تغییر مسیر

تغییر مسیر

معنی کلمه تغییر مسیر در فرهنگستان زبان و ادب

{reroute} [حمل ونقل درون شهری-جاده ای] عوض کردن مسیر برخلاف برنامه که معمولاً با پیش بینی قبلی و برای اجتناب از مسیری خاص در مقطعی معین صورت می گیرد

معنی کلمه تغییر مسیر در دانشنامه عمومی

تغییر مسیر (فیلم). تغییر مسیر ( به انگلیسی: Changing Lanes ) فیلمی محصول سال ۲۰۰۲ به کارگردانی راجر میشل است. در این فیلم بازیگرانی همچون بن افلک، ساموئل ال. جکسون، تونی کولت، سیدنی پولاک، ویلیام هرت، آماندا پیت، مت مالوی، تینا اسلون، ایلین گتز، بروک آلتمن و دیلن بیکر ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه تغییر مسیر در ویکی واژه

عوض کردن مسیر برخلاف برنامه که معمولاً با پیش‌بینی قبلی و برای اجتناب از مسیری خاص در مقطعی معین صورت می‌گیرد.

جملاتی از کاربرد کلمه تغییر مسیر

به صورت فیزیکی آی‌کی‌دو هنری است که با تغییر مسیرها و جنبش‌های گوناگون نیروی حریف را بازگردانده و در انتها به قفل مفصل‌های حریف می‌انجامد.
در مدل‌های مغناطیسی جا به جایی و تغییر مسیر اسان است و نیز در مواردی که سطح زمین دچار ناهمواری یا شکاف باشد دستگاه دچار سردرگمی نمی‌شود ولی در مدل‌های رنگی در محیطهای پر رفت‌وآمد ماشین دچار اشفتگی و کاهش کارایی می‌شود.
آتشفشان فوئگو در روز ۳ ژوئن قبل از ظهر فوران کرد و با اصابت گدازه‌های آتشفشان به زمین، ساختمانها و ساکنان چندین منطقه مسکونی در حوالی این آتشفشان دست‌کم ۷۲ نفر جان باختند و تقریباً ۳۰۰ نفر زخمی شدند و ۱۹۲ نفر همچنان مفقود هستند، بسیاری از ساختمانها تخریب شد و فرودگاه بین‌المللی لا آررا گواتمالا سیتی، پایتخت این کشور بسته شد و به دلیل تغییر مسیر باد خاکستر این فوران آتشفشانی به پایتخت گواتمالا نیز رسیده‌است.
صدای آمریکا عنوان کرد که ارتش سایبری در دسترسی به سیستم کامپیوتری داخلی سایت صدای آمریکا شکست خورد ولی با دسترسی به یک سیستم کامپیوتری بیرونی که سرور آدرس‌های اینترنتی را اداره می‌کرده‌است، آدرس‌های اینترنتی را به سوی آدرس‌های خود تغییر مسیر داد
از «ولنتاین غمگین» می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین تغییر مسیر تام در روند کاری‌اش تا به امروز نام برد. او برای رسیدن به فضای تاریک مورد نظر خود، نیاز به تغییر در سازبندی بود و به همین دلیل سازهای زهی تقریباً از آلبوم حذف شدند و سازهایی مثل گیتار الکتریک و کیبورد پررنگ‌تر شدند. خود ترانهٔ «ولنتاین غمگین» به‌خاطر نوازندگی گیتار ری کرافورد به همراه صدای ویتس از کارهای مهم تام است. در همین دوره بود که ویتس رابطهٔ پر سروصدای عاشقانه‌اش با ریکی لی‌جونز (که تصویرش در جلد داخلی آلبوم‌های «روابط خارجی» و «ولنتاین غمگین» قرار دارد) را آغاز کرد.
امامزاده پیرمردان یک روستا در ایران است که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب دهستان طرود شهرستان شاهرود واقع شده‌است که پس از طی ۱۵ کیلومتر به سمت جنوب باید به سمت راست تغییر مسیر داد.این مکان بر فراز کوهی با ارتفاع حدود ۳۰۰ متر واقع شده است.
او که قدرت‌هایش شامل جذب انرژی و تغییر مسیر دادنش، قدرت‌های ابرانسانی، قدرت حدس زدن موقعیت محل می‌شود، عضو گروه‌هایی چون مردان اکس، وان، مجریان امنیت اگزویر، اینترپل، دوازده و ان‌وای‌پی‌دی می‌باشد.
شنا با کمک دم و حرکت بدن، بازدهی بالایی دارد و سرعت بیشتری ایجاد می‌کند. پس برای شنای پیوسته و طولانی مناسب است و بیشتر در ماهی‌هایی دیده می‌شود که مجبورند مهاجرت‌های طولانی داشته باشند. در مقابل، شنا با کمک باله‌های کناری بدن به ماهی کمک می‌کند تا در پیچ‌ها و تغییر مسیر بهتر و سریع باشد. در نتیجه در ماهی‌های کوچک که نیاز به فرار از موقعیت‌های خطرناک دارند دیده می‌شود. برخی ماهی‌ها مانند گورخرماهی در جریان رشد و بسته به شرایط آب، روش شنا کردن خود را تغییر می‌دهند.
ادوار فیلیپ در رشته علوم سیاسی و حقوق تحصیل کرد. وی تا سال ۱۹۹۴ به مدت ۲ سال حامی حزب سوسیالیست فرانسه بود ولی پس از آن به سمت جناح راست فرانسه تغییر مسیر داد. وی از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۵ عضو اتحاد برای جنبش مردمی بود و در سال ۲۰۰۷ در کابینه آلن ژوپه به عنوان وزیر محیط زیست انتخاب شد. سپس از سال ۲۰۱۵ به حزب جمهوری‌خواهان فرانسه پیوست.
در ۲۱ آگوست ۲۰۱۸، هواپیمای مالون حین ترک فرودگاه تیتربورو قرار بود در فرودگاه لوتن لندن به زمین بنشیند. لاستیک‌ها هنگام برخاستن پنچر شدند و هواپیما برای فرود اضطراری به فرودگاه بین‌المللی استیوارت تغییر مسیر داد. هواپیما به سلامت فرود آمد. هنگامی که هواپیما فرود آمد، مالون در ایکس (پیش‌تر توییتر) نوشت: «بچه‌ها، من فرود آمدم. از دعای شما متشکرم. باور نمی‌کنم چطور خیلی از مردم در این وب‌سایت برای من آرزوی مرگ کردند. گاییدمتون. اما امروز نه.»