حسابدار

حسابدار

معنی کلمه حسابدار در لغت نامه دهخدا

حسابدار. [ ح ِ ] ( نف مرکب ) آنکه حساب خرج و دخل اداره یا جائی را نگاه میدارد . محاسب. حَسّاب.

معنی کلمه حسابدار در فرهنگ معین

( ~. ) [ ع - فا. ] (ص فا. ) (ص مر. ) کسی که حساب معاملات و دخل و خرج اداره یا مؤسسه ای را در دفاتر مخصوص ضبط کند.

معنی کلمه حسابدار در فرهنگ عمید

کسی که حساب، دادوستد، قرض، و طلب اداره یا مؤسسه ای را در دفتر ثبت و محاسبه می کند، محاسب.

معنی کلمه حسابدار در فرهنگ فارسی

محاسب، کسی که حساب دادوستدوقرض وطلب رابنویسد
(صفت ) کسی که حساب معاملات و دخل و خرج اداره یا موسسه ای در دفاتر مخصوص ضبط کند محاسب .

معنی کلمه حسابدار در دانشنامه عمومی

حسابدار (فیلم ۲۰۰۱). حسابدار ( انگلیسی: The Accountant ) یک فیلم کوتاه کمدی به کارگردانی ری مک کینون است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به ری مک کینون و والتون گوگینس اشاره کرد.

معنی کلمه حسابدار در ویکی واژه

ragioniere
کسی که حساب معاملات و دخل و خرج اداره یا مؤسسه‌ای را در دفاتر مخصوص ضبط کند.

جملاتی از کاربرد کلمه حسابدار

شهمیر حسابدار شرکتی است که به دروغ متهم به اختلاس می‌شود، و قبل از دست‌گیری رئیس حسابداری را، که مجرم اصلی است، به قتل می‌رساند و به زندان می‌افتد...
در ایران، طبق قانون تشکیل سازمان حسابرسی، استانداردگذاری رسمی حسابداری و گزارشگری مالی بر عهده سازمان حسابرسی است. این سازمان استانداردهای حسابداری ملی ایران را از طریق کمیته تدوین استانداردهای حسابداری وضع می‌کند.
کاربرد این استاندارد در حسابداری در دارایی‌های زیستی، وتولید کشاورزی در زمان برداشت است، مشروط بر اینکه به فعالیت کشاورزی مربوط باشد
طبق اصل بها مبادلات حسابداری در تاریخ وقوع به بهای تمام‌شده در دفاتر ثبت می‌گردند. منظور از بهای تمام‌شده هر دارایی ارزش مبادله‌ای نقدی آن در تاریخ تحصیل است. پرداخت‌های اضافی به علت خریدهای نسیه و مدت‌دار جزء بهای تمام‌شده دارایی محسوب نمی‌شود. به مرور زمان که ارزش دارایی‌ها تغییر می‌کند، این تغییر ارزش در بهای ثبت‌شده دارایی بی‌اثر است.
مک‌من در دبلیودبلیوئی به عنوان مدلی برای کالاهای تجاریشان وارد شد. اما بعداً مدیر حسابداری کالاهای کمپانی در نیویورک شد. در سال‌های ابتدایی او در پذیرش، طراحی خلاقانه، تهیه‌کننده تلویزیونی و کشتی‌گیر فعالیت داشت. بعد از مدتی به عنوان سرپرست نمایش‌نامه نویسان، تبدیل به نائب رئیس ارشد نمایشنامه نویسان در سال ۲۰۰۶ شد. طبق بیانیه مالی دبلیودبلیوئی در مارس ۲۰۰۸، حقوق تقریبی او در سال ۲۰۰۷، ۶۷۷۱۲۵ دلار بود.
او در ۱۹۵۰ با مدرک لیسانس حسابداری و اقتصاد از دانشگاه کنکتیکت فارغ‌التحصیل شد.
سومارواتا در تهران، ایران متولد شد. او در هفت‌سالگی به همراه خانواده‌اش به استرالیا مهاجرت کرد. سومارواتا بورسیهٔ تحصیلی برای حضور در شرکت تئاتر جوانان استرالیا دریافت کرد و بعداً در دبیرستان هنرهای نمایشی نیوتاون تحصیل کرد. او به صورت پاره‌وقت در یک شرکت حقوقی و یک شرکت حسابداری کار می‌کرد و در همان زمان، از دانشگاه مک‌کواری با دو مدرک لیسانس بازرگانی و حقوق فارغ‌التحصیل شد.
استفاده از تکنیک‌های آماری حسابرسی کتابی از مرکز تحقیقات حسابداری و حسابرسی است که در سال ۱۳۶۹ منتشر و در مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.
آرتور رد شخصیت اصلی داستان یک موریانه‌خوار بومی آفریقا شبیه انسان می‌باشد که هشت سال دارد و در شهر خیالی الوود سیتی زندگی می‌کند. او دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی مدرسه لیک وود است. خانوادهٔ آرتور شامل پدرش دیوید، مادرش جین و دو خواهرش به نام‌های دورا که پیش دبستانی است و کیت که هنوز نوزاد می‌باشد است. پدر او سرآشپز و مادرش نیز حسابدار است.