قتل ناموسی

معنی کلمه قتل ناموسی در فرهنگستان زبان و ادب

{honour killing} [مطالعات زنان] قتل یکی از بستگان، به ویژه دختران و زنانی که باعث بی آبرویی در خانواده شده اند

معنی کلمه قتل ناموسی در ویکی واژه

قتل یکی از بستگان، به‌ویژه دختران و زنانی که باعث بی‌آبرویی در خانواده شده‌اند.

جملاتی از کاربرد کلمه قتل ناموسی

در ملاء عام، این قتل بلافاصله با شش قتل دیگر در برلین از اکتبر ۲۰۰۴ همراه شد که در آن «قتل ناموسی» یک زن مشکوک به انگیزه آن بود.
برخی از فعالان حقوق زنان، متهم ردیف اول پرونده قتل مونا حیدری (قتل ناموسی در ایران) را حکومت دینی‌ای دانستند که این‌گونه قتل‌ها را مجاز می‌شمارد.
هر دو قانون فدرال و امارات همجنس‌گرایی و مبدل‌پوشی را غیرمجاز می‌کند. اعدام، حبس ابد، شلاق، جریمه نقدی، تبعید، اخته شیمیایی، درمان‌های روانی اجباری، قتل ناموسی، از انواع مجازات‌ها بوده‌اند. قتل‌های به دلیل حفظ آبرو، ضرب و شتم، معاینه اجباری مقعد، تزریق اجباری هورمون، و شکنج نیز گزارش شده‌اند.
پومزیله ملامبو–نوکا، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل متحد، از تصمیم دولت پاکستان برای تصویب لوایح ضد تجاوز و قتل ناموسی استقبال کرد.
ناظران محاکمه مانند وکیل اولریکه زچر و جامعه‌شناس نکلا کلک، پذیرش جرم کوچک‌ترین برادر را تاکتیکی برای تسکین خانواده به عنوان سازمان مجری قانون مسئول می‌دانند. احمد توپراک، دانشمند علوم اجتماعی، همچنین فرض می‌کند که تمام خانواده در این پرونده دخیل بوده‌اند. از سوی دیگر، ورنر شیفاوئر، همکار او، انگیزه جنایت را «قتل ناموسی» انکار می‌کند، که او آن را بسیار غیرمتمایز می‌داند.