حملات

معنی کلمه حملات در لغت نامه دهخدا

حملات. [ ح َ م َ ] ( ع اِ ) ج ِ حملة. رجوع به حملة شود.

معنی کلمه حملات در فرهنگ معین

(حَ مَ ) [ ع . ] (مص . اِ. )جِ حمله ،تاخت ها، ت اختن ها.

معنی کلمه حملات در فرهنگ فارسی

( مصدر اسم ) جمع حلمه تاختنها تاختها .

معنی کلمه حملات در ویکی واژه

جِ حمله ؛تاخت‌ها، ت اختن‌ها.

جملاتی از کاربرد کلمه حملات

۴۰۹۶ تا ۶۰۸۵ غیرنظامی در حملات هوایی روسیه در سوریه کشته شدند.
این جزیره همچنین هدف حملات دزدان دریایی سارازن بود. بعدها، مالکیت آسینارا بین پیزا، جمهوری جنوا و پادشاهی آراگون مورد مناقشه قرار گرفت. از سده هفدهم، چوپانانی از ساردینیا و لیگوریا این جزیره را استعمار کردند. در سال ۱۷۲۱، این جزیره به مالکیت پادشاهی ساوی ساردنی درآمد.
بهتر من حملاته عرش الوغا و یموج من صمصامه قمقامها
عبدالله احمد عبدالله سپس از کنیا به کراچی پاکستان گریخت و به افغانستان بازگشت و از سال ۲۰۰۲ به عضویت «مجلس‌الشورا» یا شورای فرماندهی القاعده درآمد. به گفتهٔ یک افسر اطلاعاتی پیشین اسرائیل، وی فرماندهٔ حملات ۲۰۰۲ مومباسا بود.
جنگ یمن (تا سال ۲۰۲۱ م) حدود صد و سی هزار (۱۳۰٫۰۰۰) کشته بر جا گذاشته‌است که شامل بیش از سیزده هزار (۱۳٫۰۰۰) غیرنظامی در حملات هدفمند می‌شود. همچنین ناظران می‌گویند از آغاز جنگ تا کنون، هشتاد و پنج هزار (۸۵٫۰۰۰) کودک زیر ۵ سال بر اثر گرسنگی یا بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
آنمه سوی ما چون نظر سعد نداشت با ما ز تحملات چیزی نگذاشت
دست کم ۲۸۰۰۰ غیرنظامی عراقی توسط داعش کشته شدند.۸۳۱۷–۱۳۱۹۰ غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف در عراق و سوریه کشته شدند.
اتلبرت به مدت ۵ سال پادشاهی کرد و در این مدت حکومتش شاهد هجوم گستردهٔ وایکینگ‌های دانمارکی بود که کمی پس از تاجگذاری او حملات خود را از سر گرفته بودند. آنها در ۸۶۰ وینچستر، پایتخت وسکس را با خاک یکسان کردند و در ۸۶۵ کنت را ویران ساختند.
پس از حملات ۱۱ سپتامبر به مرکز تجارت جهانی و پنتاگون، به عنوان بخشی از برنامه مبارزه با ترورسیم، توانایی‌های نظارتی فایو آیز به مقدار چشمگیری افزایش یافت.
در ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷، جاده القائم - ابو کمال - میادین - دیرالزور پس از یک سری حملات هوایی که توسط نیروی هوایی روسیه انجام شده بود، مسدود شد.