تأیید کردن

معنی کلمه تأیید کردن در لغت نامه دهخدا

تأیید کردن. [ ت َءْ ک َ دَ ] ( مص مرکب ) تأیید. پشتیبانی کردن. نیرومند کردن. چیزی یا کسی را مؤید کردن. چیزی یا کسی را مورد تأیید قرار دادن. رجوع به تأیید شود.

معنی کلمه تأیید کردن در فرهنگ فارسی

تایید پشتیبانی کردن نیرومند کردن چیزی یا کسی را موید کردن چیزی یا کسی را مورد تایید قرار دادن .

معنی کلمه تأیید کردن در فرهنگستان زبان و ادب

تأیید کردن
{acknowledge} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] اعلام وصول بستۀ داده ها توسط یک رایانه در شبکه به رایانۀ فرستنده

معنی کلمه تأیید کردن در دانشنامه آزاد فارسی

تاییدکردن (رایانه). تأییدکردن (رایانه)(ACK)
پیغامی که توسط واحد گیرنده اطلاعات به ایستگاه یا رایانه فرستنده ارسال می شود. این پیغام نشانگر این است که آن واحد آماده دریافت اطلاعات ارسالی است یا اطلاعات ارسال شده، بدون خطا دریافت گردیده است.

معنی کلمه تأیید کردن در ویکی واژه

اعلام وصول بستۀ داده‏ها توسط یک رایانه در شبکه به رایانۀ فرستنده.

جملاتی از کاربرد کلمه تأیید کردن

اعضای این سازمان، پیش از این، در اردوگاه اشرف در عراق مستقر بودند. پس از سرنگونی صدام در سال ۲۰۰۳، شورای حکومتی عراق، قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواهان اخراج اعضای سازمان مجاهدین خلق (به‌عنوان متحد صدام در دوران حاکمیتش) از عراق شد. به دنبال آن، دولت موقت عراق و سپس دولت عراق، این خواسته را تأیید کردند.
با مرگ فرانتس یوزف در ۱۹۱۶، جانشین او کارل وعدهٔ اصلاحاتی در قانون اساسی را داد ولی حمایت متفقین از تجزیهٔ اتریش-مجارستان، فروپاشی آن را گریزناپذیر ساخت. معاهده‌های سنت ژرمن و تریانون رسماً انحلال دوگانه را تأیید کردند.
در جریان مناقشه قره‌باغ در سال ۱۳۹۹، نبردهای سنگینی در داخل و اطراف شهر هادروت رخ داد. منابع مستقل تأیید کردند که ارتش آذربایجان در ۱۴ یا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ شهر هادروت را تحت کنترل خود درآورد. پس از لشکرکشی دره ارس، نبرد هادروت و نبرد شوشی، تمام استان هادروت تا ۹ نوامبر ۲۰۲۰ توسط ارتش آذربایجان فتح شد.
تصاویری از یکی از افراد شناخته شده و مهم حزب‌الله لبنان منتشر شد که در تهران و هنگام حمله به ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در قیطریه شمیران گرفته شده بود. افرادی از حزب‌الله لبنان، با دیدن این تصاویر، شخص مورد نظر را شناسایی و اصالت عکس‌ها را تأیید کردند. همچنین در تصاویر ویدئویی که از حمله به ستاد میرحسین موسوی پخش شد، باز هم این فرد به وضوح به چشم می‌خورد.
در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱، اریکسن هنگام بازی در مرحله ابتدایی یورو ۲۰۲۰ مرحله گروهی دانمارک مقابل فنلاند در ورزشگاه پارکن واقع در کپنهاگ، در حالی که می‌خواست یک ضربه را در دقیقه ۴۲ بدست بیاورد، بر روی زمین افتاد. مسابقه متوقف شد و کمک فوری پزشکی سی‌پی‌آر را در زمین انجام داد سپس اریکسن را با برانکار از زمین بیرون بردند. یک ساعت پس از حادثه، مسئولان یوفا و اتحادیه فوتبال دانمارک از بیمارستان تأیید کردند که حال اریکسن پایدار شده‌است. مسابقه دوباره آغاز شد و با نتیجه ۱–۰ به سود فنلاند به پایان رسید.
آمریکایی‌ها با اکثریت قاطع پرزیدنت بوش و تصمیمات او در عراق در مرحله اصلی جنگ را تأیید کردند. این تعداد از موافقان معامله بوش با عراق در آوریل۲۰۰۳ به ۸۰درصد رسید که بالاترین نقطه آن در جنگ بود.
یک نظرسنجی سی‌ان‌ان توسط مؤسسه تحقیقات افکار از ۲۹ سپتامبر تا ۲ اکتبر۲۰۰۶ انجام شد. ۱۰۱۴بزرگسال در سراسر کشور نظرسنجی شدند، با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳٪. ۶۱درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی با جنگ در عراق موافق نبودند، ۳۸درصد تأیید کردند و ۱ درصد مطمئن نیستند.
۱۳ مهر، دو شاهد عینی در گفتگو با روزنامه گاردین «ضرب و شتم» آرمیتا گراوند «بر سر حجاب» را تأیید کردند. یکی از شاهدان عنوان کرده است: «حجاب‌بان زن به آرمیتا حمله فیزیکی کرده، او را به شدت هل داده است». در ابتدای سال ۱۴۰۲، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، اعلام کرده بود که در ایستگاه‌های مترو تهران یگان حفاظت شهرداری برای کار «ایجابیِ سنگین» مستقر کرده تا با شهروندانی که از نظرشان مشکل داشته باشند برخورد و از ورود آنها به مترو جلوگیری کنند.
شایک از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ با درامر گروه لینکین پارک، راب بوردون، قرار می‌گذاشت. او در سال ۲۰۰۹ با کریستیانو رونالدو فوتبالیست پرتغالی آشنا شد و خیلی زود با هم قرار گذاشتند. در ژانویه ۲۰۱۵ خبر جدایی آن‌ها در رسانه‌ها منتشر شد و این زوج آن را تأیید کردند.
پس از آن عبدالحسیب لوگری دومین رهبر داعش در افغانستان انتخاب شد که در ولسوالی اچین ننگرهار بر اثر حملات هوایی کشته شد که دولت افغانستان و وزارت دفاع آمریکا در تاریخ هفتم ثور کشته شدن وی را تأیید کردند.