داوطلب

معنی کلمه داوطلب در لغت نامه دهخدا

داوطلب. [ طَ ل َ ] ( نف مرکب ) داوخواه.نامزد. دَوطَلَب ( در تداول مردم قزوین ). خواستار. پیشی جوینده در امری بر دیگران. خواستار پیشی گرفتن و تقدم در نوبت : غزاة مطوعه ؛ غازیان داوطلب دل انگیز.
- سرباز داوطلب ؛ مقابل اجباری. به که بخواست خود بخدمت سربازی درآید.
- داوطلب وکالت ؛ خواهان. وکالت نامزد وکالت.

معنی کلمه داوطلب در فرهنگ معین

(طَ لَ ) [ ع - فا. ] (ص مر. ) آن که به ارادة خویش آماده شود که کاری را بر عهده گیرد.

معنی کلمه داوطلب در فرهنگ عمید

کسی که به میل و ارادۀ خود حاضر شود کاری را بر عهده بگیرد، داوخواه. &delta، داوطلبین غلط است.

معنی کلمه داوطلب در فرهنگ فارسی

داوخواه، به میل واراده خودحاضرشدن
( صفت ) آنکه به اراده خویش آماده شود که کاری را بر عهده گیرد . داو خواه جمع داو طلبان ( داوطلبین بسیاق عربی که متداول شده غلط است ) .

معنی کلمه داوطلب در ویکی واژه

volontario
آن که به ارادة خویش آماده شود که کاری را بر عهده گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه داوطلب

سال ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصمیم بر این نهاد که تأثیر معدل برای کنکور سال ۹۸ به صورت قطعی باشد. تصمیم این شورا اعتراض‌های زیادی از سوی داوطلبان را موجب شد و این شورا در نهایت تأثیر معدل را در آبان ماه سال ۹۷ برای کنکور سال آینده را مثبت اعلام کرد.
گاه سخن داوطلب از لب اوست جان و دل وقت سخا گرفت کن از کف اوست بحر و کان
داوطلبان می‌توانند کارنامهٔ خود را به صورت آنلاین ببینند. مدت اعتبار این کارنامه سه سال است.[نیازمند منبع]
شاه عباس با ملاحظهٔ کثرت سپاه عثمانی کوششی جهت افزودن سپاه خود نمود و اعلام کرد هر کس از مردم و رعایای دهکده‌ها وارد سپاه شود و سر ۱ ترک را تحویل دهد معادل ۳۳ ریال جایزه خواهد گرفت و بدین وسیله پانصد تن داوطلبانه به سپاه صفوی وارد شدند.
نظر هیئت‌های اجرایی بخش و شهرستان مبنی بر تأیید صلاحیت داوطلبان با تأیید هیأتهای نظارت شهرستان و بخش معتبر است و چنانچه ظرف هفت روز از تاریخ دریافت نتیجه رسیدگی صلاحیت داوطلبان، هیئت نظارت مربوط دربارهٔ داوطلب یا داوطلبان نظر خود را اعلام نکند، نظر هیئت اجرایی ملاک عمل خواهد بود.
آنارشیسم سوسیالیستی از یک انقلاب اجتماعی برای حذف اشکال ظالمانه سلسله‌مراتب مانند سرمایه‌داری و دولت حمایت می‌کند. آنارشیست‌های اجتماعی همکاری اجتماعی را از طریق کمک متقابل تشویق می‌کنند و اشکال غیر سلسله‌مراتبی سازمان اجتماعی مانند انجمن‌های داوطلبانه را تجسم می‌کنند.
علاوه بر سه مهارت فوق یک قسمت برای مهارت نوشتن هم وجود دارد که در یک فرصت ۳۰ دقیقه‌ای بایستی داوطلب بتواند در مورد موضوع مشخصی بنویسد. نمرات به‌دست‌آمده از هر قسمت بعد از تغییر مقیاس یافتن با هم جمع شده و نمرهٔ کل داوطلب را مشخص می‌کند. این نمره می‌تواند بین ۳۱۰ تا ۶۷۷ تغییر کند؛ بنابراین هیچ نمرهٔ مشخصی برای قبولی یا رد شدن در این آزمون وجود ندارد و همهٔ شرکت‌کنندگان در این آزمون نمرهٔ آزمون را دریافت خواهند کرد. نمرهٔ مورد نیاز داوطلب بستگی به محلی دارد که داوطلب می‌خواهد نمرهٔ آزمون تافلش به آنجا ارسال شود. معمولاً برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور نمرهٔ بالاتر از ۵۵۰ و برای شرکت در آزمون دکتری در داخل ایران نمرهٔ بالاتر از ۴۸۰ مورد نیاز است.
او در سال ۲۰۰۳، پس از ابتلا به یک بیماری ویروسی جدی متحمل سه سکته مغزی متوالی شد اما بعدها به‌طور کامل بهبود یافت. لیپولد در سال ۲۰۰۹ از دانشگاه ورزشی کلن آلمان فارغ‌التحصیل شد و از همان سال تا ۲۰۱۲ مربی تیم ملی کشتی آزاد آلمان بود. او نهایتاً سرمربی باشگاه کشتی اسپرینگن آلمان شد. در سال ۲۰۱۳، به دلیل عملکردش به عنوان یک الگوی ورزشی و تعهد داوطلبانه بزرگش به عنوان سفیر «بنیاد کمک به سکته مغزی آلمان»، نشان افتخار شایستگی جمهوری فدرال آلمان را دریافت کرد.