خوشگل

معنی کلمه خوشگل در لغت نامه دهخدا

خوشگل. [ خوَش ْ / خُش ْ گ ِ ] ( ص مرکب ) قشنگ. هجیر. زیبا. وجیه.شکیل. صبیح. خوبرو. ( یادداشت مؤلف ). مقابل بدگل.
- امثال :
خوشگلها در دالان بدگلها گریه می کنند.
مبارک خوشگل بود آبله هم درآورد ؛ کنایه از بد بدنبال بد آوردن است.

معنی کلمه خوشگل در فرهنگ معین

( ~ . گِ ) (ص مر. ) زیبا، قشنگ .

معنی کلمه خوشگل در فرهنگ عمید

زیبا، قشنگ.

معنی کلمه خوشگل در فرهنگ فارسی

( صفت ) زیبا قشنگ جمیل .

معنی کلمه خوشگل در ویکی واژه

خوشگَل
زیبا، قشنگ، خوش‌چهره. خوشگل از دو بخش خوش - گِل تشکیل شده و گِل در اینجا به معنی کالبد، جسم، یا اندام است که زیبا آفریده شده است.
خوشامد به زبان فارسی. گَل معنی آمدن را تداعی می‌نماید. خوش گَلدِیز. خوشامدید.

جملاتی از کاربرد کلمه خوشگل

خوشگلتر از شوارع ری نیست کاندروست صدگونه شکل هندسی از لخت لخت گل
بخور با بچه خوشگل‌ها عرق را بشوی از حرف بی معنی ورق را
«تری زنی بود ریزنقش و خوشگل، با چشمهای سیاه و موهای قهوه‌ای بلند که پشتش ریخته بود. او به گردنبند فیروزه و گوشواره‌های بلند علاقه داشت.
تا الان موسیقی اساساً یه قالب بوده برای بچه خوشگلایی که روی صحنه میان و خزعبلاتی رو که هیچ معنایی نداره میفروشن! ما با ماسک روی صحنه میایم که نشون بدیم خودمون مهم نیستیم، صورت‌های چرتمون مهم نیست و همیشه در وهله اول «موسیقی» و اون پیام آهنگ مهم بوده و هست!
جمهوری نقل پشکل است این بسیار قشنگ و خوشگل است این
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته است، می‌توان به دخترِ خواهر، دکامرون ناپسند، ساده‌لوح، بجنب… دخترمدرسه‌ای‌ها دارند می‌آیند، یک خدمتکار سیاه‌پوست خوشگل، دوستان صمیمی، مرد هوسران، خاله‌های دل‌انگیز، ضعف اخلاقی خانوادگی، خانم دکتر زیر لحاف و قرار ملاقات اشاره نمود.
مسلم بود جنس نر بود از ماده خوشگل تر چه خوب این مدعی را زود فهمیدند خانم‌ها
قماش و نقره و لعل و گهر چیست؟ غلام خوشگل و زرین کمر چیست؟
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به جسیکا، شوهران جوان، نان، عشق و …، دختر خوشگل رم، چرخ‌وفلک ناپل، دکتر آنتونیو و در پارک اتفاق افتاد اشاره کرد.
ناز مکن! من ز تو خوشگل‌ترم من ز تو در حسن و وجاهت سَرَم
سپس در سال ۲۰۱۴، افران در کمدی بزرگسالان همسایه‌ها، با هم‌بازی شدن ست روگن دیده شد. این فیلم حول یک زوج جوان با بازی روگن و رز بیرن بود که در حالی که در کنار خانه یک برادری وحشی به رهبری رئیس آن و با بازی افران زندگی می‌کردند برای تربیت فرزند دختر خود تلاش می‌کنند. این فیلم به یک موفقیت بزرگ تجاری تبدیل شد و بیشتر منتقدان نظر مثبت را به دست آوردند، آنها همچنین اضافه کردند که افران با رسیدن به این موفقیت، تصویر «پسر خوشگل دیزنی» را از بین برد.
ای یار سنگین دلم لعبت خوشگلم
بعد از مرگ در باران با پروژهٔ داود روستایی که غبارنشین‌ها نام داشت قرارداد بست. غبارنشین‌ها فیلمی اجتماعی بود که روابط بین همسایگان یک آپارتمان مسکونی را به تصویر کشیده بود. هنوز بازی آرام در فیلم غبارنشین‌ها به پایان نرسیده بود که خسرو پرویزی از آرام برای بازی در فیلم خوشگلا عوضی گرفتین دعوت کرد و آرام هم که در شور و شوق شهرت مست شده بود همهٔ پیشنهاد را قبول می‌کرد. او در خوشگلا عوضی گرفتین با سپیده و چنگیز وثوقی همبازی شد. خوشگلا عوضی گرفتین فیلم ضعیفی بود و فروشش فقط به خاطر آرام و سپیده بود.