تاگ

معنی کلمه تاگ در فرهنگستان زبان و ادب

{clone} [زیست شناسی] 1. مجموعه ای از مولکول ها و یاخته ها و موجودات همسان که از نیای واحد سرچشمه گرفته باشند 2. زادگان یک فرد در نتیجۀ تکثیر رویشی یا بکرزایی

معنی کلمه تاگ در دانشنامه آزاد فارسی

تاگ (مقیاس). تاگ (مقیاس)(tog)
یکای اندازه گیری آفتاب گیری گرمایی. در نساجی کاربرد دارد. یک لباس روشن تابستانی یک تاگ را تأمین می کند. مقدار تاگ یک جسم معادل ده برابر اختلاف دما، برحسب سلسیوس، بین دو سطح آن در هنگامی است که حرارت برابر با یک وات بر متر مربع باشد. یک تاگ برابر با۰.۶۴۵ کلو است.
تاگ (هندوییسم). تاگ (هندوئیسم)(thug)
(در هندی به معنی «دزد») سابقاً عضو فرقه ای هندو که مسافران را برای تقدیم و قربانی به پیشگاه کالی۱، الهۀ نابودی، خفه می کردند. این فرقه در حدود ۱۸۳۰ سرکوب شد.
Kali

معنی کلمه تاگ در ویکی واژه

۱. مجموعه‏ای از مولکول‌ها و یاخته‏ها و موجودات همسان که از نیای واحد سرچشمه گرفته باشند

جملاتی از کاربرد کلمه تاگ

چو خراد بر زین و اشتاگشسپ به فرمان نشستند هر دو بر اسپ
اشکان خطیبی در دی ۱۴۰۱ در پستی در اینستاگرام خود نوشت: «توهین به مقدسات (به دلیل استوری‌های اینستاگرام و انتقاد) در خیابان مورد حملهٰ فیزیکی لباس شخصی‌ها قرار گرفتم. دست از زندگیم، کارم و هر آنچه ساخته بودم کشیدم. در این مدت یک بار سکته کردم و هر روز از یادآوری آنچه بر سرم آوردند دچار حمله‌های عصبی می‌شوم.
به دنبال حواشی و شایعه‌پراکنی‌های سال ۱۳۹۴ مبنی بر ممنوع از کار بودن او و تنی چند از سایر فعّالان موسیقی ایران، مازیار در صفحهٔ شخصی اینستاگرام خود این شایعه را رسماً تکذیب کرد.
این برنامه توسط مدیر عامل سابق اینستاگرام، کوین سیستروم، در یک رویداد زنده در سانفرانسیسکو در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۸ با حضور سازندگانی همچون لی‌لی پونز راه‌اندازی و معرفی شد.
کنون به میکده باشد ز شام تا گه صبح هر آن‌که بود به مسجد زصبح تاگه شام
بسی خون خوردهام در سال و در ماه که تاگشتم ز عشق یار آگاه
در اصل مفهوم آنتاگونیست و پروتاگونیست به تراژدی‌های یونان باستان بازمی‌گردد؛ و تراژدی در اصل مختص به شهر آتن و دولتشهر دارد. کسی که طرف دولتشهر دارای یک آگون باشد، پروتاگونیست و کسی که در مقابل پروتاگونیست باشد، آنتاگونیست نام دارد.[نیازمند منبع]
کتاب‌سازی‌ها، انتشار فایل‌های کتاب‌های ناشران در کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی، خرید و فروش غیرقانونی فایل‌های پی‌دی‌اف در سایت‌های اینترنتی و نمایشگاه‌های دارای تخفیف کاذب در متروها، مراکز خرید و دانشگاه‌ها از دیگر چالش‌های پیش روی این اتحادیه است.
پس از وی کی نامدار اردشیر که ارتاگزرسیس خواندش زریر
چون دولت خسرو نبود عادت گردون تاگویی جاوید به یک عهد و قرارست
طرف چمن طرایف باغ بهشت یافت تاگل به حسن صورت حورا شود همی
دو تاگشت و چنان پر درد شد او که در ده روز یکتا نان نخورداو
تاگاه خوف وگاه رجا باشد از قضا تا گاه نفع وگاه ضرر باشد از قدر
ساز نومیدی متاع کاروان زندگیست چون جرس تاگرد دل باقیست شیون می‌کنم
در دی ۱۳۹۷ آقامیری با انتشار پستی در اینستاگرام خبر از حکم قاضی شعبهٔ دوم کیفری در دادگاه ویژه روحانیت به ریاست دادستان کل کشور داد و اعلام کرد که به دو سال زندان که ۵ سال تعلیق شده و خلع لباس دائم محکوم شده‌است.
آنتاگونیست‌ها در انیمه‌های دیجیمون تیمرز و دی-ریپر به وسیله اشلون ساخته شده بودند.
کانال رسمی اینستاگرامی اجاکسر نیوز با مدیریت امیر پورغلام
در اردیبهشت ۱۳۹۲، فرزاد حسنی و آزاده نامداری با حضورشان در کنسرت فرزاد فرزین ازدواج خود را رسانه‌ای کرده و در ۶ تیر ۱۳۹۲ به عقد هم درآمدند و سید حسن خمینی عاقد آن‌ها بود. اما بعد از حدود یک سال در خرداد ۱۳۹۳ این دو از هم جدا شدند و در ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ خبر طلاق رسماً توسط آزاده نامداری رسانه‌ای شد. آزاده نامداری علت این جدایی را با انتشار یک عکس از خودش با چشم کبود در اینستاگرام، خشونت خانگی فرزاد حسنی اعلام کرد. وی در سال ۱۳۹۴، با سجاد عبادی پسر رحیم عبادی ازدواج کرد. در مهر ۱۳۹۵، نامداری خبر از به دنیا آمدن فرزند دخترش داد. نام دختر او «گندم» است.
وی همچنین به دلیل نقشش در جریان قتل پت تیلمان سرباز آمریکایی و بازیکن سابق ان‌اف‌ال که بر اثر آتش نیروهای خودی کشته شد، مورد انتقاد قرار گرفته‌است. البته گزارش ژنرال بازرس پنتاگون وی را در جریان این حادثه از هرگونه تخلف از مقررات نظامی تبرئه کرده ولی اقدام وی در مورد عدم آگاه کردن خانواده تیلمان از نحوه کشته شدن او را خطا تشخیص داد.
سرایت میکنی در کلّ اسرار که تاگردند اعیانت خبردار