تابع کار

تابع کار

معنی کلمه تابع کار در فرهنگستان زبان و ادب

{work function, Helmholtz free energy, Helmholtz fuction} [فیزیک] کمینۀ انرژی لازم برای کندن الکترون از سطح فلز در اثر فوتوالکتریک

معنی کلمه تابع کار در دانشنامه عمومی

تابع کار ( به انگلیسی: work function ) در فیزیک حالت جامد به حداقل کار ترمودینامیکی لازم برای جدا کردن یک الکترون از جامد به نقطه ای بینهایت نزدیک سطح جامد در خلاء گفته می شود. منظور از "بینهایت نزدیک سطح جامد" نقطه ای ست که در مقیاس اتمی دور از سطح جامد محسوب می شود، ولی همچنان به اندازهٔ کافی به سطح جامد نزدیک است تا تحت تأثیر میدان الکتریکی محیطی قرار نگیرد.

معنی کلمه تابع کار در ویکی واژه

کمینۀ انرژی لازم برای کندن الکترون از سطح فلز در اثر فوتوالکتریک.

جملاتی از کاربرد کلمه تابع کار

این قانون فراگیر همهٔ چیزهای آلی و غیر آلی، همهٔ چیزهای فیزیکی و متافیزیکی، همهٔ چیزهای انسانی و همهٔ چیزهای مافوق بشری، همهٔ مظاهر واقعی سر، قلب، روح است که زندگی در آن قابل تشخیص است. بیان آن، فرم همیشه تابع کارکرد است. این قانون است.
با اعمال صادقانه «فرم تابع کارکرد»، طراحان صنعتی این پتانسیل را داشتند که مشتریان خود را از تجارت خارج کنند. برخی از اشیاء تک منظورۀ ساده مانند پیچ گوشتی‌ها و مدادها و قوری‌ها ممکن است به یک فرم بهینه تبدیل شوند و از تمایز محصول جلوگیری کنند. برخی از اشیاء ساخته شده بیش از حد با دوام از فروش جایگزین جلوگیری می‌کند. (ر.ک. کهنگی تعمدی) از نقطه نظر عملکرد، برخی از محصولات به سادگی غیر ضروری هستند.