توجهات

معنی کلمه توجهات در لغت نامه دهخدا

توجهات. [ ت َ وَج ْ ج ُ ] ( ع اِ ) ج ِ توجه. ملاطفتها و نوازشها و دقتها. ( ناظم الاطباء ). رجوع به توجه شود.

معنی کلمه توجهات در فرهنگ فارسی

جمع توجه . ماخوذ از تازی ملاطفتها و نواز ش ها و دقت ها .

جملاتی از کاربرد کلمه توجهات

اکثر این اختلالات توسط درمان قابل حل است اما برخی به توجهات پزشکی دکتر متخصص گفتار احتیاج دارد. درمان‌های دیگر شامل اصلاح وضعیت جسمی و درمان روانی است.
مونک مدل چند رنگی از نقاشی کودک بیمار را که فروش خوبی داشت و چند نمونه از بوسه را انجام داد بسیاری از منتقدان پاریسی هنوز توجه زیادی به کار مونک دربارهٔ خشونت و وحشی‌گری داشتند اما نمایش او توجهات خوب و جدی را کسب کرد. موقعیت مالی او در سال ۱۸۹۷ بهبود چشم‌گیری پیدا کرد. مونک خانه تابستانی خود را خرید یک کابین ماهی‌گیری که در قرن ۱۸ در شهر کوچکی در آسگاداستراد ساخته شده بود. او خانه‌اش را خانه شاد نامید و به مدت بیست سال هر تابستان به آن جا بازنگشت. در سال ۱۸۹۹ در سن ۳۴ سالگی مونک رابطه صمیمی خود را با تولا لارسن آغاز کرد. آن‌ها به ایتالیا سفر کردند و بعد از بازگشت دوره پرباری از هنر او آغاز شد که شامل مناظر و آخرین نقاشی‌ها در سری کتیبهٔ زندگی بود به نام «رقص زندگی» (۱۸۹۹).
فایده- چون به قرب مخصوص گردد متوجهات را مسجود آید: فسجد الملائکة کلهم اجمعون.
اولین حضور او در میدان‌ها فوتبال به عنوان مربی در سال ۱۹۸۲ در تیم ریمینی کالچو از سری سی باشگاه‌های ایتالیا بود. او تیم را به سری بی رساند و وقتی توانست در فصل ۱۹۸۷–۱۹۸۶ در جام حذفی، تیم پرقدرت و پرآوازه میلان را شکست دهد، توجهات را به سوی خود جلب کرد. بعد از آن، سیلویو برلوسکونی، رئیس باشگاه میلان، وی را به استخدام این تیم درآورد. بدین ترتیب تاریخ موفقیت‌آمیز منحصربه‌فردی آغاز شد.
آلن رنه در سال ۱۹۵۹ با فیلم هیروشیما عشق من در نخستین حضور خود در جشنواره فیلم کن توجهات را به خود جلب کرد و اگرچه موفق به دریافت نخل طلا نشد، اما به خاطر همین فیلم و نمایشش در کن به عنوان یک فیلمساز مؤلف تثبیت شد.
به این خاطر برخی افراد یا گروه‌ها می‌کوشند حتی از طریق تهدید و خطرآفرینی در مرکز توجهات قرار بگیرند و این توجهات و فراموش نشدن‌ها را گونه‌ای احترام به خود به‌شمار می‌آورند.
از طرف دیگر در طی فرایند نمک زدایی آب دریا که در سال‌های اخیر رونق بسیاری پیدا کرده‌است، شورآبه‌ای به دست می‌آید که دوباره به دریا برگردانده می‌شود. این موضوع می‌تواند خطرات زیست‌محیطی و اکولوژیکی را برای گیاهان و جانداران آن منطقه دربرداشته باشد. در سال‌های اخیر توجهات به این سمت رفته‌است که بتوان از این شورآبه نیز برای تولید فلزات مختلف استفاده کرد. تا هم از میزان خطرات زیست‌محیطی شورآبه‌ها کاسته شود و هم هزینه‌های کلی واحد نمک زدایی کاهش یابد.
در حالی که خواص فشاری چوب پلاستیکی برابر یا بیشتر از چوب است، مدول الاستیسیته بسیار پایین است. علاوه بر این، چوب پلاستیکی به مراتب بیشتر از چوب در خطر خزش است. استفاده در سازه های باربر به توجهات متفاوتی از چوب نیاز دارد.
در سال ۱۹۶۹ با بازی در فیلم خداحافظ کلمبوس توجهات را به طرف خود جلب کرد. اما نقش جنیفر در فیلم داستان عشق (۱۹۷۰) بود که درهای شهرت و محبوبیت را بروی او باز کرد. الی مک‌گرا و رایان اونیل با بازی در این فیلم به محبوبیت و شهرتی افسانه‌ای دست یافتند که هر بازیگر آرزوی آن را داشتند. مک‌گرو به خاطر این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و برندهٔ جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام شد و به دنبال آن عکس او بر صفحهٔ اول مجله تایمز جای گرفت.
قبله گاه توجهات همم بر دو گونه است در جمیع امم
در بیان جواب دادن آن ولی اکبر با توجهات و تفقدات مر نوردیده‌ی خود، علی اکبر را برمصداق اینکه، بهرچه از دوست و امانی، چه کفر آن حرف و چه ایمان» بر مذاق اهل عرفان گوید:
ولی با دستگیری تیلاک تمامی امیدها برای هجوه همگانی در میان مردم هندوستان ار بین رفت، و کنگره نیز اعتبار خود را در میان مردم از دست داد. یک هیئت نمایندگی از مسلمانان با نایب السلطنه، مینتو (۱۰–۱۹۰۵)، ملاقات کرد؛ این هیئت به دنبال گرفتن یک امتیاز انحصاری شامل توجهات ویژه به خدمات دولت و حوزه انتخابیه، از اصلاحات قانونی قریب‌الوقوع به وجود آمده بود. بریتانیایی‌ها از طریق افزایش تعداد دفاتر انتخابی رزرو شده برای مسلمانان در اعلامیه شورای هند در سال ۱۹۰۹ توانستند برخی از دادخواست‌های مجمع مسلمانان را مرتفع سازند. مجمع مسلمانان اصرار بر جدایی از کنگره حاکم هندوها را داشت، با سر دادن شعار " ملتی در حصار یک ملت. "
موناکو هیچ مالیات بر درآمدی از افراد دریافت نمی‌کند. فقدان مالیات بر درآمد شخصی در شاه نشین، تعداد قابل توجهی از ساکنان «پناهنده مالیاتی» ثروتمند از کشورهای اروپایی را به خود جذب کرده‌است که اکثر درآمد خود را از فعالیت در خارج از موناکو به دست می‌آورند. اگرچه افراد مشهوری مانند رانندگان فرمول یک بیشتر توجهات را درمورد موناکو به خود جلب می‌کنند، اما اکثریت قریب به اتفاق آنها افراد ثروتمند کمتر شناخته شده‌ای هستند.