تینر

معنی کلمه تینر در فرهنگ معین

(نِ ) [ انگ . ] (اِ. ) مایة رقیق کنندة مواد.

معنی کلمه تینر در ویکی واژه

مایة رقیق کنندة مواد.

جملاتی از کاربرد کلمه تینر

کشتی‌های باری که طبق برنامه حرکت می‌کنند، گاهی لاینر نیز نامیده می‌شوند. این دسته شامل کشتی‌هایی که در تجارت در دریای کوتاه مشغول هستند، یا کشتی‌های کروز اختصاصی که خود سفر، و نه حمل‌ونقل، هدف اصلی سفر است، نمی‌شود. همچنین شامل بخاری‌های ولگرد، حتی آنهایی که برای جابجایی تعداد محدودی از مسافران مجهز هستند، نمی‌شود. برخی از شرکت‌های حمل و نقل خود را به عنوان «خطوط» و کشتی‌های کانتینری خود را، که اغلب در مسیرهای تعیین شده بر اساس برنامه‌های تعیین شده فعالیت می‌کنند، به عنوان «لاینر» یاد می‌کنند.
نشت حدود دو میلیارد نوردل (۴۹ تن) از یک کانتینر حمل و نقل در بندر دوربان به تلاش‌های پاکسازی طولانی نیاز داشت. این ذرات همچنین در حال شستشو شدن در سواحل در غرب استرالیا دیده شده‌اند.
ژاک کریستوف، مأمور ناتو، توسط مافوق خود، ژنرال زاکف، فراخوانده می‌شود. هدف او ردیابی گالینا کنستانتین است که یک کانتینر بسیار ارزشمند و خطرناک را از دولت اسلواکی دزدیده‌است و او را با قطار به مونیخ می‌برد. لارس که با ناتو کار می‌کند به کریستوف کمک می‌کند. ژاک می‌تواند موقعیت گالینا را پیدا کند و همزمان با یک واحد نظامی اسلواکی به او برسد. پس از یک تعقیب و گریز طولانی، آنها می‌توانند به قطار برسند و قطار حرکت می‌کند.
در هنگ کنگ، پس از انفجاری که با توسط طوفان ویسنته در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۲ رخ داد، برخی از کانتینرهای متعلق به غول نفتی چینی ساینوپک که بیش از ۱۵۰ تن گلوله‌های پلاستیکی را حمل می‌کرد به دریا منفجر شد و در سواحل جنوبی هنگ کنگ مانند شک-او، چونگ چاو، ما وان و جزیره لاما سرازیر شد. اگرچه طبق گفته ساینوپک، نوردل‌ها به خودی خود سمی یا خطرناک نیستند، این نشت زندگی جانوران دریایی را مختل کرد و به خاطر نابود کردن ذخایر ماهی در محل‌های نگه‌داری آنها شناخته شد.
در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۱۵ ام‌اس‌سی اسکار به عنوان بزرگترین کشتی کانتینری جهان شناخته شد. تا نوامبر ۲۰۱۴ سی‌اس‌سی‌ال گلوب بزرگترین کشتی کانتینری بود.
ابن کشتی رسماً ۱۱٬۰۰۰ واحد معادل بیست پا (کانتینر) حمل می‌کند.
عملیات اجرایی بندر شهید کلانتری که یکی از دو بندر مهم چابهار می‌باشد، از سال ۶۲ به‌طور جدی آغاز و با تکمیل ۴ پست اسکله فلزی در سال ۶۴ عملاً به بهره‌برداری رسید. بندر شهید کلانتری در سال ۱۳۸۸، دارای مساحت کل ۳۰ هکتار، مساحت محوطه‌های بارانداز ۳۵ هزار مترمربع، مساحت انبارهای مسقف ۳ هزار مترمربع و مساحت محوطه کانتینری ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع، پنج اسکله چندمنظوره و کالای عمومی و سه لنج و یک اسکله نظامی از مزایا و ظرفیت‌های زیادی نسبت به دیگر بندرهای ایران برخوردار هستند.
پروژه جدیدی به نام اسکرم دیسک ۴ لینوکس وجود دارد که اجازه دسترسی به کانتینرهای اسکرم دیسک و تروکریپت را می‌دهد. نسخه‌های قدیمی تروکریپت از اسکرم دیسک نیز پشتیبانی می‌کرد.
در ژانویه ۲۰۲۳، دولت فرانسه اعلام کرد که در واکنش به آلودگی گسترده گلوله‌های پلاستیکی و مواد اولیه پلاستیک‌ها در امتداد سواحل بریتانی علیه «افراد ناشناس» اقدام قانونی خواهد کرد. گمان می‌رود در این محل کانتینرهای حمل و نقل گم شده در اقیانوس اطلس جابه‌جا می‌شوند.
این بندر با برخورداری از ۱۸ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای (گنتری کرین)، و حدود ۴۰ پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری کشور، توانایی پهلو دهی انواع کشتی‌های اقیانوس پیما را داراست. تا پیش از شروع تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این بندر (سال ۲۰۱۱ (میلادی)، ۳۰ خط کشتیرانی جهان، اقدام به تخلیه کالاهای خود در این بندر می‌نمودند.