در سینه

معنی کلمه در سینه در فرهنگستان زبان و ادب

{bow door} [حمل ونقل دریایی] نوعی در متحرک در سینۀ کشتی که برای تخلیه و بارگیری کالاهای چرخ دار و وسایل نقلیه از آن استفاده می شود

معنی کلمه در سینه در ویکی واژه

نوعی در متحرک در سینۀ کشتی که برای تخلیه و بارگیری کالاهای چرخ‌دار و وسایل نقلیه از آن استفاده می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه در سینه

خار خارست من دل شده را در سینه تا فتادم به جهان زان گل رخسار جدا
گر دل به المهای تو منسوب نباشد در سینه اگر جا دهمش، خوب نباشد
نفس در سینه تا دزدیده‌ای اندیشه می‌تازد عنانها دارد از خود رفتنت مشکل که در پیچی
اطلاعات علمی را می‌توان در مقاله‌ها و کتابخانه‌ها جست، در حالیکه اطلاعات تکنولوژی در نقشه‌های طراحی، راهنماهای کاربری دستگاه‌ها، اسناد فنی شرکت‌ها یا در سینه متخصصین نهفته‌است.
ور بطعامی کنی آلوده دست بره بریان تو در سینه هست
مشرف بر دره‌ای صعب العبور در سینه کوه پشمین یک چهار اتاقی وجود دارد که به آن کوشک قینفر می‌گویند. چون آثار آن هنوز موجود است، به خوبی نمایانگر یک آتشکده از دوره ساسانیان است.
در سینه کلیم اینهمه ناخن که شکستم از کار دل خود گره غم نگشادم
بسیاری از منتقدان متن آهنگ‌های آلبوم را به عنوان، «فریبا و پرزرق و برق نشان گروهای گنگستری» نقد کردند. نویسنده واشینگتن پست، «دیوید میلز» نوشت: «رپرهای هاردکور خیابانی از متن تند آهنگ‌های خود تحت عنوان 'انعکاسی از واقعیت' دفاع می‌کنند، اما برای تمامی صدای شلیک گلوله‌ها که در موزیک شان میکس می‌کند، رپرها به‌طور آشکار تلاش می‌کنند به صورت دراماتیک واقعیتی را نشان بدهند که در آن؛ 'یک مرد جوان بر روی زمین افتاده، یک گلوله سربی در سینه اِش هست، التماس کردن در بابر مرگ به آرامی او را در بر می‌گیرد'؛ برای آن‌ها آسان‌تر است که خود را در حال فشار دادن ماشه تصور کنند».
در سینه گلستان نگنجد زخمی که شکفته در دل ما
در سینه دریچه‌ای پدید آمد بسیار بر آن دریچه بنشستم
(تن در جامه به باده در جام و دل در سینه به نقره در آهن تشبیه شده‌است)
خانه دل: قلب انسان است اما نه این قلب واقع در سینه.
نسب ابوعبدالله با سه واسطه به صفوان بن مهران، صحابی جعفر صادق و موسی کاظم می‌رسد. در مورد او گفته می‌شود که سواد خواندن و نوشتن نداشته‌است و تمامی کتاب و آثار خود را از حفظ و در سینه داشته و به شاگردان خود دیکته می‌کرده‌است.
سرم برگرد دل از فیض یادش بسکه می گردد دلم در سینه جویا نقطهٔ پرگار را ماند
چون کوزهٔ فقاعی ز افسردگان عصر در سینه جوش حسرت و در حلق ریسمان
غار قَمَری یا اشکفت قمری مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در خرم‌آباد، بالای کوه مشرف به گرداب سنگی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۴۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. غار تاریخی قَمَری در غرب شهر خرم‌آباد و در سینه «سفیدکوه» مشرف به این شهر زیبا و تاریخی واقع شده‌است.
رادزینسکی برای نوشتن زندگی‌نامهٔ استالین به بیش از دو هزار سند دست اول دسترسی پیدا کرده‌است، او ۲۰ بار به سفر رفته و با آدم‌هایی روبرو شده‌است که تا پیش از آن رازهایشان دربارهٔ استالین را در سینه نگاه داشته بودند.
این کاپشن یک پوشش داخلی دارد که به جای پوشش جداگانه ای که در نسل قبل متصل می‌شد، در یک کیسه در پشت گردن قرار می‌گرفت. همچنین دارای بست‌های نواری روی سرآستین و یقه است و یک پوشش داخلی دارد که به جای پوشش جداگانه ای که در نسل قبل متصل می‌شد، در یک کیسه در پشت گردن قرار می‌گیرد. همچنین دارای بست‌های نواری روی سرآستین و یقه است. قسمت جلوی ژاکت دارای دو جیب بزرگ و دو جیب متوسط در سینه است. قسمت گردن و پشت یقه دارای یک زیپ است که یک پوشش محافظ را در خود جای داده‌است
زان همی سوزد جگر در سینه ام خون ز چشمم می رود بر جای آب
پیتر پارکر دارای قد متوسط هیکل متوسط و موهای قهوه ای است. معمولاً مرد عنکبوتی را به خاطر لباسش می‌شناسند. گفته می‌شود لباس مرد عنکبوتی، یک لباس کلاسیک و البته ایده‌آل است و در بین لیست ۱۰ تا از بهترین لباس‌های ابرقهرمانی تاریخ، رتبه ۱ را به دست آورد. این لباس یک طراحی ساده آبی و قرمز دارد که رنگ واحد و رنگی که در لباسش بیشتر است، قرمز است. نسخه‌های کلاسیک این لباس معمولاً تاری در زیر بقل دارند که کاربرد خاصی ندارد و تزئینی است و بیشتر از نسخه قرمز و آبی ساده با آرم عنکبوت سیاه در سینه و علامتی در پشت استفاده می‌شود.