تأمین مالی

معنی کلمه تأمین مالی در فرهنگستان زبان و ادب

تأمین مالی
{finance} [اقتصاد] فراهم آوردن منابع مالی براساس شرایط موردتوافق متقاضی

معنی کلمه تأمین مالی در ویکی واژه

فراهم آوردن منابع مالی براساس شرایط موردتوافق متقاضی.

جملاتی از کاربرد کلمه تأمین مالی

وزارت امور اسلامی بر ساخت و نگهداری تقریباً تمام مساجد در کشور نظارت و تأمین مالی می‌کند، اگرچه بیش از ۳۰ درصد از کل مساجد در عربستان سعودی توسط شخصیت‌های خصوصی ساخته و وقف شده‌است. این وزارت حقوق ائمه و سایر کسانی که در مساجد کار می‌کنند پرداخت می‌کند. یک کمیته دولتی شرایط ائمه را مشخص می‌کند. «پلیس مذهبی» یا مطوعین یک نهاد دولتی است و رئیس آن مقام وزارت دارد. این کمیته افراد مسلح و غیرمسلح را به میان مردم می‌فرستد تا اطمینان حاصل کند که شهروندان سعودی و مهاجران مقیم عربستان سعودی حداقل در ملاء عام از آداب اسلامی پیروی می‌کنند.
سناتور تام کاتن، نماینده جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس در مجلس سنای آمریکا، در پیامی در توئیتر نوشت: «هرچه بکاری، همان را درو می‌کنی. جای خوشحالی است که می‌بینم جامعه جهانی رژیم ایران را به دلیل ادامه تأمین مالی تروریسم و برنامه‌های پولشویی، در فهرست سیاه قرار داده است.»
از زمان حملات ۱۱ سپتامبر در ایالات متحده در سال ۲۰۰۱، اتهاماتی مبنی بر دخالت دولت عربستان سعودی در این حملات مطرح شده‌است و پادشاهی عربستان سعودی مرتباً چنین ادعاهایی را رد می‌کند. در گزارش نهایی کمیسیون ملی حملات تروریستی علیه ایالات متحده در سال ۲۰۰۴ آمده «هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دولت سعودی به عنوان یک نهاد یا مقامات ارشد سعودی به‌طور انفرادی از القاعده برای توطئه در این حملات حمایت مالی کرده‌اند، یا اینکه حمایت مالی از مهاجمان انجام شده یافت نشد.» این گزارش عربستان سعودی را به عنوان منبع اصلی تأمین مالی القاعده معرفی می‌کند، و از ۱۹ هواپیماربا ۱۵ نفر شهروند سعودی بودند.
آر.تی. ای از طریق ترکیبی از حق لیسانس تلویزیون، تبلیغات و کمک‌های دولتی تأمین مالی می‌شود.
برخی از کارشناسان و دانشگاهیان استفاده از روبات‌ها در نبردهای نظامی، به‌ویژه روبات‌هایی با درجه‌ای از خودمختاری را مورد تردید قرار داده‌اند. نیروی دریایی ایالات متحده گزارشی را تأمین مالی کرد که نشان می‌دهد با پیچیده‌تر شدن روبات‌های نظامی، ما باید توجه بیشتری به پیامدهای توانایی آنها در تصمیم‌گیری مستقل داشته باشیم. رئيس انجمن پيشبرد هوش مصنوعی دستور بررسی اين موضوع را داده است.
هدف این استاندارد، تجویز نحوه عمل حسابداری مخارج تأمین مالی است. براساس این استاندارد، مخارج تأمین مالی عموماً بلافاصله به عنوان هزینه دوره شناسایی می‌شود، به استثنای مواردی که این مخارج به حساب دارایی واجد شرایط منظور می‌گردد.
از جمله طرح‌های دیگر اجرا شده در این دوره در وزارت اقتصاد، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، طرح توزیع سهام عدالت در میان ۶ دهک پایین درآمدی، تأمین مالی نهضت ملی مسکن مهر، قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، اجرای لایحه اصلاح قانون گمرکی، لایحه اصلاح نظام مالیاتی و همچنین اصلاح اساسنامه جامع حسابداران برای افزایش شفافیت در اقتصاد بود. خود حسینی چهار کار مهم وزارت اقتصاد در این دوره را طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، اجرای قانون بازار سرمایه و اصلاح ساختار آن، سهام عدالت و مسکن مهر می‌داند.
مالک داده مسئول الزامات مربوط به کیفیت داده ها، امنیت داده ها و غیره و همچنین رعایت رویه های حاکمیت داده و مدیریت داده است. مالک داده همچنین باید پروژه های بهبود را در صورت انحراف از الزامات تأمین مالی کند.
۲۶ مهر ۱۳۹۳: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در گزارشی اعلام کرد که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ایران ایر برای تأمین مالی خود ده هزار متر از زمین‌های هتل هما را (که شامل مساحت پارکینگ و زمین پشت هتل هما جهت تأسیسات هتل است) به یک زن خانه‌دار فروخته‌است. همسر این زن از پیمانکاران اصلی ایران ایر است و این زمین‌ها را بنام همسر خانه‌دار خود خریداری کرده‌است. با این اقدام دولت احمدی‌نژاد این هتل عملاً بدون پارکینگ و تأسیسات می‌ماند. بنا به این گزارش این زمین که در یکی از بهترین نقاط تهران است در سال ۹۰ حداقل ۳۰۰میلیارد تومان ارزش داشت اما ایران ایر آن را به قیمت تنها ۴۷ میلیارد به خانم 'ع' فروخت، این در حالی است که قیمت همین زمین در حال حاضر حداقل دو برابر شده‌است.
پس از چندی او توانست با بنیاد فورد برای تأمین مالی مشاوران اقتصادی به توافق برسد و اعضای علمی دفتر اقتصادی با نظر پروفسور میسون از دانشگاه هاروارد انتخاب و در سازمان برنامه مشغول به کار شدند. این عده که به گروه مشاوران هاروارد موسوم شدند به همراه اقتصاددانان ایرانی که ابتهاج آنها را گرد آورده بود تدوین برنامه عمرانی سوم آغاز کردند.