وقتی که یک درخواست جدید میرسد، هنگامی که گرداننده بلا استفاده است، حرکت هد/ آرم اولیه در جهت استوانه خواهد بود، جائی که دادهها و اطلاعات در آن ذخیره شدهاند. هنگامی که درخواستهای اضافی میرسند، درخواستها فقط در جهت متداول حرکت آرم تا رسیدن به لبهٔ دیسک برسند سرویس دهی میشوند. وقتی که این اتفاق میافتد، جهت حرکت آرم معکوس میشود و درخواستهای باقیمانده در جهت مخالف سرویس دهی میشوند و به همین ترتیب آن فرایند ادامه مییابد.
این واژه جمع فلاج است و آن یک کانال آبی است که از شکافی در جائی بلند با یک لایهٔ صخرهای سرچشمه میگیرد و از آن جا تا زمینهای کشاورزی گسترش مییابد.
آبانبار ملا محمد اوز مربوط به دوره افشار است و در اوز ـ استان فارس، شهرستان لارستان، خیابان شهید رجائی ـ جنب سالن غذاخوری واقع شده و این اثر در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۳۸ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود.
آه تو شمع است و اشکت شکر است شمع و شکر رسم هر جائی فرست
در بادیه زهد، اگر راهنما اوست مشکل که برد جاده هم راه بجائی
بدل نواز خودم در مقام راز و نیاز سخن کشیده بجائی ز شور سودائی
ملا قربانعلی ارقینی دربارهٔ مطالعه و تحصیلاتش میگفت: «برای من ایام تعطیل مفهومی نداشت.» و دربارهٔ استراحتش میگفت: «بادیه یا دیگ منفذداری را در حالی که پیهسوزی زیرش قرار میدادم و در مقابل خود قرار میدادم، و مدت خواب من اختصاص به دقایق یا ساعتی داشت که آن ظرف گرم گردد و مرا از خواب بیدار سازد که باز مطالعهام آغاز شود. ایام تحصیل نجف روزهای تعطیل را جائی نرفته و در مدرسه میماندم، پیش از رسیدن روز تعطیل در طول هفته ضمن درس و بحثی که داشتم مواظب طلاب بودم و دقت میکردم که آنان چه کتابی و کدام قسمت آن را درس میگیرند؟ آنگاه روزهای تعطیل همان قسمتها را بدقت مرور میکردم تا اگر در روزهای تحصیل اشکال یا سؤالی از من شد در جواب عاجز نمانم.»
بسیاری از ارمنیهای مصر که تعداد آنان ۴۰٬۰۰۰ نفر برآورد میشود به اروپا و کشورهای دیگر مهاجرت کردند که از ۱۹۵۶ بعد از ارائه آنچه که «مقررات سوسیالیستی» نامیده شد و نیز ملی کردن تعدادی از شرکتهای پایه اقتصادی در زمان حکومت ناصر صورت گرفت. از آن جائی که ارمنیها در آن زمان در بخش خصوصی و حرفههای اساسی انحصاری و بازارهای تجاری کار میکردند لذا مقررات سوسیالیستی تمایل داشت که آنها بیشتر در بخش دولتی یا در کشاورزی کار کنند. تعدادی از این مهاجرتها به این خاطر صورت گرفت که ارمنیها از سوی دولت در کار در بخش دولتی تهدید میشدند و لذا کشور را به قصد مهاجرت به اروپا ترک نمودند. از ۱۹۵۶ تعداد ارمنیهای مصر رو به کاستی نهاد.
شناسی خویشتن را گر کجائی درین محنت سرا بهر چرائی
یک ذره سایه نیست در آفاق دیده ام جائیکه هست ماه به خورشید روبرو
ولی تا به جائی هوسباره بود که هر روز در کوئی آواره بود
امامزاده عبداللهِ جائیجِ لواسان تصور میرود که از نوادگان (نتیجه) موسی الکاظم است که در قرون اولیه اسلامی از مدینه به ایران مهاجرت کرد و در ایران درگذشت.
در سال ۱۹۷۱–۱۳۵۰ آشتیانی سفیر ایران در لبنان شد و با صدر نسبت فامیلی داشت و مجدداً ارتباط صدر با شاه برقرار شد و صدر به دیدار شاه رفت و از آنجائیکه خوشبرخورد بود شاه به او قول داد ۳۰ میلیون دلار برای تأسیس دانشگاه شیعه و بیمارستان در لبنان کمک کند. در سال ۱۹۷۲–۱۳۵۱ صدر برای افتتاح مسجد مونیخ که توسط قذافی تأمین مالی شده بود میرود و در آنجا حرفهایی علیه سلطنت میزند که بگوش شاه میرسد و او تأمین ۳۰ میلیون دلار را متوقف میکند آشتیانی را هم بازنشسته میکند.
بگوی مادرم را کز دعائی فراموشم مکن در هیچ جائی
کندل باور داشت که یشرفتهای بسیار مهم در جهان میتواند به وسیله مبادلات تجربیات آموزشی بین ملتها اتفاق افتاد. او نوشت «سیستم آموزش و پرورش نمیتواند از کشوری به کشورها منتقل شود اما نظریات، تمرینات، ابزار و سایر شرایط میتواند ارتقاء یابد حتی در جائی که شرایط متفاوت است». دیدگاه کندل در آموزش و پرورش تطبیقی و جهانی یک رویکرد خوشبینانه بود چرا که علیرغم زندگی در میان دو جنگ جهانی با ترس و وحشت وصف ناپذیر به دور از انسانیت او هم چنان باور داشت که جهان جای بهتری خواهد شد و مردم برای این پیشرفت کمک خواهند کرد.
ساختمان مقبره این امامزاده در شهر لواسان، بلوار امام خمینی، گورستان محله قدیمی جائیج (جاج) واقع شده و قسمتی از صحن خارجی آن به مزار منصور راکی و گورستان جائیچ اختصاص داده شده که در مجاورت مسجدالنبی جائیج قرار گرفتهاست.
پیرخرابات جان گر کشدم مو کشان بنده کجائی بیا ، پیش شه از سر روم
بالاخره کار اختلاف و دشمنی میان مردم بهبهان و قنوات به برادرکشی و جنگ شومی کشیده شد و مردمان هرکوی سنگرهایی برفراز بام خانههای خوداستوار کرده و شب و روز با یکدیگر درحال نزاع بودند. کسبه دست از کسب کشیده و کشاورزان از کار بازمانده بودند، کار جهالت به جائی رسیده بود که در آن پیکار برادرکشانه، قانون جنگ نیز رعایت نشده و افراد غیرمسلح را درحالی که رزمی نداشتند هدف گلوله قرارگرفته و از پا درمیآمدند.
تو داری آنچه میجوئی کجائی چرا ازما چنین غافل چرائی
گفت شخصی کز کجائی ای جوان کاینچنین سرّ را ندانی تو عیان