بود، داج را که رئیس دانشگاهشان بود، گروگان گرفتند تا با احمد متوسلیان مبادله شود.
محبوبه، خواهر اردشیر حسین‌پور که سال‌هاست در آمریکا زندگی می‌کند، طی مصاحبه‌ای از سناریوی جدیدی گفت که نیروهای سپاه پاسداران برادرش را به خاطر عدم همکاری با آنان کشته‌است. این ادعا با عکس‌العمل وب‌سایت بولتن‌نیوز مواجه شد و آن را یک «ادعای مضحک» خواند.
در ۱۶ مارس ۱۹۳۲، او نمایشگاه افتتاحیه مرکز هنر مدرن را که توسط دوریت بلک در خیابان مارگارت، سیدنی تأسیس شد، افتتاح کرد تا به آموزش و ترویج ایده‌های کوبیستی آموخته شده در طول سفر تحصیلی دوریت بلک به فرانسه بپردازد. اندرسون همچنین دربارهٔ آثار هنرمندان معاصر برای مجلاتی مانند مجله هنر در استرالیا می‌نوشت. شعر و داستان‌های او در مجلات مختلفی چون: مجله اسپکتیتر، مجله پانچ، مجله کورن هیل، مجله آتلانتیک، روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد و مجله بولتن منتشر می‌شدند. شعرهای او تحت تأثیر دانش او از ادبیات فرانسه و آثار مدرنیستی بسیار قابل توجه بودند. یکی از شعرهای او به صورت آهنگی با نام "هاجر" توسط جان آنتیل تنظیم شد.
محتوایات این اثر متاثر از شرایط ایران در اوایل انقلاب می‌باشد. محمدرضا لطفی در بولتن آوای شیدا می‌نویسد این سرودها در زیر زمین خانه مسکونی او تولید می‌شد و در همان‌جا نوار کاست آن تکثیر می‌شد. این اثر پس از اولین انتشار دیگر بازنشر نشد.
بنا به برخی منابع، تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۱، آمار کشته‌شدگان به ۶۳۲ نفر رسید؛ ولی بر طبق بولتن محرمانه فارس (سپاه): تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر از آمار کشته‌شدگان اعتراضات آبان یعنی بیش از ۱٫۵۰۰ تن، از جمله، ۷۵ زن و دختر و نیز ۷۱ کودک و نوجوان است.
در ۸ اوت ۲۰۱۸، دادگاه عالی کاستاریکا بخش‌هایی از قانون خانواده را که ازدواج همجنس را ممنوع کرده بود را خلاف قانون اساسی اعلام کرد و به مجلس قانون گذار ۱۸ ماه فرصت داد تا قانون را بر این اساس اصلاح کند. در غیر این صورت این ممنوعیت به‌طور خودکار لغو می‌شود. این حکم در بولتن قضایی در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شد، به این معنی که ازدواج همجنس‌ها حداکثر تا ۲۶ مه ۲۰۲۰ قانونی می‌شود. این قانون به دنبال حکمی بود که در ژانویه ۲۰۱۸ توسط دادگاه حقوق بشر بین آمریکایی صادر شد، مبنی بر اینکه امضاکنندگان کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر ملزم به اجازه ازدواج همجنس‌ها هستند.
دست‌کم ۵۱۱ تن (گزارش بی‌بی‌سی)، دست‌کم ۵۲۹ نفر (هرانا)، ۵۳۷ تن (صدای آمریکا)،دست‌کم ۵۷۰ تن (رادیو فردا)دست‌کم ۶۳۲ نفر (کانون حقوق بشر ایران)،بیش از ۱٫۵۰۰ تن (طبق بولتن محرمانه سپاه) از جمله، ۷۱ کودک و نوجوان (غیر از اعدام‌شدگان)
گردآوری اخبار ایران و جهان مهم‌ترین کارکرد و وظیفه بنیادین و اولیه ایرنا بود. اما بعدها کار نگارش گزارش‌های خبری، تحلیلی، تفسیری و پژوهشی، مصاحبه‌های تخصصی و نیز انتشار بولتنهای موضوعی، راهبردی و نظرسنجی را به عهده گرفت که همچنان ادامه دارد.
۵۰ سال نخست تاریخ اتحادیهٔ بین‌المللی اخترشناسی به خوبی مستند شده‌است. تاریخ پس از آن نیز به شکل یادداشت‌نویسی رئیسان و دبیرکل‌های پیشین اتحادیهٔ بین‌المللی اخترشناسی ثبت شده‌است. دوازده نفر از چهارده دبیرکل پیشین اتحادیهٔ بین‌المللی اخترشناسی میان ۱۹۶۴ میلادی تا ۲۰۰۶ میلادی در یادآوری تاریخ انجمن در بولتن اطلاعات شمارهٔ ۱۰۰ همکاری کردند. شش رئیس پیشین میان سال‌های ۱۹۷۶ میلادی تا ۲۰۰۳ میلادی نیز در یادآوری تاریخ انجمن در بولتن اطلاعات شمارهٔ ۱۰۴ همکاری کردند.