خیریه

معنی کلمه خیریه در فرهنگ معین

(خَ یا خِ یِّ ) [ ع . خیریة ] (ص نسب . ) مؤنث خیری ، وابسته به خیر: امور خیریه (کارهایی که نفع و خیر همه در آن باشد ).

معنی کلمه خیریه در فرهنگ فارسی

( صفت ) مونث خیری وابسته به خیر : امور خیریه ( کالرهایی که نفع و خیر خلق در آن باشد )
نیکو خوب

جملاتی از کاربرد کلمه خیریه

در سال ۲۰۱۷، هیرش همراه با جاستین رویلاند و اتیان کلین، از طریق یک جریان مستقیم خیریه توئیتر، کمک هزینه ۲۰۰۰۰۰ دلاری را برای کمک به توفند هاروی پرداختند.
اشرف قندهاری بهادرزاده (زاده ۱۳۰۴ در مشهد - درگذشته ۵ اسفند ۱۳۹۵ در تهران) از نخستین بنیانگذاران مؤسسه خیریه کهریزک، مؤسس گروه بانوان نیکوکار و خانه مادر و کودک بود. وی عمر و دارایی خود را صرف امور خیریه کرد.
در آوریل ۲۰۱۲، بینگ ملزم شد تا به پیمان بخشش که از سوی بیل گیتس و وارن بافت آغاز شده بود، بپیوندد و داوطلبانه بخش عظیمی از دارایی خود را با کمال میل به خیریه ببخشد.
کلوبک رئیس هیئت‌مدیرهٔ مؤسسهٔ سرطان نوادا بود. در سال ۲۰۱۲، او جایزهٔ «استیفن جِی. کلوبک» در دانشکدهٔ بازرگانی بین‌المللی دانشگاه برندایس اهدا کرد. کلوبک مؤسس بنیاد «برنت شپیرو» بود؛ بنیادی که به آگاهی‌سازی پیرامون مواد مخدر می‌پرداخت. همچنین کلوبک با چندین گروه آموزشی و خیریه دیگر همکاری می‌کرد.
در سال ۱۹۴۹، دوست هاردی - جان وین - از او خواست که نقش مکمل را در فیلم مبارز اهل کنتاکی ایفا کند. هاردی چند سال قبل، زمانی که لورل مشغول درمان بیماری دیابت خود بود، با جان وین و جان فورد در یک اجرای خیریه از نمایشنامه افتخار دیگر ارزشی ندارد همکاری کرده بود. اینبار هاردی کمی مردد بود، اما به اصرار لورل این نقش را پذیرفت. فرانک کاپرا نیز در سال ۱۹۵۰ از او دعوت کرد تا در فیلم سوارکاری در اوج با بینگ کرازبی در نقش کوتاهی بازی کند.
شرکت کاشی سنتی گوهرشاد وابسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی است. فعالیت‌های این شرکت تولید انواع کاشی معرق، مقرنس، معقلی، هفت رنگی، مینیاتور و نره است.
هر شر اگر از امور خیریه نبود خون فقرا وجوه بریه نبود
اکثر سازمان‌های ارمنی در شهر حلب تأسیس شده‌اند. این سازمان‌ها به شکل فرهنگی، ورزشی، انجمن‌های خیریه یا نوجوان فعالیت می‌کنند و هدف همگی کمک از طریق ارائه فعالیت‌هایشان به جامعه ارمنی سوریه است.
مسعود خوانساری از سال ۱۳۹۴ (دوره هشتم) ریاست اتاق بازرگانی را برعهده داشته‌است. در این دوره فعالیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی تهران گسترش بیشتری یافت که می‌توان به فعالیت‌های درمانی، خیریه و حمایت از کسب‌وکارهای نوین اشاره کرد. یکی از ابتکارات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در این دوره، برگزاری مراسم نشان امین‌الضرب است که این نشان به کارآفرینان و پیشکسوتان نمونه تعلق می‌گیرد.
در شهریور ۱۳۹۰ محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت که سازمان اوقاف و امور خیریه به یک زمین‌خوار بزرگ تبدیل شده و این موضوع را یک فاجعه بزرگ خواند. او گفته است «اوقاف ادعای موقوفه بودن زمین‌های منابع طبیعی را می‌کند و برخی از آن‌ها اجاره داده و مجوز ساخت و ساز صادر کرده است.» «در حالی که اوقاف اجازه صدور مجوز ساخت و ساز را ندارد و تنها از نام ولایت سوء استفاده کرده است و نباید این اتفاق روی بدهد.»
در زندگی اجتماعی علاقه به مراسم خیریه داشته و در بیشتر آنها فعالیت دارد.