تلگرام
معنی کلمه تلگرام در لغت نامه دهخدا

تلگرام

معنی کلمه تلگرام در لغت نامه دهخدا

تلگرام. [ ت ِ ل ِ ] ( فرانسوی ، اِ ) اخبار و مطالب ارسال شده یا دریافت شده بکمک دستگاه تلگراف. تلگراف نامه. رجوع به تلگراف شود.

معنی کلمه تلگرام در فرهنگ معین

(تِ لِ ) [ فر. ] (اِمر. ) مطلبی که به وسیلة تلگراف مخابره و بر کاغذی نوشته شده باشد.

معنی کلمه تلگرام در فرهنگ عمید

مطلبی که توسط تلگراف مخابره و روی کاغذ نوشته شده باشد.

معنی کلمه تلگرام در فرهنگ فارسی

پیام تلگرافی، مطلبی که توسطتلگراف مخابره وروی، کاغذنوشته شده باشد
( اسم ) مطلبی که بوسیل. تلگراف مخابره و بر کاغذی نوشته شده باشد پیام تلگرافی .

معنی کلمه تلگرام در دانشنامه عمومی

تِلِگرام ( به انگلیسی: Telegram ) یک سرویس پیام رسان متن باز چندسکویی مبتنی بر رایانش ابری است. این پیام رسان در سال ۲۰۱۳ توسط دو برادر به نام های پاول و نیکلای دورف راه اندازی شد. تلگرام رسماً برای اندروید، ویندوز فون و آی اواس در دسترس است. نرم افزارهای کلاینت غیررسمی برای نسخهٔ وب، نسخهٔ مک اواس، نسخهٔ لینوکس و یک کلاینت دسکتاپ مایکروسافت ویندوز از توسعه دهنده های مستقل که از رابط برنامه نویسی کاربردی تلگرام استفاده می کنند در دسترس هستند. کاربران عادی، امکان ارسال پیام، نگاره، ویدئو و همه گونه پرونده های خودویرانگر و رمزنگاری شده را تا حجم ۲ گیگابایت دارند.
در اواخر اوت ۲۰۲۱، تلگرام به یک میلیارد بارگیری در سراسر جهان رسید.
در اکتبر ۲۰۱۳ تلگرام روزانه صد هزار کاربر فعال داشت که در ۲۴ مارس ۲۰۱۴ این شمار به ۱۵ میلیون رسید.
در دسامبر ۲۰۱۴ تلگرام اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه بیش از یک میلیارد پیام هم رسانی می کنند. میزان هم رسانی پیام ها در بازه زمانی پنج ماهه دو برابر شد و به ۲ میلیارد پیام در روز رسید.
در سپتامبر ۲۰۱۵، اعلام شد که تلگرام بیش از ۶۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه ۱۲ میلیارد پیام با یکدیگر هم رسانی می کنند. در فوریه ۲۰۱۵، شُمار ثبت نام کنندگان در تلگرام به ۳۵۰ هزار کاربر در روز رسید و در مجموع روزانه بیش از ۱۵ میلیارد پیام در بستر این پیام رسان فرستاده شد.
در سال ۲۰۱۷، تلگرام با حدود ۱۸۰ میلیون کاربر هفتمین پیام رسان پرکاربرد شناخته شد. در این فهرست، تلگرام با پیام رسان فیس بوک و واتس اپ در جایگاه نخست هستند.
۱۳ فوریه سال ۲۰۲۰، تلگرام کاربران فعال خود را بیش از ۴۰۰ میلیون اعلام کرد.
در ژانویه ۲۰۲۱ پاول دوروف بنیانگذار و مدیرعامل پیام رسان تلگرام اعلام کرد که تعداد کابران فعال این پیام رسان از مرز ۵۰۰ میلیون عبور کرده است.
۱۹ جون ۲۰۲۲ ( ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ) تلگرام در بیانیه ای مطبوعاتی ضمن معرفی سرویس اشتراکی خود اعلام کرد اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. این پیام رسان که امسال خودش را به جمع پنج اپلیکیشن پردانلود در سراسر دنیا رساند، توانسته در پنج ماه اخیر ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانهٔ جدید جذب کند.
معنی کلمه تلگرام در فرهنگ معین
معنی کلمه تلگرام در فرهنگ عمید
معنی کلمه تلگرام در فرهنگ فارسی

معنی کلمه تلگرام در ویکی واژه

telegramma
مطلبی که به وسیلة تلگراف مخابره و بر کاغذی نوشته شده باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه تلگرام

رضا پهلوی نیز طی بیانیه‌هایی در حساب توییتر و تلگرام خود، حمایت خود را از اعتصاب کارگران اعلام کرد و از کارگران ایران خواست که همبستگی خود را حفظ نمایند.
پس از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، اعلمی در کانال تلگرامی خود موضوعی با عنوان «نمردیم و مفهوم اصلاحات را هم فهمیدیم!» منتشر کرد و نوشت:
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و آموزش و پزشکی دولت یازدهم در یادداشتی در کانال تلگرامی خود، افشاگری در مورد فیش حقوق را «شمشیری دولبه» دانست که از یک طرف آن روحانی و دولت او زده می‌شود، اما با طرف دیگر، روحانیت و نظام نشانه قرار گرفته‌است. قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به ماجرای افشای هزینه ۱۷ هزار تومانی سفر سه روزه حسن نزیه وزیر نفت دولت موقت بازرگان به مشهد و اقامتش در هتل‌هایت این شهر توسط «توده‌ای‌ها» از آن ماجرا به عنوان نخستین مورد افشاگری نام برد و آن را با عنوان «افشاگری توده‌وار» سنت حزب توده ایران نامید. قاضی‌زاده هاشمی فرد افشاگر را مستوجب پیگرد قضایی دانست و سنت افشای دستمزدها را ضد ارزش‌های اخلاقی و اسلامی عنوان کرد.
از فیلم‌هایی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به تلگرام، یاغی‌ها و پنداره‌ها ۱۹۰۰ اشاره نمود.
مخالفت‌ها با آقامیری و سخنرانی‌های جنجالی وی همزمان با گسترش و همه‌گیری رسانه‌های اجتماعی در ایران به‌ویژه تلگرام از سال ۱۳۹۵ شروع شد و خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی ایران[نیازمند منبع] از سخنرانی‌های او به دفعات انتقاد کرده‌اند و همچنین افراد مختلفی که از حکومت جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند از جمله علی‌اکبر رائفی‌پور، مهدی دانشمند، طه حجت[نیازمند منبع] و دیگر منتقدین، در مقام پاسخ به او برآمده‌اند.
آذری جهرمی در اظهار نظری این مذاکرات را تأیید کرد و آن را اتفاقی عادی و حاصل توافقات وزیر ارتباطات دولت یازدهم و تلگرام دانست اما گزارش دوم صبح نو ۵ ماه بعد منتشر شد که در سال ۹۴ مذاکره کننده اصلی با پاول دوروف واعظی نبوده و آذری جهرمی به عنوان نماینده ایران به مذاکره رفته‌است. اعلام این خبر موجی از اعتراضات را نسبت به آذری جهرمی برانگیخت چرا که وی با داشتن دو سمت غیررسمی یعنی عضو هیئت مدیره غیرموظف شرکت خدمات ارتباطی رایتل و عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نماینده ایران به مذاکره با نماینده تلگرام پرداخته‌است.
روزنامه استقلال جوان یک روزنامه ورزشی و هواداری فوتبالی است که عمده مطالب آن به باشگاه فوتبال استقلال ایران مرتبط است. این روزنامه در سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرد و در ابتدای کار به شکل هفته‌نامه و در روزهای سه شنبه منتشر می‌شد. استقلال جوان بعدها امتیاز روزنامه گرفت و در حال حاضر به شکل الکترونیکی منتشر می‌شود. وب‌سایت، اینستاگرام و کانال تلگرام این روزنامه نیز فعال است. سردبیر استقلال جوان علی خلف و مدیر مسئول آن نیز اکبر رستمی نیا می‌باشد.
در واکنش به هتک حرمت‌ها، شبه نظامیان عراقی اصحاب الکهف که در بغداد نیز فعال هستند، تهدیداتی را در تلگرام منتشر کردند و خواستار ضربه‌ به منافع سوئد شدند.
هفته اول اسفند ۱۳۹۹، شایعه شد که محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشته است. صفحه اینستاگرام وی و خبرگزاری‌ها به نقل از این صفحه آن را تکذیب کردند. چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، چند خبرگزاری و کانال تلگرامی، دوباره شایعه درگذشت او را فراگیر منتشر کردند که به‌دنبال آن خبرگزاری ایبنا در مصاحبه با اصغر دادبه، رئیس شورای نظارت بر آثار اسلامی ندوشن، آن را تکذیب کرد. هم‌چنین، ایسنا در تماس با شیرین بیانی، همسرش، این شایعه را تکذیب کرد.
ارسلان رضایی، مدیر صفحهٔ اینستاگرام و کانال تلگرامی «خرافات‌کده» است که به دست دو فرد ناشناس در ۲۱ آذر ۱۳۹۹ با ضربه‌های چاقو مورد سوءقصد قرار گرفت. در ابتدا خبر مرگ او در خبرگزاری‌ها اعلام شد اما توانست از این حمله، جان سالم به در ببرد.