بیب
معنی کلمه بیب در لغت نامه دهخدا

بیب

معنی کلمه بیب در لغت نامه دهخدا

بیب. ( ع اِ ) ناودان و آبراهه حوض. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ).
بیب. ( اِ ) بیو. جانوری است بنام بید. ( فرهنگ فارسی معین ). رجوع به بید شود.

معنی کلمه بیب در فرهنگ معین

( اِ. ) نک بید.

معنی کلمه بیب در فرهنگ عمید

= بید۲

معنی کلمه بیب در فرهنگ فارسی

حشرهای دارای بالهای ریزوباریک
بید
بیو ٠ جانوری است بنام بید ٠

معنی کلمه بیب در دانشنامه عمومی

بیب (فیلم ۱۹۹۲). بیب ( به انگلیسی: The Babe ) یک فیلم درام و زندگی نامه ای آمریکایی محصول سال ۱۹۹۲ که در مورد زندگی بازیکن مشهور بیسبال بیب روث با بازی جان گودمن به تصویر کشیده شده است. به کارگردانی آرتور هیلر، نویسندگی جان فاسکو، در ۱۷ آوریل ۱۹۹۲ در ایالات متحده اکران شد و نقدهای متفاوتی دریافت کرد. روایت تا حدی تخیلی از زندگی روث در مریلند و با دوران کودکی او آغاز می شود. این فیلم زندگی شخصی او و ظهور او را به عنوان بازیکن توپ با تیم بوستون رد ساکس، تجارت به نیویورک، و کاهش سلامتی و حرفه ای را پوشش می دهد که با کنار رفتن او پس از اینکه یک مدیر «فقط نام» برای افزایش فروش بلیت بود، به پایان می رسد.
• جان گودمن در نقش بیب روث
• کلی مک گیلس در نقش کلر مریت روث
• ترینی آلوارادو در نقش هلن وودفورد روث
• بروس باکسلیتنر در نقش جو دوگان
• پیتر دونات در نقش هری فریزی
• جیمز کرامول در نقش برادر ماتیاس
این فیلم همچنین موفقیت مالی نداشت. این فیلم بیش از ۱۹٫۹ میلیون دلار در سراسر جهان در گیشه فروش داشت و پس از پنج هفته از سینماها خارج شد.
بیب (فیلم ۱۹۹۵). بیب ( به انگلیسی: Babe ) یک فیلم کمدی - درام به کارگردانی کریس نونان، تهیه کنندگی جرج میلر و نویسندگی هر دو است که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. این فیلم اقتباسی از رمان «گوسفند - خوک» نوشته دیک کینگ اسمیت در سال ۱۹۸۳ است که داستان یک خوک مزرعه را روایت می کند که می خواهد کار یک سگ گله را انجام دهد. داستان فیلم توسط راسکو لی براون روایت می شود و شخصیت های اصلی حیوانات توسط حیوانات واقعی و عروسک های انیماترونیک بازی می شوند.
در سال ۱۹۹۸ جرج میلر دنباله ای از این فیلم با نام بیب: خوک در شهر ساخت.

معنی کلمه بیب در ویکی واژه

نک بید.

جملاتی از کاربرد کلمه بیب

بعدها، از سال ۱۸۸۰ تا ۱۹۰۱، امیر عبدالرحمن خان، فرمانروای افغانستان، احکام سلطنتی را بر اساس شریعت وضع کرد که به دنبال حذف ازدواج کودکان و اجباری بود. به همین ترتیب، پسرش امیر حبیب‌الله خان به‌عنوان حاکم در سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۱۹، همین قانون را برای پیشبرد حقوق زنان حفظ کرد.
ای نسیم صبح از دم‌سردی خود شرم دار می‌رسی بیباک وگلها یک قبا پوشیده‌اند
فدخلت لج بحر بطرا بما اتانی فغرقت فیه لکن نظرالحبیب جاری
دو پیر سرافراز با فر و زیب یک مسلم راد و دیگر حبیب
مشهورترین تالیف او رساله عیون الأنباء فی طبقات الأطباء است که شرح حال و آرای طبیبان و حکما از دیرباز تا قرن هفتم هجری قمری است.
محل اجرای نمایشنامه‌های گروه ارامنه بیشتر مدرسه ارامنه واقع در حسن‌آباد بود چون گروه‌های نمایشی ارامنه یکی از نخستین گروه‌های نمایشی در دوره مشروطیت هستند که در پایتخت به اجرای برنامه هائی پرداختند، لذا اهمیت تأثیرگذاری آنها را بر روی نهضت نمایش در دوره مشروطه نمی‌توان نادیده گرفت. در برنامه‌های نمایشی گروه ارامنه نمایش‌های متعدد و متنوعی به چشم می‌خورد. از (طبیب اجباری) مولیر و نمایش تاریخی (نادرشاه) که به زبان فارسی اجرا شدند گرفته تا نمایش‌هایی به زبان ارمنی در برنامه‌های نمایش آنها وجود داشت.
بیهوده دست بر دل من می نهد طبیب لنگر حریف کشتی طوفان رسیده نیست
بیمار عشق تو شدیم ای جان طبیب ما تویی ما دردمندان عاجزیم اندر دوای خویشتن
این طبیبان بدن دانش‌ورند بر سقام تو ز تو واقف‌ترند
از جمله مترجمان مهم و زندهٔ ادبیات آلمانی می‌توان به محمود حدادی، علی‌اصغر حداد، سروش حبیبی، محمود حسینی‌زاد، کامران جمالی، حسن نکوروح، مهشید میرمعزی و ناصر غیاثی اشاره کرد.
ور از طبیب طبیبان گوارشی یابی مکاشفی تو بخوان خدا نه اوهامی
سرانجام حبیب سماعی در ۲۰ تیر سال ۱۳۲۵، در ۴۱ سالگی درگذشت و در گورستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.
کس دوای ما و درد ما نیافت چند می جوید طبیب آزار ما
غلام چنان کرد. فرزندان او به فریاد آمدند اما طبیب محتشم و محترم بود هیچ نمی‌توانستند کرد.
دانا باشد طبیب ناخوشی جهل درد چو داری برو طبیب بدست آر
در آثاری چون «مستان سلامت می‌کنند» اثر بیژن کامکار و «طبیب دل» اثری از سیامک شجریان نوازنده و میکس و مسترینگ را برعهده داشته‌است. همایون شجریان به آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز مشغول بوده‌است؛ از جمله، تصنیف «دل ستان» را برای علیرضا افتخاری در آلبوم «قصهٔ شمع» آهنگسازی کرده‌است.
افضل الدین محمدبن حبیب‌الله (د ۹۹۱ق/۱۵۸۳م) از فقهای سده ۱۰ق/۱۶م.
اروین در بیبریش آلمان متولد شد. او فرزند فریدریش فیلیپ فرویندلیش ، و همسرش الیزابت فینلایسون بود. او یکی از هفت فرزند فردریش بود که علی‌رغم یهودی بودن پدرشان ، همگی پروتستان شده بودند. برادر بزرگترش هربرت فرویندلیش بود. اروین در سال 1903 تحصیلات را رها و 6 ماه در شچچین و در کشتی کار کرد. کارش الهام بخش وی برای تحصیل در رشته ی کشتی سازیِ دانشگاه پلی تکنیک شارلتونبرگِ برلین شد. اما در سال 1905 ، این رشته را هم رها کرده و به ریاضیات و نجوم متمایل گردید. وی تحت شاگردی فلیکس کلاین و کارل شوارتزشیلد این شاخه از علم را ادامه داد.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، با ابراز نگرانی از تداوم بی‌خبری از سرنوشت عزیز قاسم‌زاده، عضو هیئت مدیره و سخنگوی کانون صنفی معلمان گیلان، اعلام کرد: «در حال حاضر فعالان حقوق معلمان از جمله مهدی فتحی، محمدحسین سپهری، اسماعیل عبدی، مسعود فرهیخته، احمد حیدری، فرزانه ناظران‌پور، رسول بداقی، جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، محسن عمرانی، هاشم خواستار، حسین رمضان‌پور، امید شاه‌محمدی، محمد قناتی و شهناز هاشمی در زندان به سر می‌برند.
روح‌الله خالقی در کتاب سرگذشت موسیقی ایران، در بخشی خاطرهٔ خود از نخستین دیدارش با سماع حضور و فرزندِ خُردسالش حبیب سماعی، چنین نگاشته‌است: