بلوند
معنی کلمه بلوند در فرهنگ معین

بلوند

معنی کلمه بلوند در فرهنگ معین

[ فر. ] (ص . ) رنگی است نزدیک به زرد، بور و طلایی .

معنی کلمه بلوند در دانشنامه عمومی

بُلوند یا بور ( به انگلیسی: برای مذکر Blond، برای مؤنث Blonde ) یک نوع رنگ مو است که با سطوح پایین از رنگدانه یومیلانین تیره شناخته می شود. حاصل قابل مشاهده رنگ بستگی به عوامل مختلف دارد اما همیشه رنگی تا حدی زرد دارد.
تحقیقات و نظرسنجی های جدید به خوبی نشان می دهند که رنگ موی بلوند در میان مردان و زنان بسیار محبوب است و اکثر مردان، زنان و دخترانی که موی بلوند دارند را جذاب می دانند و ترجیح می دهند شریک جنسی خود بلوند باشد، طبق تحقیقات و نظرسنجی های گوناگون دیگر دختران بلوند در رابطه جنسی اعتماد به نفس بسیار بالایی دارند و می توانند بهترین عملکرد و معاشقه را با شریک جنسی خود داشته باشند.
موی بلوند بیش از همه در اسکاندیناوی و دریای بالتیک، که باور بر این است بلوندیسم راستین از آن نشأت گرفته باشد، شایع است. روشنی رنگ هم مو و هم چشم ها پیرامون دریای بالتیک از همه جا بیشتر است، و تیرگی به طور منظم در این منطقه کاهش می یابد کشورهایی نظیر بریتانیا، جزیره ایرلند، سوئد، نروژ، دانمارک، هلند، آلمان، فنلاند، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، بلاروس، اوکراین، روسیه، و عموماً نسبت های بالاتری از مردم بلوند را از بیشتر کشورهای جنوبتر در اروپا دارا هستند.
بلوندیسم همچنین در میان قوم بربر ی آفریقای شمالی، خصوصاً در ریف و کبیل به طور رایج مشاهده می شود.
بومیان استرالیا، خصوصاً در بخش های غرب میانهٔ این قاره، شمار بیشتری از موی به طور طبیعی بلوند دارند. و در برخی مناطق ۹۰–۱۰۰٪ از بچه ها مویشان بلوند است.
موی بلوند را در هر منطقه ای از آسیا از جمله غرب آسیا، شرق آسیا، آسیای مرکزی و جنوب آسیا یافت. در این مناطق آسیا موی بلاند عموماً در بین بچه هایی دیده می شود که معمولاً در بزرگسالی به قهوه ای تیره می گراید. عوامل محیطی، برای مثال بودن در معرض آفتاب و نحوهٔ تغذیه غالباً باعث تغییر رنگ مو در آسیا می شود.

بلوند (آلبوم آلیزه). «بلوند» آلبومی از هنرمند اهل فرانسه آلیزه ژاکوته است که در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شد.
بلوند (ترانه). «بلوند» تک آهنگی از هنرمند اهل فرانسه آلیزه ژاکوته است که در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شد.
بلوند (رمان). بلوند ( به انگلیسی: Blonde ) یک رمان زندگی نامه ای پرفروش محصول ۲۰۰۰ ایالات متحده آمریکا به نویسندگی جویس کارول اوتس است که برداشتی تخیلی از زندگی بازیگر آمریکایی مریلین مونرو را ارائه کرده است.
نویسنده اصرار دارد که رمان یک اثر تخیلی است و نباید آن را یک زندگی نامه دانست. این رمان نامزد نهایی جوایز پولیتزر ( ۲۰۰۱ ) و جایزه ملی کتاب ( ۲۰۰۰ ) بود.
معنی کلمه بلوند در دانشنامه عمومی
معنی کلمه بلوند در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه بلوند

معنی کلمه بلوند در ویکی واژه

رنگی است نزدیک به زرد، بور و طلایی.

جملاتی از کاربرد کلمه بلوند

در سال ۲۰۱۱، آلفردو آستیز که در گروه مادران میدان مایو نفوذ کرده و سازماندهی، ربودن، زندانی کردن و کشتن آنها را در دسامبر ۱۹۷۷ به پیش برده بود، به خاطر جنایت علیه بشریت و سایر جنایاتی که مرتکب شده بود محکوم به اعدام گردید. او را به دلیل قساوتش در شکنجه فرشته بلوند مرگ می‌نامیدند.
استفن پاتریک مکی (زاده ۱۰ نوامبر ۱۹۶۶) یک موسیقی‌دان و تهیه‌کننده موسیقی انگلیسی است که بیشتر به عنوان نوازنده گیتار باس برای گروه آلترناتیو راک پالپ شناخته می‌شود که او در سال ۱۹۸۹ به آن پیوست. همچنین او به عنوان تهیه‌کننده موسیقی، آهنگ‌ها و آلبوم‌هایی را با ام.آی.ای.، فلورنس اند د مشین، بلوندهای دراز و آرکید فایر تولید کرده است.
آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند: خاطرات خودمان یک بانوی حرفه‌ای (۱۹۲۵)[الف] یک رمان طنز است که توسط آنیتا لوس، نویسندهٔ آمریکایی، نوشته شده‌است. داستان این کتاب راوی دعواهای یک زن بلوند جوان و پول‌پرست به نام لورلی لی «در عصر جین وانی تاریخ آمریکا» است. این اثر که در همان سال با رمان گتسبی بزرگ اثر اف. اسکات فیتزجرالد و فشفشه‌ها اثر کارل ون وکتن منتشر شد، یکی از چندین رمان معروف آمریکایی در سال ۱۹۲۵ است که بر لذت‌گرایی بی‌پروا در عصر جاز تمرکز دارد.
بلوندل نظریهٔ یکسوکننده با الکترود نامتقارن را ارائه داد. او نشان داد سه نوع قوس الکتریکی داریم:قوس اصلی ویلیام دادل، قوس ثانویهٔ ولادیمیر پولسن و تخلیهٔ جانشینی نوسانی
میسا زادهٔ ۲۵ دسامبر ۱۹۸۴ در کیوتو، ژاپن است. او دختری جوان، کوتاه قد، لاغر، جذاب، دارای موهای بلند صاف و بلوند است. او اغلب لباس‌هایی به سبک گوتیک و پانک به تن دارد و ناخن‌های خود را به رنگ قرمز روشن یا ارغوانی تیره لاک می‌زدند. او معمولاً به خودش به شکل سوم شخص اشاره دارد و خود را میسا میسا صدا می‌زند و تمایل به بیش‌فعالی دارد.
نورستانی‌ها مردمانی از شاخهٔ مردم هندوآریایی هستند که در منطقه جدا در شمال شرق افغانستان در ولایت نورستان، و در آنسوی مرز در منطقه چیترال پاکستان زندگی می‌کنند و به زبان نورستانی صحبت می‌کنند. بسیاری از نورستانی‌ها باور دارند آنان از بازماندگان نسل سربازان یونانی سپاه اسکندر هستند ولی شواهد ژنتیکی برای این فرضیه وجود ندارد بلکه آن‌ها بیشتر شبیه به گروهی از مهاجران اولیه آریایی منزوی شده هستند. از لحاظ ریخت‌شناسی، نورستانی‌ها از زیرشاخه‌های نژاد مدیترانه‌ای هستند که در یک سوم از آن‌ها ژن بلوند دیده می‌شود. آن‌ها که بیشتر سنی مذهب هستند در سال ۱۹۹۰ جمعیت‌شان حدود ۱۲۵٬۰۰۰ تن تخمین زده شد که اکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر برآورد می‌گردد.
این نمایشنامه دربارهٔ نویسنده مجله‌ای است که روح خود را به شیطان (در ظاهر نمایندهٔ ادبی) می‌فروشد تا به یک فیلمنامه‌نویس موفق تبدیل شود. شخصیت ریتا مارلو (با بازی جین منسفیلد) یک سمبل جنسی بلوند بی‌روح است، یعنی کنایه‌ای اغراق‌آمیز از مریلین مونرو (که سال قبل در نسخه سینمایی نمایشنامه خارش هفت‌ساله) بازی کرده بود. نام خانوادگی مارلو ادای احترامی است به کریستوفر مارلو، نمایشنامه نویس قرن شانزدهم، که درام دکتر فاستوس را در سال ۱۶۰۴ نوشت، و طرح آن الهام‌بخش نمایشنامه اکسلرود بود.
«بلوند احمق» توسط لوین، میناژ و تهیه‌کنندگان آن میچ آلن و بونی مک‌کی نوشته شده‌است. این یک ترانه پاپ پانک، پاور پاپ، هیپ هاپ، پانک راک و شهری معاصر است که دربارهٔ عشق به خود و توانمندسازی زن است. بسیاری از منتقدین موسیقی از این قطعه به عنوان «سرود فمینیستی» یاد کرده‌اند.
در سال ۱۹۵۰ با یک دختر بلوند ۱۴ ساله به نام کارول لنسینگ[ع] آشنا شد و یک سال بعد با او ازدواج کرد. کارول تنها زنی بود که لاوی با او به شکل قانونی ازدواج کرد. در ۱۹۵۲ اولین دختر او کارلا ماریتزا لاوی متولد شد. در سال ۱۹۵۹ انتان با داین هگارتی آشنا و سخت شیفتهٔ او شد. یک سال بعد در ۱۹۶۰، انتان از کارول جدا شد. بنابر گفتهٔ کارلا لاوی، مادرش در ۱۹۷۵ یعنی ۱۵ سال پس از جدایی از پدرش درگذشت.
سرگیجه به باور بسیاری از منتقدان و مخاطبان شاهکار او محسوب می‌شود. این فیلم حاصل همکاری مجدد با جیمز استوارت است که کیم نواک و باربارا بل گدس هم از بازیگران آن به‌شمار می‌روند. در ابتدا هیچکاک نقش اصلی زن را برای ورا مایلز در نظر داشت اما همکاری به دلیل بارداری او میسر نشد. او به اوریانا فالاچی در اینباره گفت: «من به او (ورا مایلز) نقش بزرگی را پیشنهاد کردم که شانس تبدیل شدن به یک بلوند زیبا، پیچیده و یک بازیگر واقعی را داشت. ما کلی دلار خرج کرده بودیم اما اون بد موقع باردار شد، من از زنان باردار متنفرم چون اونا بعدش بچه‌دار می‌شوند.»