دوو
معنی کلمه دوو در دانشنامه عمومی

دوو

معنی کلمه دوو در دانشنامه عمومی

دوو ( به کره ای: 대우، به انگلیسی: Daewoo ) شرکت خوشه ای کره ای بود، که در تاریخ ۲۲ مارس ۱۹۶۷ توسط کیم وو چونگ، در شهر سئول تأسیس شد. نام شرکت دوو از دو بخش ( Dae ) که در زبان کره ای، به معنی عالی و ( woo ) که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده است.
تا پیش از بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، شرکت دوو، پس از هیوندای، دومین شرکت بزرگ در کشور کره جنوبی محسوب می شد. شرکت های سامسونگ و ال جی نیز، در رتبه های سوم و چهارم قرار داشتند. شرکت دوو دارای بیش از ۲۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه بود، که برخی از آن ها مانند دوو الکترونیکس، تاتا دوو و کشتی سازی دوو امروزه به عنوان شرکت های مستقل، در زمینه های مختلف صنعتی، فعالیت می نمایند. اما کارخانه های خودروسازی آن به جنرال موتورز فروخته شد که امروزه جی ام کره را تشکیل می دهند.
جملاتی از کاربرد کلمه دوو

جملاتی از کاربرد کلمه دوو

ملکی در جهان شرع رسول پیش تو عقل و عرف چون دووشاق
نام این شهر در متون، نخستین بار در سال ۸۶۳ میلادی، یعنی دو سال پس از بنیادگذاری روسیه باستان ذکر شده‌است. اسمولنسک قدیمی احتمالاً کمی جنوبی‌تر و در محل کاوشگاه باستان‌شناسی گنزدوو واقع شده‌بود.
خاس‌خاس جه شیدده‌ت نائیره‌ی دووری وه کوی نووره که‌رد سه‌ر تا پای ‌«‌نووری‌»
▪اسکوبی دوو! کمپانی حل معما(۲۰۱۰_۲۰۱۳)
نرگس جادووَشان را سُرمه‌ایم گیسوی مَه‌پارگان را شانه‌ایم
آنتونیا آرسلان (ارمنی: Անտոնիա Արսլան؛ زادهٔ ۱ ژانویهٔ ۱۹۳۸) انسان‌شناس، نویسنده، و استاد دانشگاه ارمنی‌تبار اهل ایتالیا است. وی استاد ادبیات ایتالیایی معاصر در دانشگاه پادووا می‌باشد.
هندو و جادوو و ستم پیشه شب رو و دزد و رهزن و عیار
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به موردوویا سارانسک، سوچی-۰۴، اورنبورگ، چرنومورتس نووراسییسک، وولگار آستراخان، آرماویر و ژمچوژینا-سوچی اشاره کرد.
به غه‌مزه‌ی جادووی سورمه‌سای جانان لیقای سوبحانی به خه‌لق مه‌نمانان
چنان در بوتهٔ تلقین مرا بگداخت کاندر من نه‌شیطان‌ماندووسواسش‌نه آدم ماند و عصیانش
نظر بر نرگس مستانة جادووشی دارم که چشمش سرمه‌دان ناز سازد چشم آهو را
آوریل بالبی در مجموعه تلویزیونی تایتان‌ها (۲۰۱۸) وظیفه بازی در این نقش را بر عهده داشت، و همچنین این نقش را در مجموعه اسپین‌آف دووم پاترول تکرار نمود.
دلم به غمزه جادووشی در افتادست که با جهانش سر فتنه است و رستاخیز
سرده استوارباله از روی چند سنگواره مربوط به دوونین پسین، یعنی حدود ۳۸۵ میلیون سال پیش، شناخته شده است. در حدود دو هزار نمونه از سنگواره‌های استوارباله‌ها در آب‌های نوول در کبک کانادا یافت شده‌است.
او از سال ۱۸۷۲ تا زمانی که در سال ۱۸۷۶ فارغ‌التحصیل شد، در دانشگاه کلبی تحصیل کرد که اکنون به نام کالج کلبی شناخته می‌شود. وی الهیات را از ۱۸۷۶ تا ۱۸۷۹ در مدرسه الهیات آندوور نیوتن تحصیل کرد. از ۱۸۷۹ تا ۱۸۸۱ در دانشگاه لایپزیگ و دانشگاه برلین در آلمان تاریخ، اقتصاد اجتماعی و سیاست تحصیل کرد. هنگامی که در آلمان بود، در ژوئن ۱۸۸۱ با «والریا فون ماسو» ازدواج کرد که از او صاحب یک فرزند شد.
بخواند از بزرگان او سرکشی سخن ساز مردی و جادووشی
نه کوتا و نه به‌رز، سپی و گه‌ندم گوون نه‌که‌وتن سایه‌ش نه رووی دنیای دوون
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال دوور اتلتیک، باشگاه فوتبال ترانمره راورز، باشگاه فوتبال آکسفورد سیتی، باشگاه فوتبال بروملی، باشگاه فوتبال بیزینگ‌استوک تاون، باشگاه فوتبال بارنت، باشگاه فوتبال کارشالتون اتلتیک، و باشگاه فوتبال آلدرشات تاون اشاره کرد.
در۲۰۰۶، اولین فیلم او کبهی الوداع نا کهنا باحضور شاهرخ خان در نقش اصلی بود. باچان درنقش مکمل بازی می‌کرد و باز هم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از فیلم فیر گرفت. فیلم یک موفقیت بود. سپس در فیلم "اومرائوجان" بازی کرد که شکست تجاری خورد. سومین فیلم آن سال او "دووم ۲" بود. فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال هند
پارک‌های ملی و ایالتی ردوود ·