تجاوز جنسی

معنی کلمه تجاوز جنسی در فرهنگستان زبان و ادب

{rape, sexual assault} [مطالعات زنان] تماس جنسی آزاردهندۀ یک شخص با شخص دیگر

معنی کلمه تجاوز جنسی در ویکی واژه

تماس جنسی آزاردهندۀ یک شخص با شخص دیگر.

جملاتی از کاربرد کلمه تجاوز جنسی

آزار و اذیت زنان یا تمسخر حوا یا طعنه زدن حوا یک حسن تعبیر است که عمدتاً در جامعه انگلیسی هندی زبان اتفاق می‌افتد و برای آزار و اذیت جنسی عمومی یا تجاوز جنسی به زنان توسط مردان استفاده می‌شود. نام " حوا " به داستان خلقت کتاب مقدس در مورد آدم و حوا اشاره دارد. این یک مشکل مربوط به بزهکاری در جوانان مرد در نظر گرفته می‌شود، و نوعی از پرخاشگری جنسی است که شدت آن از اظهارات وسوسه انگیز جنسی در مکان‌های عمومی و آزار خیابانی، تا دست‌مالی را در بر می‌گیرد.
آندریا کونستاد بر ضد ویلیام کازبی نام یک دعوی حقوقی از سوی یکی از تجاوز شده‌های بیل کازبی است. بعدها معلوم شد مبلغ ۳٫۳۸ میلیون دلار به کونستاد پرداخت شده‌است. این پرونده توسط کونستاد که یک عضو اسبق دانشکده و تیم بسکتبال کانادا بود گشوده شد. تجاوز جنسی توسط بیل کازبی در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا انجام شد وقتی کونستاد عضو تیم بسکتبال آنجا بود.
بیشتر افسانه‌های تجاوز جنسی که در بالا ذکر شد، مربوط به تجاوز به زنان توسط مردان است. تحقیقات کمتری در مورد برداشت از تجاوز به مردان قربانی، چه توسط زنان و چه توسط مردان دیگر انجام شده‌است. موارد زیر شناسایی شده‌اند: افسانه‌ها تجاوز به عنف می‌تواند در رسانه یا تا حد زیادی توسط عموم جامعه منتشر شود. تحقیقات نشان می‌دهد که یک افسانه رایج این است که به مردان وقتی توسط یک زن مورد تجاوز واقع می‌شوند ضربه کمی وارد می‌شود.
زنان به ویژه در برابر هر گونه حمله به نجابت خود، به خصوص در برابر تجاوز جنسی، اجبار به فحشا یا هر نوع حمله ناشایسته باید حفاظت شوند.
«از دوران بسیار قدیم، تجاوز جنسی به عنوان یکی از غنیمت‌های جنگی در نظر گرفته می‌شده‌است و هم‌اکنون یک جنایت جنگی است. ما برآن هستیم که با پیامی محکم اعلام کنیم که، تجاوز جنسی دیگر غنیمت جنگی نیست.»
تشخیص تجاوز جنسی به عهده پزشک پزشک قانونی است و این تشخیص گاه به سبب فراوانی علایم ایجاد شده پارگی و خون‌مردگی بسیار ساده و گاه به علت نبود علامت مثبت تقریباً غیرممکن است.
در یکی از موارد به نام ترانه موسوی نیز احتمال تجاوز جنسی وجود دارد. گفته شده‌است جسد او سوخته پیدا شده‌است. در همین راستا سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده آمریکا تدیوس مک کاتر نیز طی نطقی در کنگره آمریکا با تأیید این مطلب گفت ترانه در حوالی مسجد قبا توسط عوامل رژیم اسلامی دستگیر شد و سپس در محل بازداشتگاه به او تجاوز جنسی شد و مأمورین رژیم او را به شدت مضروب کردند که باعث شد او را در حال کما به بیمارستان منتقل کنند. ترانه در بیمارستان درگذشت و مأموران رژیم برای پاک کردن آثار تجاوز، جسد او را آتش زدند و در اتوبان کرج قزوین رها ساختند. او در سخنانش رژیم ایران را برای این مورد و نیز سرکوب اعتراضات مردمی محکوم کرد.
قربانیانی که تصمیم نمی‌گیرند تجاوز خود را به مجریان قانون گزارش کنند، هنوز واجد شرایط دریافت معاینه پزشکی قانونی تجاوز جنسی هستند که به عنوان کیت تجاوز نیز شناخته می‌شود. آنها همچنان تشویق می‌شوند که از عزیزان خود و/یا یک روان‌شناس حرفه ای کمک دریافت کنند.
جیسی دوگارد در مدت اسارت، دو دختر به دنیا آورد که در زمان آزادی، ۱۱ و ۱۵ساله بودند. فیلیپ گاریدو، هم‌اکنون به جرم چهارده مورد آدم‌ربایی به قصد تجاوز جنسی، به۱۳۴ سال زندان محکوم شده‌است.
هاردینگ در کتاب "درخواست آن"، دربارهٔ تجاوز جنسی می‌نویسد که "ما تمایل نداریم که آن را به عنوان یک جرم جدی تلقی نکنیم مگر اینکه به طور همزمان شواهد دیگری وجود داشته باشد". : 11  این نویسنده همچنین از روانشناس دیوید لیساک نقل قول کرده‌است. او می‌گوید که "در نهایت، فقط تعداد کمی از متجاوزان به تجاوز جنسی محکوم به حبس می‌شوند، نتیجه ای تکان دهنده برای ما که تجاوز را در طبقه بندی جرایم خشن، نزدیک به قتل می‌دانیم". : 11