جنرال

معنی کلمه جنرال در لغت نامه دهخدا

جنرال. [ ج ِ ن ِ ] ( انگلیسی ، اِ ) تلفظ انگلیسی ژنرال. ( فرهنگ فارسی معین ). رجوع به ژنرال شود.

معنی کلمه جنرال در فرهنگ معین

(جِ نِ ) [ انگ . ] نک ژنرال .

معنی کلمه جنرال در فرهنگ عمید

=ژنرال

معنی کلمه جنرال در ویکی واژه

نک ژنرال.

جملاتی از کاربرد کلمه جنرال

آمنی اسکن ساخت شرکت جنرال الکتریک است.
جنرال الکتریک-سری محصولات تلفن­کِن (16%)
نورثروپ و جنرال داینامیکس برای اف ایکس اعلام آمادگی کردند. اف-۱۶/ ۶۹ جنرال داینامیک یک نمونه محدود شده از اف-۱۶ ای بود که با موتور جنرال الکتریک جی۷۹ به جای پرات اند ویتنی اف۱۰۰ و یک اویونیک پایین‌تر مجهز شده بود که عنوان گزینه جنرال داینامیکس برای پروژه اف ایکس مطرح شد؛ و نورثروپ نیز همان اف-۵جی خود را پییشنهاد کرد.
جنرال الکتریک-کارخانه مهندسی تلفن­کِن(37%)
تروپ پائول[7] کار خود را برای جنرال الکتریک  از سال های 1889/1890 تا سال 1893 آغاز کرد و فرانتس شوختن[8] نماهای میدان و خیابان هوسیت[9] را در سال های 1894-1895 طراحی کرد.
جنرال موتورز اعلام کرد که پس از ۸۲ سال، تولید خودروهای پونتیاک را قطع خواهد کرد. بیزنس ویک
·    شرکت لوازم خانگی جنرال الکتریک - بخشی از الکترولوکس شد و کالاهای سفید مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، یخچال و غیره تولید می کند.
بعد از اینکه لانگ شغلش را از دست داد، آکسانا به عنوان شخصیتی منفور داستانی با آنتونیو سزارو شروع کرد. در ۲۹ ژوئن لانگ اعلام کرد هفته بعد جنرال منیجر اسمکدان و راء خواهد شد. سپس آکسانا و سزارو را مقابل گریت کالی و قهرمان دیواز، لیلا قرار داد که آکسانا و سزارو باختند.
·    تجهیزات و لوازم چاپ حرفه ای جنرال الکتریک: چاپگرها، جوهرها و محصولات رسانه ای با فرمت گسترده را برای چاپ، و همچنین درام های رسانای نور و تونرها برای کاربردهای چاپ (مانند چاپگر لیزری/فتوکپی) تولید می کند [35]
آیلتس آکادمیک دارای لحن رسمی و نوشتاری است و افراد با هدف تحصیل در کشورهای خارجی در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت می‌کنند، از سوی دیگر آیلتس جنرال به ارزیابی مهارت‌های زبان انگلیسی برای زندگی روزمره می‌پردازد و معمولا لحن گفتاری و غیررسمی در آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.