حاشیه خطا

معنی کلمه حاشیه خطا در ویکی واژه

نصف طول بازۀ اطمینان.

جملاتی از کاربرد کلمه حاشیه خطا

(کثرت بیش از ۳ ± حاشیه خطا با پررنگ نشان داده شده‌است.پایین‌ترین سطوح با حروف کج نشان داده شده‌است.منبع: سی ان ان)
در ۶ تا ۸ اوت، سی‌ان‌ان از ۱۰۲۹بزرگسال در سراسر کشور نظرسنجی کرد. ۳۳درصد گفتند که طرفدار جنگ در عراق هستند، ۶۴درصد مخالف بودند و ۳ درصد نیز بلاتکلیف بودند. حاشیه خطا مثبت یا منفی ۳ درصد بود.
یک نظرسنجی سی‌بی‌اس/نیویورک تایمز از ۱۵تا ۱۹ سپتامبر۲۰۰۶ انجام شد. ۱۱۳۱ بزرگسال در سراسر کشور با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳درصد نظرسنجی شدند. ۵۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که با نگاهی به گذشته، احساس می‌کنند که ایالات متحده باید خارج از عراق می‌ماند. ۴۴درصد گفتند که آمریکا در حمله به عراق کار درستی انجام داد. پنج درصد مطمئن نبودند.
در ۱۱ تا ۱۴ دسامبر، یک نظرسنجی وانشگتن پست از ۱۰۰۳ بزرگسال در سراسر کشور نشان داد که ۶۴٪احساس می‌کنند جنگ عراق ارزش جنگیدن را ندارد، ۳۴٪گفتند که ارزش جنگیدن را دارد و ۲٪آنها بلاتکلیف بودند. حاشیه خطا ۳درصد بود.
یک نظرسنجی سی‌ان‌ان که در ۱۱ ژانویه انجام شد نشان داد که ۳۲درصد از ۱۰۹۳ بزرگسالی که در نظرسنجی «قوی» یا «متوسط» شرکت کردند، از افزایش برنامه‌ریزی شده در سطح نیروهای عراقی حمایت کردند، در حالی که ۶۶درصد «قاطعانه» یا «متوسط» با این طرح مخالفت کردند. سه درصد مطمئن نبودند. حاشیه خطا مثبت یا منفی سه درصد بود.
در مورد فقر دو مدرسه عمومی وجود دارد. یکی می‌گوید فقیر به‌طور عقلانی عمل می‌کنند اما دارای ارزشهای انحرافی هستند که منجر به «فرهنگ فقرا» می‌شود. دوم معتقد است که به دلیل نگرش نادرست و مشکلات روانشناختی، افراد فقیر انتخاب ضعیف می‌کنند. شافر و همکارانش دیدگاه سوم را مطرح کردند: هیچ تفاوتی در روشهای محاسبه نتایج بین فقیر و افراد دیگر وجود ندارد. افراد فقیر همانند سایر افراد در تصمیم‌گیری اشتباه می‌کنند، اما به دلیل اینکه حاشیه خطا برای فقرا بسیار کمتر است، تصمیمات بد آنها منجر به عواقب بدتری می‌شود. به‌طور خاص نشان داده شد که فقر مانند سایر انواع کمبودها مانند زمان و رژیم غذایی است که بر عملکرد و کنترل شناختی افراد تأثیر منفی می‌گذارد.
(کثرت بیش از ۳٪ حاشیه خطا با پررنگ نشان داده شده‌است.پایین‌ترین سطوح با حروف کج نشان داده شده‌است.منبع: آسوشیتدپرس/)
یک نظرسنجی نیوزویک توسط همکاران تحقیقاتی بین‌المللی پرینستون در تاریخ ۹ تا ۱۰ نوامبر۲۰۰۶ انجام شد. از ۱۰۰۶بزرگسال در سراسر کشور نظرسنجی شد. در پاسخ به این سؤال که آیا ایالات متحده با ورود به عراق کار درستی انجام داد، ۴۱درصد پاسخ مثبت دادند، ۵۴درصد پاسخ منفی دادند و ۵درصد مطمئن نبودند. حاشیه خطا مثبت یا منفی ۳درصد بود.
یک نظرسنجی خبری سی‌بی‌اس از ۲۸تا ۳۰ آوریل۲۰۰۶، تقریباً سه سال پس از سخنرانی پرزیدنت بوش «مأموریت» انجام شد. ۷۱۹بزرگسال در سراسر کشور نظرسنجی شدند که حاشیه خطای مثبت یا منفی چهار درصد داشتند. ۳۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی شیوه مدیریت بوش با وضعیت عراق را تأیید کردند، ۶۴ درصد مخالف بودند و ۶درصد مطمئن نبودند. ۵۱درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که آمریکا باید از عراق خارج می‌شد، ۴۴درصد گفتند که تهاجم کار درستی بود و ۵درصد مطمئن نبودند.
یک نظرسنجی نیوزویک توسط همکاران بین‌المللی پژوهشی نظرسنجی پرینستون در ۲۶ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۰۶ انجام شد. ۱۰۰۲بزرگسال در سراسر کشور نظرسنجی شدند، با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳٪. وقتی از آنچه اکنون می‌دانید پرسیدند، آیا فکر می‌کنید ایالات متحده در اقدام نظامی علیه عراق کار درستی انجام داده‌است یا خیر؟،۴۳٪ گفتند که این کار «درست» است.