حاملگی

معنی کلمه حاملگی در لغت نامه دهخدا

حاملگی. [ م ِ ل َ / ل ِ ] ( حامص ) بارداری. آبستنی.

معنی کلمه حاملگی در فرهنگ فارسی

آبستنی

معنی کلمه حاملگی در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:آبستنی

جملاتی از کاربرد کلمه حاملگی

آنابلا تصمیم می‌گیرد با سورانزو ازدواج کند، زیرا می‌داند که باید با فردی غیر از برادرش ازدواج کند. او متعاقباً بیمار می‌شود و مشخص می‌شود که باردار است. سپس کشیش بوناونتورا او را متقاعد می‌کند تا قبل از اینکه حاملگی‌اش آشکار شود با سورانزو ازدواج کند.
آنانداماید در پروسه خوردن غذا و حافظه و خواب و لذت از جماع حاملگی و ورزش و تمامی مسائلی که به لذت مربوط می‌شود دخیل است. خوردن غذای چرب باعث ترشح آناداماید از کبد شده و به این دلیل شما از خوردن لذت می‌برید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بر اثر دویدن و دوچرخه سواری ماده اناندامید در خون انسان افزایش می‌یابد که باعث ایجاد نشاط در انسان می‌شود همچنین این ماده باعث بازشدن عروق بدن و قلب می‌شود
کاندوم سبب کاهش تحریک پذیری می‌شود در صورتی که یک کاندوم قادر به این کار نباشد، از دو کاندوم می‌توان استفاده کرد ضمن اینکه کاندوم سبب جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و حاملگی هم می‌شود. اما باید توجه داشت که استفاده از دو کاندوم ممکن است باعث پارگی کاندوم‌ها شود.
این‌طور نیست که ارگاسم همواره در رابطه جنسی به سهولت به دست آید. عدم توانایی در رسیدن به ارگاسم در هر دوجنس را آنورگاسمی می‌گویند که از جمله عوامل ایجاد آن می‌شود به اضطراب، افسردگی، خستگی، احساس شرم، ترس، درد هنگام مقاربت، ترس از حاملگی، نداشتن میل به شریک جنسی و ناخوشایند بودن محیط در هنگام مقاربت، مصرف مواد مخدر همچون الکل یا اثرات جانبی داروهای تجویز شده توسط پزشک اشاره کرد.
بر اساس گزارشات علمی چند روز بعد از لقاح، گوش شروع به تشکیل کرده و در ماه چهارم بارداری به‌طور کامل تشکیل یافته‌است. دکتر توماتیس بر اساس اطلاعاتی که از گوش جنین می‌آید و به رشد مغز کمک می‌کند، نظریه‌ای را مطرح کرد. او معتقد بود که برخی از مشکلات شنوایی در دوران حاملگی شروع می‌شود، طوری‌که جنین به‌طور مناسبی به صدای مادر پاسخ نمی‌دهد. توماتیس اذهان کرد که کل بدن در تولید گفتار و زبان نقش دارد. او می‌گوید خواندن، حتی خواندن بدون صدا در واقع یک فعالیت مربوط به گوش است. او توصیه می‌کند که روزانه به مدت ۳۰ دقیقه متنی با صدای بلند هم توسط کودکان و هم توسط بزرگسالان خوانده شود. او معتقد است این روش نه تنها بهترین راه تحریک مغز است بلکه بهترین روش برای یادگیری نیز می‌باشد.
زنان باردار نیز می‌توانند از ورزش‌های درون آب سود ببرند. در دوران حاملگی شنا باعث تقویت عضلات کمر و شکم می‌گردد و این باعث یک زایمان خوب و سالم می‌شود.
پیشرفت مرکزی این مطالعه نشان دادن این است که کنش اجتماعی در حال حاضر در سه‌ماهه دوم حاملگی انجام شده است. جنین‌های دوقلو از هفته چهاردهم بارداری حرکاتی را که به‌طور خاص برای هم‌قلو هدف قرار می‌گیرند، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند. این یافته‌ها ما را وادار می‌کنند که پیش از ظهور رفتار اجتماعی پیش برویم: هنگامی که زمینه آن را قادر می‌سازد، مانند جنین‌های دوقلو، کنش‌های دیگر نه تنها ممکن است، بلکه بر اعمال خود هدایت‌شده غالب هستند.
حساسیت شدید ؛ در حاملگی ، بیماری های کبدی ، کلیوی و مشکلات خونی با احتیاط مصرف شود.