نوول

نوول

معنی کلمه نوول در لغت نامه دهخدا

نؤول. [ ن َ ئو ] ( ع ص ) نئول. رجوع به نئول شود.
نوول. [ وِ ] ( فرانسوی ، اِ ) داستان کوتاه. داستانی که نویسنده چند تن را در تلاش و کوشش یا مسأله بغرنجی نشان میدهد و از آن نتیجه ای مشخص میگیرد. نوول نویسی بخشی از ادبیات محسوب میشود. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه نوول در فرهنگ معین

(وِ ) [ فر. ] (اِ. ) داستان بلند، قصه .

معنی کلمه نوول در فرهنگ عمید

داستان کوتاه.

معنی کلمه نوول در فرهنگ فارسی

خبر، خبرتازه، حکایت، داستان کوتاه
( اسم ) داستان کوتاه . توضیح نوول داستانی است که نویسنده چند تن را در تلاش و کوشش یا مسال. بغرنجی نشان میدهد و از آن نتیجه ای مشخص میگیر. نوول نویسی بخشی از ادبیات محسوب میشود .
نئول

معنی کلمه نوول در دانشنامه عمومی

نوول ( به انگلیسی: Novell, Inc. ، با تلفظ /noʊˈvɛl/ ) یک شرکت آمریکایی چندملیتی تولیدکنندهٔ نرم افزار و خدمات بود که مرکز آن در پرووو قرار داشت. مالکیت این شرکت از سال ۲۰۱۱ به گروه اتکمنت منتقل شد. از نوامبر ۲۰۱۴ که گروه اتچمیت توسط شرکت انگلیسی مایکرو فوکوس خریداری شد، نام تجاری نوول نیز به این شرکت منتقل شد و عملاً دیگر شرکت نوول وجود خارجی ندارد.
در دهه ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی محصولات شرکت نوول ( خصوصاً سیستم عامل کارگزارهای شبکه موسوم به Netware و نرم افزار مدیریت اطلاعات موسوم به Btrieve ) بسیار معروف و پرطرفدار بود. اما به تدریج محصولات این شرکت در برابر محصولات سایر شرکت ها رنگ باخت و کسب و کار این شرکت رو به افول نهاد.
نوول سپس به تولید نرم افزارهای سازمانی با هدف بالا بردن بازدهی افراد، امن کردن محیط کار و آسان ساختن مدیریت آن پرداخت. این شرکت از هزاران سازمان در سطح جهان با محصولاتی برای همکاری، مدیریت نقاط پایانی و پرونده ها و شبکه های رایانه ای پشتیبانی می کرد.
نوول نقش بزرگی در ساختن یوتا ولی[ واژه نامه ۱] داشته است که تمرکز آن بر روی گسترش نرم افزار است و به پیدایش شبکه های محلی که موجب کنار رفتن مدل رایج رایانه های بزرگ شد کمک کرد و موجب تغییر رایانش در سطح جهان شد.

معنی کلمه نوول در ویکی واژه

داستان بلند، قصه.

جملاتی از کاربرد کلمه نوول

نام تو برای نخستین بار در ۳ ژوئیهٔ ۲۰۱۶ و در طی همایش انیمه اکسپو در لس آنجلس به نمایش درآمد و سپس در ۲۶ اوت ۲۰۱۶ در ژاپن اکران شد. این فیلم همچنین توسط توزیع کننده‌های دیگر به صورت جهانی در سال ۲۰۱۷ منتشر گشت. از صداپیشگان آن، می‌توان به ریونوسوکه کامیکی، مونه کامیشیرایشی، ریو ناریتا و آئویی یوکی اشاره کرد. کارگردان پویانمایی ماساشی آندو و طراح شخصیت‌ها ماسایوشی تاناکا است. موسیقی‌های پس‌زمینهٔ فیلم نیز توسط رادویمپس ساخته شده است. یک لایت نوول به همین نام نیز به نویسندگی شینکای، یکماه قبل از اکران این فیلم منتشر شد.
جوایز موسیقی آیور نوولو به یاد دیوید آیور دیویس ملقب به آیوور نوولو، آهنگساز و خوانندهٔ ولزی، و یکی از محبوب‌ترین خوانندگان بریتانیا در اوایل قرن بیستم نام‌گذاری شده‌است.
پل بون با نوشتن نوول‌هایی که مایه تاریخی و زمینه انتقادی و اعتراض به جامعه داشت پدیدآورد. مخالف زوال و کاهش ارزش انسان و خواهان انقلاب بود و آثار این نویسنده در ادبیات فلاندری دارای اهمیت بسیار است.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به هنری هشتم اشاره کرد. بورچیر مدیریت سالن‌های تئاترهای وست اند همچون رویالتی، کرایتورین، گریک (مجموعاً هشت سال)، هر مجستی و نوولو را بر عهده داشته است.
الساندرا ویدال د نگریروس نگرینی (زاده ۲۹ اوت ۱۹۷۰) یک هنرپیشه اهل برزیل است. او برای نقش‌هایش در تله‌نوول‌ها و فیلم‌های برزیلی شناخته می‌شود.
شنیتسلر در آثار خود به توصیف اختلالات روانی نمی‌پردازد، مسئلهٔ مورد علاقه او آن روندی است که در درون شخصیت‌هایش جریان می‌یابد: کشمکشی که قهرمانانش در راه دستیابی به امیالشان با آن روبه رو هستند. تصادفی نیست که شنیتسلر در نوول «ستوان گوستل» مونولوگ درونی را برای نخستین بار در ادبیات آلمانی‌زبان به کار می‌گیرد و موفق می‌شود فضایی بیافریند که خواننده‌اش بتواند کشمکش‌های درونی قهرمان اثر را عمیق‌تر دریابد. شنیتسلر می‌کوشد راست و دروغ‌هایی را آشکار کند که شخصیت‌هایش در چنبرهٔ مقررات و ممنوعیت‌های اجتماعی با آن درگیرند. تلاش قهرمانان او برای رهایی از چارچوب تنگ بایدها و نبایدهای اجتماعی اغلب به فاجعه می‌انجامد.
کنت آراکچایف در املاک پدرش در گاروسوو ، در ویشنوولوتسکی اویزد (در آن زمان بخشی از استان نووگورود ، از سال ۱۷۹۶ بخشی از فرمانداری توور ) به دنیا آمد. او در ریاضیات توسط یک کشیش تحصیل کرد و با اینکه در حساب می درخشید، هرگز در نوشتن و دستور زبان تسلط نداشت. در سال ۱۷۸۳، با کمک ژنرال پیتر ایوانوویچ ملیسینو ، اراکچف در مدرسه توپخانه شلیاختنی در سن پترزبورگ ثبت نام کرد. در سال ۱۷۸۷ او یک مربی ستوان شد و به پسران شاهزاده نیکلاس سالتیکوف درس توپخانه و استحکامات داد. در سال ۱۷۹۱ او دستیار مدیر مدرسه شد.
آنا ماریا کراسنوولسکا (متولد ۱۹۴۹) ایران‌شناس لهستانی است.