دوبرابر

معنی کلمه دوبرابر در لغت نامه دهخدا

دوبرابر. [ دُ ب َ ب َ ] ( ص مرکب ، ق مرکب ) ضعف. مضعوف. مضاعف. دوچندان. دوتا. دوچند. ( یادداشت مؤلف ). دوتا و دوچندان و دوبخشه و مضعف. ( آنندراج ).

معنی کلمه دوبرابر در فرهنگ فارسی

ضعف . مضعوف . دو چندان .

معنی کلمه دوبرابر در ویکی واژه

doppio

جملاتی از کاربرد کلمه دوبرابر

بخت بد را بین که روزی من بدست کسی است که هر چیزی را دوبرابر همی بیند.
این وبگاه تا ژوئن ۲۰۱۹ حاوی ۵۳۷ بیماری، ۱۰۹٬۷۲۹ چندریختی تک-نوکلئوتید و پایگاه داده‌ای مرتبط با آنان بود. تعداد این چندریختی‌ها از اوت ۲۰۰۷ میلادی، هر ۱۴ ماه، دوبرابر شده‌است.
تقریبا ۲ تا ۵ درصد جمعیت عمومی به آکروفوبیا مبتلا هستند و ابتلا زنان به این فوبیا دوبرابر بیشتر از مردان است.
برای دامنه‌هایی حتی بزرگتر، نوسان پایدار، ناپایدار می‌شود و آونگ شروع به چرخش می‌کند. در دامنه‌های بزرگتر، چرخش نیز از بین می‌رود و یک جاذب شگفت با یک انشعاب دوبرابرکنندهٔ دوره تناوب ظاهر می‌شود.
۱- جهشی رخ ندهد( اگر چنانچه جهشی رخ دهد و یا ژنی حذف یا دوبرابر شود فراوانی الل ها تغییر می یابد.)
ابن هیثم روشی هندسی برای یافتن مجموع یک ریسه از اعداد پیدا کرد که امروزه در مدارس خیلی معمول است. وی دریافت که حاصل ضرب یک عدد در عدد بعدی آن مساوی با دوبرابر مجموع اعداد از یک تا آن عدد است.
از دیگر موشک‌های کروز ایرانی می‌توان به موشک غدیر اشاره کرد. این موشک ۳۰۰ کیلومتر برد دارد و ضد کشتی طراحی شده است. قرار شده است تا نسخه جدید این موشک با نام مقتدر با برد دوبرابر و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک، توسط ایران ساخته شود.
بر اساس گزارش‌ها، او ۱۰۱ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند دوبرابر وزنش در حدود ۲۰۰ کیلوگرم پرس سینه بزند.
استفان از دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد دوران حرفه ای خودش را با فیلم خوشحالی دوبرابر به کارگردانی مینا شوم محصول سال ۱۹۹۴ آغاز کرد. به همراه شوم در فیلم دیگری به نام او گفت رانندگی کن محصول سال ۱۹۹۷ همکاری کرد.
گروه سوم: گروهی بودند که هیچ نوع الگوی بزرگسالی را تماشا نمی‌کردند و به‌تنهایی در اتاق آزمایش بازی می‌کردند. از طرفی تمام این سه گروه، به‌طور کاملاً مساوی به دو گروه دختر و پسر تقسیم شده بودند. در پایان آزمایش، گروهی از کودکان که الگوی پرخاشگری بزرگسال را تماشا کرده بودند بیشتر از دوبرابر گروه کنترل، رفتارهای پرخاشگری فیزیکی و کلامی را نشان دادند و کودکان گروهی که الگوی بدون پرخاشگری بزرگسال را مشاهده کرده بودند حتی نسبت به گروه کنترل، رفتار پرخاشگری کمتری نشان دادند.