بهمن ماه

معنی کلمه بهمن ماه در ویکی واژه

(گاهشماری): منسوب به بهمن، یازدهمین ماه سال خورشیدی و دومین ماه زمستان.
دومین روز از هر ماه خورشیدی.

جملاتی از کاربرد کلمه بهمن ماه

هم زمان با اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر(سالن برج میلاد-بهمن ماه ٨٩) این فیلم در سینماهای فرهنگ - پردیس ملت - و موزه سینما به نمایش در آمد
افسانه گل نور پویانمایی (انیمیشن) بلند از نوع سه بعدی تلفیقی ساخت ایران در گونه کمدی ست که در بهمن ماه ١٣٨٩ در بیست و نهمین جشنواره فجر به نمایش عمومی در آمد و نامزد دریافت جایزه در بخش نگاه نو (مسابقه فیلم‌های اول) در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر می‌باشد و همچنین نامزد دریافت بهترین فیلم کودک در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک می‌باشد .
اندر آمد ز در حجرهٔ من صبحدمی روز بهمنجنه یعنی دوم از بهمن ماه
سرانجام در بهمن ماه ۱۴۰۲، پس از جدایی یحیی گل محمدی، او توسط رضا درویش به عنوان سرمربی پرسپولیس برای نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران ۰۳–۱۴۰۲ انتخاب شد. ویرا در فصل ۰۳–۱۴۰۲، پرسپولیس را به قهرمانی رساند، و در پایان از این تیم جدا شد.
تو سومنات همی سوختی به بهمن ماه شهان دیگر عود مثلث و عنبر
بهمن ماه، یعنی این ماه بهمان ماند و ماننده بود بماه دی بسردی و بخشکی، و بکنج اندر مانده، و تیر آفتاب اندرین ماه بخانه زحل باشد بدلو با جدی پیوند دارد.
نه چو کافور شود کوه به بهمن ماه نه شود دشت چو زنگار به فروردین
پژوهش، تدوین و نگارش: زهرا فتح‌الهی پرشه (ریسن): بهمن ماه ۱۳۹۷
و آن نخستین شهریست از شهرهای شام، اول بهمن ماه قدیم بود و هوای آن جا عظیم خوش بود، هیچ عمارت از بیرون شهر نبود و از آنجا به شهر حلب رفتم.
هر ساله صدها تن از این ماهی ارزشمند توسط صیادان صید و بعد از عمل آوری در شرکت‌های فرآوری به‌صورت کامل یا فیله شده به کشورهای دور یا نزدیک صادر می‌شود. در استان بوشهر فصل صید این ماهی از بهمن ماه هر سال شروع و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد و به عنوان یکی از محصولات غیرنفتی علاوه بر اشتغال زایی، فرآوری و صادرات آن باعث ارز آوری می‌شود.
فرخش بادو خداوندش فرخنده کناد عید فرخنده بهمنجنه بهمن ماه
نرخ غیررسمی ارز که در پایان سال ۸۹ به ۱۰۳۳۷ ریال رسیده بود، از ماه‌های آغازین سال ۱۳۹۰ وارد یک جهش شد و در مهرماه ۱۳۹۱ به نخستین و در بهمن ماه ۱۳۹۱ به دومین اوج خود رسید. در طول یک و نیم سال ۸۹ تا ۹۰ بیش از ۲۰ میلیارد دلار پول از منابع کشور ایران به عده‌ای برای مداخله در بازار ارز پرداخت شد. که براساس خبرهای منتشرشده در سال ۱۳۹۳ هجری‌شمسی اسحاق جهانگیری معاون ریاست جمهوری ایران قول و وعدهٔ رسیدگی به این پرداخت‌های سال‌های ۸۹ تا ۹۰ را داد. جهش ارزی در سال ۱۳۹۰ پنجمین جهش ارزی تاریخ جمهوری اسلامی بوده است.
از پی تهنیت روز نو آمد برشاه سده فرخ روز دهم بهمن ماه
همیشه تا چو دل و دست گوهر افشانش گهر نثار کند فیض ابر بهمن ماه
مهدی هاشمی در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر که در بهمن ماه سال هشتاد و نه برگزار شد به خاطر بازی در فیلمهای آلزایمر و آقا یوسف برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد گردید
کتاب سال عنوان یک جایزه نیمه‌دولتی ایرانی است که هر ساله در بهمن ماه توسط خانه کتاب ایران با تأیید نهایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نویسندگان برگزیده و شایسته تقدیر در بخش‌های کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم کاربردی، هنر، ادبیات و تاریخ و جغرافیا اعطا می‌شود.
در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۰ قاسمپور سرمربی مس کرمان شد.