بندیک
معنی کلمه بندیک در دانشنامه عمومی

بندیک

معنی کلمه بندیک در دانشنامه عمومی

بندیک ( به ارمنی: Բենդիկ ) یک روستا در ارمنستان است که در استان لوری واقع شده است. در کیلومتری شمال وانادزور، مرکز استان لوری واقع شده است.
معنی کلمه بندیک در ویکی واژه

معنی کلمه بندیک در ویکی واژه

بندیک (جمع بندیک‌ها) [بَندیکْ]
یک جزء از یه مجموعه قطعه‌ی وابسته به‌هم که باهم تشکیل یه شی بزرگ‌تر را داده اند.
[نرم‌افزار] یه جزء (مولفه، زیرسیستم) از نرم‌افزار که عملکردش وابسته به یک یا چند جزء دیگر آن نرم‌افزار است.

جملاتی از کاربرد کلمه بندیک

پس از اینکه ارتش قاره‌ای نیویورک را ترک کرد، آنها به شمال عزیمت کردند و در نزدیکی دهکدهٔ وایت‌پلین برای مقابله با نیروهای بریتانیایی موضع گرفتند. در اینجا کمک او سبب توقف بریتانیایی‌ها شد و از درگیری هسته اصلی ارتش در این نزاع جلوگیری کرد. مک‌دوگال در ادامهٔ جنگ بیشتر در ارتفاعات هودسون مستقر بود و در پی فرار بندیکت آرنولد در سال ۱۷۸۰، فرماندهی نیروهای آمریکایی را در وست‌پوینت نیویورک (فورت کلینتون) بر عهده گرفت. در طول این جنگ، وی همواره از حامیان صریح ارتش قاره‌ای و خواستار ایجاد شرایط بهتر برای سربازانش بود. وی همچنین در تأسیس نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۷۷۶ نیز مشارکت داشت.
بر اساس مدارکی که در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۴ میلادی، از سوی واتیکان به کمیته صیانت از حقوق کودکان سازمان ملل متحد ارائه شد، مشخص شد که پاپ بندیکت شانزدهم، پیش از آن‌که از مقام خود کناره‌گیری کند ۳۸۴ کشیش را در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ در ارتباط با رسوایی‌های جنسی کلیسای کاتولیک، خلع‌لباس کرده بود.
ایده اصلی قبل از زمان ماخ، در نوشته‌های جورج بارکلی ظاهر شده‌است. کتاب حرکت مطلق یا نسبی؟ (۱۸۹۶) توسط بندیکت فریدلندر و برادرش ایمانوئل ایده‌هایی مشابه اصل ماخ داشتند.
آئین عید پاک در میدان سن پتر واتیکان با حضور پاپ بندیکت شانزدهم برگزار شد. در این مراسم دود ۱۰۰هزار نفر حضور داشتند. عید پاک، مهم‌ترین عید در آیین مسیحیت است. در این روز، مسیحیان مراسم یادبود رستاخیز عیسی مسیح را پس از مصلوب‌شدن برگزار می‏کنند. عید پاک، برای مسیحیان سراسر جهان، وعده‌ی خداوند به زندگی جاودانه‌ی پس از مرگ است. دویچه وله فارسی
در سال‌های زیادی مقر پاپی سازمانی بود که ایتالیایی‌ها بر آن مسلط بودند. قبل از انتخاب پاپ ژان پل دوم، کارول وویتیلا در سال ۱۹۷۸ که غیر ایتالیایی بود، آخرین پاپ غیر ایتالیای پاپ آوریان ششم، آلمانی بود که در سال ۱۵۲۲ انتخاب شده بود. پس از پاپ ژان پل دوم، بندیکت شانزدهم که آلمانی بود به مقام پاپی رسید تا نشان دهد که سلطهٔ ایتالیایی‌ها بر مقر پاپی پایان یافته‌است.
منابع رسمی از برنامه دیدار رئیس‌جمهور ایران با سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر وقت ایتالیا و پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان خبر داده بودند. اما زمانی که رئیس‌جمهور ایران از رم به تهران بازگشت، فقط موفق به ملاقات با نخست‌وزیر ژاپن، معاون رئیس‌جمهور کوبا و بازرگانان ایتالیایی شده بود. او فقط در یک روز از نشست سه روزه فائو شرکت داشت.
بندیکت د اسپینوزا در ۲۴ نوامبر ۱۶۳۲ در یک خانوادهٔ مذهبی یهودی در آمستردام به دنیا آمد. خانوادهٔ او در اوایل همان سده به همراه بسیاری از دیگر یهودیان پرتغالی و اسپانیایی، از بیم پیگرد توسط دستگاه تفتیش عقاید کلیسا، به هلند پناه آورده بودند. هلند در آن زمان از نظر مذهبی سرزمین نسبتاً رواداری بود.
با انتشار جلد دوم کتاب (اعلی‌حضرت: اوراق سرّی بندیکت شانزدهم) در سال ۲۰۱۲ و انتشار اسنادی دیگر و افشای آنها رسوایی درز این اطلاعات که به «واتیلیکس» مشهور شد، پاپ بندیکت شانزدهم را هم وادار به واکنش کرد و هم موجبات خشم او فراهم آمد. وی به‌شدت از کار رسانه‌ها انتقاد و آنها را به خلق مسائلی غیرواقعی متهم و نسبت به وفاداری نزدیکان خود ابراز اطمینان کرد.
کمی بعد آن‌ها به سمت دهکدهٔ خودشان، کاناتاهستون می‌روند و در آن‌جا شاهد یک حملهٔ دیگر از سمت کت‌آبی‌ها هستند. جرج واشینگتن به همراه بندیکت آرنولد و ایزرائیل پاتنم با عصای جادویی و سیب بهشتی مادر رادونهاگه دون را می‌کشند. سپس رادونهاگه دون با واشینگتن مبارزه می‌کند اما در برابر او به خاطر قدرتی که سیب بهشتی دارد شکست می‌خورد و واشینگتن در آخر به او شلیک کرده و سرنیزهٔ تفنگ فیتیله‌ای را در سینه‌اش فرومی‌کند. پس از این رادونهاگه دون از هوش می‌رود.