بین المللی

معنی کلمه بین المللی در فرهنگ عمید

مربوط به همه یا چند ملت: شرکت بین المللی.

معنی کلمه بین المللی در ویکی واژه

internazionale

جملاتی از کاربرد کلمه بین المللی

اولین مسابقات بین المللی روی یخ به طور غیررسمی سال ۱۸۸۲ در اتریش برگزار شد و به طور رسمی مسابقات جهانی از سال ۱۸۹۶ شروع شد. این ورزش سابقه ۲۵۰ ساله دارد و اواخر قرن هجدهم (۱۷۷۰ میلادی) در اروپا شکل گرفت.
او برای نخستین بار با تیم ملی فوتبال سنگال برای بازی مقابل نامیبیا در سپتامبر 2016 در داکار (2-0) برای انتخابی جام ملتهای آفریقا 2017 بازی کرد که سنگال در حال حاضر نیز صلاحیت آن را دارد. وی به عنوان جایگزین در دقیقه 67 به جای سادیو مانه وارد بازی شد.در تاریخ 8 ژانویه 2017 ، سار اولین گل بین المللی خود را در یک بازی دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال لیبی در استاد مونیسیپال د کینتله، برزاویل به ثمر رساند.
به گزارش مشرق، احمد قیومی در نشست شورای شهر تهران اعلام کرده است که برای تعطیلی نمایشگاه بین المللی (سئول) تصمیمی اتخاذ نکرده و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب شرایط برگزاری رویداد های مختلف را ندارد. وی افزوده است که ما نمیگذاریم آسیبی در جریان رویداد های فرهنگی به شهروندان وارد شود.
اسب عربی (به عربی: الحصان العربي) که بعضی اوقات در ایران به آن اسب اصیل می‌گویند یکی از نژادهای اسب سبک در جهان و متعلق به منطقه خاورمیانه می‌باشد. شناسایی این نژاد به دلیل شکل سر متمایز و دم بلند آن آسان می‌باشد. اسب عربی گران‌قیمت‌ترین نژاد اسب جهان است و اهمیت آن به حدی پیش رفته که سازمانی بین المللی مخصوص آن با عنوان سازمان جهانی اسب عرب تشکیل شده است.
جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۹ به واسطه تلاش فوق العاده برای تقویت دیپلماسی بین المللی و ترغیب به همکاری میان مردم ،به باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا تعلق گرفت. بسیاری از این انتخاب متعجب شده اند. سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی فارسیرادیو فردا
بنابر دیدگاه اکثریت جامعه دانشگاهی و همچنین نهادهای بین المللی مانند یونسکو، حفاظت از میراث فرهنگی، تبادل و تحقیقات علمی باید فراتر از سیاست باشند.
برنده تندیس بهترین تدوین از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برای فیلم کوتاه بی‌ریختی به کارگردانی محمد رحمتی.
اکثر مدارس آلمان توسط ایالت اداره می شوند و هزینه ای برای تحصیل فرزندان شما دریافت نمی شود. علاوه بر این، مدارس خصوصی و بین المللی وجود دارند که هزینه دریافت می کنند
ارلن تور در میامی، تنها فرزند والدینی بود که پناهنده سیاسی کوبایی به ایالات متحده بودند. او از مدرسه مسیحی فلوریدا فارغ التحصیل شد و در دانشگاه بین المللی فلوریدا تحصیل کرد، جایی که با مدرک دوگانه بازاریابی و روابط عمومی فارغ التحصیل شد. تور در دوران کالج والیبال ساحلی حرفه‌ای بازی می‌کرد و در نتیجه توسط عوامل مدلینگ به او نزدیک شد و حرفه مدلینگ را آغاز کرد.