بهاره

بهاره

معنی کلمه بهاره در لغت نامه دهخدا

بهاره. [ ب َ رَ / رِ ] ( ص نسبی ) گندم و غلات دیگر که در فصل بهار کارند. ( فرهنگ فارسی معین ). مقابل پائیزه... منسوب به بهار. بهاری : کشت بهاره. ( فرهنگ فارسی معین ).
- بهاره برای کسی کاشتن ؛ وعده های بسیار به او دادن. ( یادداشت بخط مؤلف ).
|| ( اِ ) گروه زنبوران عسل. ( ناظم الاطباء ) ( اشتینگاس ).
بهاره. [ ب َ رَ ] ( اِخ ) دهی از دهستان کوهمره سرخی است که در بخش مرکزی شهرستان شیراز واقع است و 118 تن سکنه دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 7 ).

معنی کلمه بهاره در فرهنگ معین

(بَ رِ ) (اِمر. ) ۱ - کشت و زراعتی که در فصل بهار انجام می شود. ۲ - شکوفة درخت به ویژه مرکبات .

معنی کلمه بهاره در فرهنگ عمید

۱. بهاری: لباس پاییزه.
۲. ویژگی زراعتی که حاصل آن در فصل بهار به دست می آید.
۳. ویژگی محصول کشاورزی کاشته شده در بهار: کشت پاییزه.

معنی کلمه بهاره در فرهنگ فارسی

بهار، بهاری، کشت وزرع دربهار
( صفت اسم ) ۱ - منسوب به بهار بهاری کشت بهاره . ( مقابل کشت پاییزه ) . ۲ - گندم و غلات دیگر که در فصل بهار کارند.
دهی از دهستان کوهمره سرخی است که در بخش مرکزی شهرستان شیراز واقع است .

معنی کلمه بهاره در فرهنگ اسم ها

اسم: بهاره (دختر) (فارسی) (طبیعت) (تلفظ: bahāre) (فارسی: بهاره) (انگلیسی: bahare)
معنی: منسوب به بهار، بهاری، مربوط به بهار، به عمل آمده در بهار، منسوب به بهار بهار، متولد شده در بهار

معنی کلمه بهاره در دانشنامه عمومی

بهاره (صیدون). بهاره، روستایی در دهستان رودزیر بخش علا شهرستان صیدون در استان خوزستان ایران است.
بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت این روستا برابر با ۵۰ نفر ( ۱۰ خانوار ) بوده است.

معنی کلمه بهاره در ویکی واژه

کشت و زراعتی که در فصل بهار انجام می‌شود.
شکوفة درخت به ویژه مرکبات.

جملاتی از کاربرد کلمه بهاره

«چطور من می‌توانم روبه‌روی مردمی بایستم که مرا بهاره افشاری کرده‌اند. ابتدا به‌عنوان یک فیلم پلیسی اکشن ساده با او قرارداد بسته شده و بعد برای خروج از فیلم مجبور بوده هشتاد میلیون خسارت بدهد در حالی که چنین پولی را نداشته‌است.»
بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت دستگیری دانشجویان را در آستانه ۱۶ آذر تأیید کرد و گفت: «علاوه بر ۷ نفر از دانشجویان عضو تشکل دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه تهران که پنجشنبه شب (۲۸ آبان) دستگیر شدند، ۴ یا ۵ دانشجوی کرد، دو دانشجوی دانشگاه تبریز و دو دانشجوی دختر دانشگاه شیراز نیز بازداشت شدند.» به گفتهٔ وی ۲۴ نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز به کمیته انضباطی احضار شده‌اند. عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت این احضارها و دستگیری‌ها را در جهت «سرکوب شدیدتر مراسم روز دانشجو» عنوان کرد.
ارتش چهارم برای بار دوم در ۲۰ ژوئن ۱۹۱۸ میلادی برای مقابله با نیروهای سفید در جبهه شرقی جمهوری فدراتیو سوسیالیستی روسیه شوروی ایجاد شد. این یگان در ژوئن با نیروهای دشمن در فراولگا جنگید و در اوت برای دفاع از خوالینسک فرستاده شد. در نوامبر ۱۹۱۸ میلادی از ارتش چهارم برای آفند به سمت شرق و تصرف سامارا (روسیه) و اورال، قزاقستان استفاده شد. در مارس ۱۹۱۹ میلادی ارتش چهارم در سرکوب شورش‌های محلی رخ داده در برخی مناطق شرق روسیه حضور داشت و سپس در مقابل آفند بهاره ارتش سفید روسیه مقاومت کرد. این یگان نهایتاً در ۲۰ آوریل ۱۹۲۰ برچیده شد.
عزیزان موسم جوش بهاره چمن پر سبزه صحرا لاله زاره
مهدی عربشاهی (دانشگاه علامه طباطبایی)، بهاره هدایت (دانشگاه علوم اقتصادی)، عباس حکیم زاده (دانشگاه پلی تکنیک)، میلاد اسدی (دانشگاه خواجه نصیر)، مرتضی سیمیاری (دانشگاه سیستان و بلوچستان)، امین نظری (دانشگاه همدان)، فرید هاشمی (دانشگاه تهران)
همی ز وجد بشکفد به چهره‌اش بهارها
درختان بادام به یک دوره سرمای زمستانی نیاز دارند تا از گلدهی خوب و رشد بهاره اطمینان حاصل شود. درحالی‌که نیازهای سرمایی انواع بادام کمی متفاوت است، برای تولید تجاری به ۳۰۰ تا ۵۰۰ ساعت سرمایش زیر ۱۰ درجه سلسیوس نیاز است.
چو فارغ گردد از شخم سه باره به گوشن افکند تخم بهاره
پوشیده است دردل عنبر بهارها صبح امید دردل شبهاست بیشتر
در پایان فصل ۲۰۱۱ فریره ناگهان تصمیم خود را تغییر داد. رابوبانک پیشنهادی برای تمدید قرارداد نداد و فریره با تیم‌های دیگر وارد مذاکره شد تا در نهایت به تیم کاتیوشا بپیوندد. فصل ۲۰۱۲ به خوبی آغاز شد و فریره در یک مرحله از تور داون آندر و یک مرحله از تور آندلس پیروز شد. در دو کلاسیک بهاره دوم شد و در مسابقه طلایی آمستل، با وجود فرار از گروه پیشتاز در ۵ کیلومتری خط پایان، در نهایت در رتبهٔ چهارم قرار گرفت. فریره در پایان فصل از دوچرخه‌سواری حرفه‌ای خداحافظی کرد و پیشنهاد تیم ایوسکالتل-ایوسکادی برای فصل ۲۰۱۳ را نپذیرفت.
افتادش از این بهاره کاری غرض آنک تا بر سر پالیز کسان گیرد دوست
مناطق مهم کشت و کار اسپرس در ایران: اردبیل، کردستان، شهر کرد، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، دماوند و فیروزکوه، قزوین، زنجان، طالقان و بعضی دیگر از مناطق سردسیری کشور می‌باشد و در تمامی مناطق فوق الاشاره به علت مقاومت گیاهچه به سرما می‌توان این گیاه را به صورت پاییزه و بهاره کشت نمود البته در ایتن ارتباط بهتر است در پاییز قبل از فرارسیدن سرمای زمستانه و یخبندان گیاه به مرحله ۲ تا ۳ برگی رسیده باشد و در بهار احتمال یخبندان زمین وجود نداشته باشد.
ای خرم از نسیم وصالت بهارها گلچین بوستان رخت گلعذارها
به مغز من ز سنبلان نسیم یار می‌رسد ولی ز نوبهارها به است نوبهار من
از رأی روشن تو که شمعی است دلفروز وز گلشن خیال تو و آن بهارها
تا عروس بهاره جلوه کند زلف شمشاد و عارض نسرین
آفند بهاره ارتش سفید روسیه عملیاتی بود که ارتش سفید متعلق به جنبش سفید با فرماندهی الکساندر کولچاک در جبهه شرقی جنگ داخلی روسیه بین مارس تا آوریل ۱۹۱۹ میلادی انجام داد.
محمد هاشمی (دانشگاه علوم اقتصادی)، مهدی عربشاهی (دانشگاه زنجان)، علی نیکونسبتی (دانشگاه تهران)، حنیف یزدانی (دانشگاه شهرکرد)، بهاره هدایت (دانشگاه علوم اقتصادی)، علی عزیزی (دانشگاه پلی تکنیک)، علی وفقی (دانشگاه شریف)
امیر گنه: سِرْ دیمه سَیرِ بهاره ته سَرْ (تسر) گشت و سَیرْکمّهْ همه دنیاره
صنعت جهانگردی چندان منبع درامدزایی نمی‌باشد . با این حال شهر سان خوان ( زادگاه سارمینتو )، پارک ایسچی گالاستو، سد اویوم و بهارهای پیزمانتا از جاذبه‌های توریستی استان به‌شمار میروند .