تحت نظر

معنی کلمه تحت نظر در لغت نامه دهخدا

تحت نظر. [ ت َ ت ِ ن َ ظَ ] ( ترکیب اضافی ، ص مرکب ) زیر نظر و مراقبت. مورد مراقبت و نگهبانی :اشخاصی که مورد سؤظن باشند تحت نظر قرار میگیرند.

معنی کلمه تحت نظر در فرهنگ معین

(تَ تِ نَ ظَ ) [ ع . ] (اِمر. ) تحت مراقبت ، زیرنظر.

معنی کلمه تحت نظر در فرهنگ فارسی

( اسم ) زیر نظر تحت مراقبت .

معنی کلمه تحت نظر در ویکی واژه

تحت مراقبت، زیرنظر.

جملاتی از کاربرد کلمه تحت نظر

الکسی دوم در فوریه سال ۱۹۲۹ میلادی در خانواده مذهبی در شهر تالین، پایتخت استونی به دنیا آمد و از کودکی در کلیسا تحت نظر پدرش که روحانی مسیحی بود خدمت می‌کرد. وی از سال ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۷ کشیش رسمی کلیسای پاول در تالین بود و در مدرسه روسی تحصیل کرد و در سال ۱۹۴۷ برای ادامه تحصیل به سنت پترزبورگ رفت و در سال ۱۹۶۱ به معاونت امور بین‌الملل کلیسای ارتدوکس روسیه انتخاب شد و تا رسیدن به مقام اسقف اعظم مناصب متعددی را در جامعه روحانی شوروی بر عهده داشت.
راه امن است ولیک از اثر ناامنی روز و شب تحت نظرخانه ویرانه ماست
ساختار سازمانی ارتش ایران از ۴ نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی، همچنین یک معاونت هماهنگ‌کننده تشکیل می‌شود، که این نیروها و کلیه یگان‌های زیرمجموعه آنها، تحت نظر ستاد فرماندهی کل ارتش فعالیت می‌کنند.
وی که بیشتر برای خلق آثار طبیعت بی‌جان شناخته می‌شود مدتی در سن پترزبورگ تحت نظر جولیوس فن کلور نقاشی را آموخت سپس برای مطالعه بیشتر به رم و مونیخ سفر کرد و شاگرد آنتون آشبه شد. نقاشی‌های هیرو در موزه هنر استونی نگه‌داری می‌شود.
علی بن موسی در این دوران، وظایف پدرش را عهده‌دار شد و به وصیت موسی کاظم، سرپرستی فرزندان، همسران و اموالش به علی بن موسی سپرده شد و دیگر فرزندان موسی کاظم، حق تصرف در چیزی را نداشتند. پس از قتل موسی کاظم، عباس، برادر رضا، نسبت به این وصیت اعتراض شدیدی کرد. علی بن موسی در این ایام، تمام سعی خود را نمود تا حساسیتِ حکومت برانگیخته نشود و قائل به قیام علیه حکومت نبود. این سیاست سبب شد تا علی بن موسی، درخواست همراهی در قیام محمد بن سلیمان علوی و عمویش، محمد بن جعفر را رد کند. بااین‌حال، تمام رفت‌وآمدهای وی توسط حکومت، تحت نظر بود و گزارش‌ها به هارون داده می‌شد.
شاهنشاه ابوالحسن را مخصوصاً تحت نظر خود گرفت. دلیل این امر آنست که اگرچه آثار هنری ابوالحسن از بسیاری جهات شبیه پدرش بود، اما با تأثیرات نقاشی هلندی و انگلیسی، کیفیت آن بالاتر از استادان قدیمی این رشته قلمداد می‌شد. جهانگیر دربارهٔ ابوالحسن گفت که هیچ‌کس برابر او نیست و برای کارهایی که در خاطرات شاه هم ثبت شده، امپراتور عنوان نادر الزمان را در سال ۱۶۱۸ به ابوالحسن اعطا کرد.
شچرباکووا در ۲۸ مارس ۲۰۰۴ در مسکو از والدینی استانیسلاو و جولیا بدنیا آمد. وی یک خواهر بزرگتر به اسم اینا و یک خواهر کوچکتر به اسم یانا دارد. در سال ۲۰۰۷، در سن ۳ سالگی، شچرباکووا تحت نظر اوکسانا بولیچوا در پیست خروستالنی مدرسه ورزشی رزرو المپیک شماره ۳۷ (که بعدها به "سامبو ۷۰" تغییر نام داد) در مسکو شروع به آموزش اسکیت کرد. شچرباکووا ابراز علاقه کرد که بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان برای تحصیل در رشته تربیت بدنی به دانشگاه برود.
در سال ۲۰۱۲، این برنامه به والدین اجازه داد نه تنها تلفن‌های هوشمند بلکه کامپیوترها - ویندوز و مک را نیز تحت نظر داشته باشند.
فارغ‌التحصیل شد. سپس وی، به بهترین مدارس عمومی کشور رفت. وی در دوران کودکی، بسیار محدود و تحت نظر خانواده بود؛ ولی در دوران مدرسه، در ورزش و ریاضی، سرآمد گردید و نفر اول کلاس شد.
پس از آن که رئیس موساد ژنرال میر آمیت نام او را در بین افراد رد شده دید، موساد تصمیم به استخدام کوهن گرفت. مأموریت انتخاب شده برای او نفوذ به دولت سوریه بود. بعد از اینکه دو هفته تحت نظر بود، استخدام شده و تحت آموزش قرار گرفت. کوهن در دوره فشرده ۶ ماهه موساد شرکت کرد و گزارش آموزش او نشان داد که او مهارتهای لازم برای عملیات واقعی را دارد.
آموزشکدۀ فنی و حرفه‌ای شماره ۱ پسران کرمانشاه یکی از دانشگاه‌های دولتی ایران و شعبۀ دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان کرمانشاه است. پردیس اصلی و ساختمان اداری این آموزشکده در جنوب غربی شهر کرمانشاه و در خیابان کسرا قرار دارد. این دانشگاه یکی از مراکز آموزش عالی از نوع دانشگاه‌های با مأموریت مهارت محور تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. در حال حاضر دارای حدود ۵ هزار دانشجوی دختر و پسر در دوره‌های کاردانی و کارشناسی است.
سوی سمنانم فرستادند، در تحت نظر در نظر چیزیم ناخوش‌تر ازین منظر نبود