حمایت کردن

معنی کلمه حمایت کردن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) نگاهبانی کردن دفاع کردن از کسی .

معنی کلمه حمایت کردن در ویکی واژه

appoggiare
tutelare

جملاتی از کاربرد کلمه حمایت کردن

در سال ۲۰۱۱، او بنیاد الیزابت اسمارت را تأسیس نمود که هدف‌اش ایجاد امید، ختم قربانی شدن و استفاده از تجاوز جنسی به‌وسیله جلوگیری، بهبود بخشیدن و حمایت کردن است.
در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰، قاضی دادگاه ایالات متحده، سارا نتبرن، به دو تن از اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی، از جمله شاهزاده بندر بن سلطان، دستور داد تا به سوالات مطرح شده در دعوای ۱۱ سپتامبر پاسخ دهند. قربانیان آن را نقطه عطفی در یک دعوی حقوقی طولانی مدت خوانده‌اند. بستگان قربانیان حمله ۱۱ سپتامبر ادعا می‌کنند که عوامل عربستان سعودی، قبل از ربودن و سقوط هواپیماها به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی نیویورک آگاهانه از القاعده و رهبر آن اسامه بن لادن حمایت کردند.
به گفته منابع سازمان ملل متحد، قدرت‌های بزرگ غربی، روسیه و چین از طرح پیشنهادی کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، برای پایان دادن به بحران سیاسی پانزده‌ماهه در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲، از طریق تشکیل یک دولت انتقالی با شرکت گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف حمایت کردند.
کمیتهٔ دفاع ملی پیش از رسیدن به کرمانشاه در صحنه مستقر شد. نظام‌السلطنه مافی به ریاست کمیتهٔ دفاع ملی انتخاب شد و کلیهٔ نیروهای موجود، از جمله نیروهای مهاجر، ژاندارمری و نیز گروه‌هایی از عشایر کرد تحت فرمان وی قرار گرفتند. قوای ژاندارمری سلطان‌آباد، ملایر، همدان، اصفهان، و همچنین فوج سیلاخور، خلج، مجاهدان اصفهانی، و سواران بختیاری اطاعت و پیروی خود را به نظام‌السلطنه اعلام و از کمیتهٔ دفاع ملی حمایت کردند. در نتیجهٔ پیوستن این نیروها، نیرویی نظامی به نام قوای ملی ایجاد شد.
و آن عبارت است از سعی نمودن در حمایت خود یا چیزی که به خود نسبت دارد، از دین و مال و قبیله و عشیره و اهل شهر یا اهل صنعت خود و امثال اینها، به قول یا فعل و این بر دو قسم است، زیرا که آن را که حمایت می کند و سعی در دفع بدی از آن می کند اگر چیزی است که حفظ و حمایت آن لازم است و در حمایت کردن، از حق متجاوز نمی کند و انصاف را از دست نمی دهد این قسم ممدوح و پسندیده، و از صفات فاضله است و آن را غیرت گویند، چنانکه گذشت
این بازی به دلیل صحنه‌های خشونت‌آمیز و جنسیت پرستانه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در این مأموریت، که ترور، گروگان را بازجویی می‌کند، به بازیکن این فرصت داده می‌شود که از هر ابزار شکنجه استفاده کند. روزنامه نگاران صحنه شکنجه را به عنوان یک تفسیر سیاسی توصیف کردند، برخی معتقدند که این مأموریت باعث بی‌فکری شده است. نظر سیاسی مشابهی توسط سیاستمداران و سازمانهای خیریه برای مبارزه با شکنجه ابراز شد. این بازی موضوعی برای بحث دربارهٔ جنسیت در نظر گرفته شد. کارولین پیت، مقاله‌نویس گیم اسپات، بازی را خصومت با زنان توصیف کرد. نظر این روزنامه‌نگار باعث ایجاد بیش از ۲۰ هزار اظهار نظر منفی علیه این بازی شد و بسیاری از ناظران از اظهار نظر وی حمایت کردند.
در اروپا این تجمع‌ها در شهرهای دوسلدورف، هامبورگ، اشتوتگارت، دورتموند، کمنیتس، پراگ، پاریس، استکهلم، گوتنبرگ، هلسینکی، اسلو، آمستردام، لاهه، کلن و زوریخ برگزار شد. در اسرائیل نیز گروهی از مردم با در دست داشتن پرچم شیر و خورشید و پرچم اسرائیل، از اعتراضات مردم ایران حمایت کردند. ایرانیان مقیم ملبورن و سیدنی در استرالیا، تورنتو و ونکوور در کانادا و واشینگتن، دالاس تگزاس، آریزونا و لس آنجلس در آمریکا هم در حمایت از اعتراضات مردم ایران تجمعاتی برگزار کردند.
یک مشاوره عمومی که بین مارس و ژوئن ۲۰۱۹ برگزار شد، حمایت اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای از ازدواج همجنس در سوئیس را نشان داد. ۸۳ درصد از شرکت کنندگان در مشاوره حمایت خود را اعلام کردند و ۶۳ درصد از اهدای اسپرم و دسترسی به لقاح مصنوعی برای زوج‌های لزبین حمایت کردند.
شنبه ۱۵ مرداد، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی در شهرهای اهواز، اردبیل و اراک، طی برگزاری تجمع‌های اعتراضی خواهان رسیدگی به درخواست‌های‌شان شدند. بازنشستگان در اهواز با دادن شعارهایی مانند «مصوبات شورا اجرا باید گردد» و «کارگر زندانی آزاد باید گرد» از فعالین کارگری دربند نیز حمایت کردند.
شماری از چهره‌های ایران و فراتر از ایران از اعتراضات سراسری حمایت کردند. شمار بازیگرانی که از معترضان حمایت کرده‌اند به اندازه‌ای است که صدا و سیمای ایران برای پخش و بازپخش تعداد زیادی از مجموعه‌های و فیلم‌های تلویزیونی دچار مشکل خواهد شد. تعدادی از چهره‌های سرشناس هنری، فرهنگی و ورزشی دنیا هم از معترضان در ایران حمایت کردند.