حبس ابد
معنی کلمه حبس ابد در دانشنامه عمومی

حبس ابد

معنی کلمه حبس ابد در دانشنامه عمومی

حبس ابد یا حبس دائم نوعی از مجازات حبس است که در آن محکوم باید تا پایان عمر خود در زندان به سر برد. این کیفر معمولاً برای بزرگترین بزه ها مانند قتل عمد، موارد شدید قاچاق انسان یا قاچاق مواد مخدر و دزدیهای بزرگی که با آدم کشی یا آسیب های جسمانی شدید همراه است، در نظر گرفته می شود. در بیشتر کشورهایی که مجازات اعدام لغو شده است، حبس ابد شدیدترین مجازات است.
حبس ابد (مجموعه تلویزیونی). حبس ابد ( به انگلیسی: Life Sentence ) نام سریالی آمریکایی در ژانر درام - کمدی می باشد. نخستین قسمت این سریال ۷ مارس ۲۰۱۸ به روی آنتن رفت.
هنگامی که استلا بعد از ۸ سال شمارش معکوس برای مرگ درمیابد که سرطانش درمان شده، او باید یاد بگیرد که با تمام انتخاب هایی که در هنگام بیماری انجام داده، زندگی کند، به طوری که انگار در حال مرگ است.
• لوسی هیل به عنوان استلا ابوت
• الیوت نایت , به عنوان ویس
• دیلن والش as Paul Abbott
• جیلیان ویگمن به عنوان ایدا ابوت
• جیسون بلر به عنوان آیدن ابوت
• Brooke Lyons به عنوان الیزابت
• Carlos PenaVega به عنوان دیه گو
• رایلی اسمیت به عنوان دکتر عطا خواهد شد، یک متخصص با یک نقطه نرم برای بیماران خود را.
• کلودیا روکافورت به عنوان پاپی - دوست دختر ایدا.

معنی کلمه حبس ابد در ویکی واژه

ergastolo

جملاتی از کاربرد کلمه حبس ابد

آن‌گاه اعضای برجستهٔ حزب در عراق و لبنان برای فعالیت مجدد در عراق، اعضای جدید رهبری را به ریاست عارف بصری انتخاب کردند، اما در ۲۶ تیر ۱۳۵۳ / ۱۷ ژوئیه ۱۹۷۴ عارف بصری و شماری از اعضای رهبری دستگیر و پس از محکومیت در دادگاهی فرمایشی، در ۴ دی ۱۳۵۳ / ۲۵ دسامبر ۱۹۷۴ در بغداد اعدام و برخی دیگر نیز به حبس ابد محکوم شدند.
نیست در عالم ایجاد به جز تیغ زبان بی‌گناهی که سزاوار به حبس ابدست
نیست در عالم ایجاد به جز تیغ زبان بیگناهی که سزاوار به حبس ابدست !
در جهان یک زیان چو سودِ تو نیست هیچ حبس ابد چو بودِِّ تو نیست
مقامات ایتالیایی ابوعباس را به‌طور غیابی محاکمه و به حبس ابد محکوم کردند و پس از آن ابو عباس مجبور شد به عراق پناهنده شود و در عراق به عنوان دبیرکل جبهه آزادی فلسطین مشغول بکار شد.
در ۷ اکتبر ۲۰۱۶، پارلمان پاکستان به اتفاق آرا یک لایحه جدید ضد تجاوز جنسی و قتل ناموسی را تصویب کرد. قوانین جدید مجازات‌های سخت تری را برای مرتکبان چنین جنایاتی در نظر گرفته‌است. بر اساس لایحه جدید ضد تجاوز، آزمایش دی ان ای در موارد تجاوز جنسی اجباری شد. خرابکاری یا اخلال در کار یک افسر پلیس یا مقام دولتی طبق قانون جدید می‌تواند منجر به یک سال زندان شود. مقامات دولتی که مشخص شود از موقعیت رسمی خود برای ارتکاب تجاوز جنسی (مثلا تجاوز جنسی در حبس) سوء استفاده می‌کنند، به حبس ابد و جریمه نقدی محکوم می‌شوند. بر اساس قانون جدید، هر کس به یک خردسال یا معلول ذهنی یا جسمی تجاوز کند، مجازات اعدام یا حبس ابد خواهد داشت.
بنده را از مردن آزادی رسد خواجگان مانند در حبس ابد
این ماجرا با دخالت نیروهای سرویس هوایی ویژه (اِس. آ. اِس) در روز ۱۵ اردیبهشت و با کشته شدن ۵ گروگان‌گیر و ۲ گروگان به پایان رسید. یک گروگان‌گیر دستگیر و به حبس ابد محکوم گردید. او پس ۲۸ سال آزاد شد.
حیف باشد واله دنیای دون پرور شدن قطره در حبس ابد مانده است از گوهر شدن
این گروگانگیر، پس از دستگیری و محاکمه در دادگاه عالی لندن به مجازات حبس ابد محکوم شد و در زندانی شدیداً تحت کنترل، در منطقه سافک به سر می‌برد.
او در سال ۲۰۰۱ در دادگاهی در فرانسه به صورت غیابی به حبس ابد محکوم شد.
اعظم طالقانی در دهه ۱۳۵۰ (خورشیدی) چندین‌بار توسط ساواک دستگیر و دوره‌هایی را به‌عنوان زندانی سیاسی، در زندان اوین و زندان قصر سپری نمود. او در شهریور سال ۱۳۵۴ همزمان با دستگیری پدرش دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. اما پس از دو سال آزاد شد و دوباره به فعالیت سیاسی مخالف شاه پرداخت.
بنده زن دارم و محکوم به حبس ابدم مستحق لگدم
دولت ویشی به حکومت فرانسه در زمان بین ۱۹۴۰ (شکست از آلمان نازی) تا ۱۹۴۴ (آزادسازی فرانسه توسط متفقین و نیروهای مقاومت) به رهبری مارشال پتن گفته می‌شود که بر بخش جنوبی اشغال نشده و مناطقی از مستعمرات فرانسه تسلط داشت. پس از جنگ، مارشال پتن به جرم خیانت به کشور، به اعدام محکوم شد که این حکم توسط مارشال دوگل تبدیل به حبس ابد شد.
هر که خورشید قبول تو نتابد بر وی بسته ی حبس ابد ماند چو سایه در چاه
داستان این فیلم بر اساس یک رویداد واقعی که در ۲۳ آذر ۱۳۷۹ در مسیر اهواز به بندرعباس انجام شد، ساخته شده‌بود. در این هواپیما (یاک ۴۰)، ۲۳ نفر از اعضای یک خانواده حضور داشتند که سه نفر از آن‌ها به نام‌های خالد حردانی، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری، اقدام به این هواپیماربایی کردند که با واکنش به موقع گارد پرواز، اقدام آن‌ها ناکام ماند. حکم اولیه برای این متهمان، اعدام برای حردانی و حبس ابد برای برادران پورمنصوری بود، ولی وکیل آن‌ها محمد مصطفایی با تلاش خود توانست در سال ۱۳۸۶، احکام آن‌ها را به ۲۰ و ۱۵ سال حبس، کاهش دهد.
این حادثه بعداً توسط یوگسلاوی به عنوان استدلالی برای مقابله با تلاش‌های کرواسی برای جدایی و رویزیونیسم ایتالیا و مجارستان مورد استفاده قرار گرفت.[۶۹] شرکت کنندگان در این ترور ایوان راجیچ، میجو کرالج، زوونیمیر پوسپیشیل و آنتون گودینا بودند. آنها به حبس ابد محکوم شدند، اگرچه مقامات یوگسلاوی انتظار داشتند که آنها به اعدام محکوم شوند. در سال ۱۹۴۰ پس از سقوط فرانسه، آنها توسط آلمان از زندان آزاد شدند.
از پی محنت گرفتاریم در حبس ابد نز پی راحت بود محبوس روح اندر بدن
دشمن جاه تو در حبس ابد ماند چنان که برون آمد نتواند چون سایه ز چاه
ای قهر ازل سرشته با شمشیرت وی حبس ابد نوشته بر زنجیرت