رها شده

رها شده

معنی کلمه رها شده در دانشنامه عمومی

رها شده (فیلم ۲۰۱۰). رها شده ( به انگلیسی: Abandoned ) یک فیلم دلهره آور آمریکایی محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی مایکل فیفر با بازی بریتانی مورفی، رادین کاین، میمی راجرز و جی پیکت است.
" مری والش " دوست پسرش رو واسه یه بخیه ساده میفرسته بیمارستان، ولی وقتی میره دنبالش که بیارتش متوجه میشه که اون به طرز عجیبی یه دفعه ناپدید شده و مدیر اونجا هم ردی ازش پیدا نمیکنه و پلیس هم به هیجا نمیرسه تا اینکه …
• بریتانی مورفی در نقش مری والش
• رادین کاین در نقش کوین پیترسون
• میمی راجرز در نقش ویکتوریا مارکهام
• پیتر باگدانوویچ در نقش دکتر بنسلی
• جی پیکت در نقش کارآگاه فرانکلین
• تیم تامرسون در نقش کوپر
• اسکات آنتونی لیت در نقش جان هالووی
• آمریکای جوان مانند آماندا
• تارا سوبکوف در نقش پرستار آنا
• وود دیکینسون به عنوان مرد تاجر در بانک
این فیلم در ژوئن ۲۰۰۹ فیلمبرداری شد و آخرین پروژه مورفی قبل از مرگ در ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹ بود. این یکی از دو فیلمی است که پس از مرگ او اکران می شود ( فیلم بعدی اندکی شرارت بود. )

معنی کلمه رها شده در ویکی واژه

abbandonato

جملاتی از کاربرد کلمه رها شده

از بسکه کارها شده وارون شگفت نیست از پرتو ار بسوزد مه را کتان به فارس
در فاصلهٔ شش و نیم کیلومتری از تخت جمشید نقش رستم است. در نقش رستم، آرامگاه‌های شاهنشاهانی مانند داریوش بزرگ/ خشایارشا/ اردشیر یکم و داریوش دوم واقع است. افزون بر نقش رستم دو آرامگاه به صورت کاملاً تمام شده و یک آرامگاه به صورت نیمه‌تمام در تخت جمشید موجود است. آرامگاه‌هایی که در دامنهٔ کوه رحمت و مشرف به تخت جمشید واقع شده است متعلق به اردشیر دوم و اردشیر سوم شاهنشاهان هخامنشی می‌باشد. در جنوب تخت جمشید یک آرامگاه به صورت نیمه‌تمام رها شده است که بر بنیان دیدگاه برخی از باستان شناسان، منسوب به داریوش سوم است.
مصراع: یعلم اللَّه گر همی دانم نگارا شب ز روز. چون برگذشت و سلام نکرد مصطفی (ص) تیز در وی نگریست دل وی را دید، چون کشتی در بحر غیب افکنده، باد جلال از مهب تجلی خاسته، کشتی بشکسته و سلمان سرگشته. زبان سلمان بزیارت دل رفته، دل در جان آویخته، جان در حق گریخته. مصطفی (ص) دانست که سلمان از خود رها شده و مرغش از روزن دل بعالم ملکوت پرواز کرده. ای جوانمرد، کار آن مرغ دارد. قفس که در او مرغ نبود بچه شاید. گفته‌اند قفس، قالب است و امانت مرغ، پر او عشق، پرواز او ارادت، افق او غیب، منزل او درد، استقبال از راه اتیته هرولة. هر گه که این مرغ امانت از این قفس بشریت بر افق غیب پرواز کند، کروبیان عالم قدس دستها بدیده خویش باز نهند، تا برق این جمال دیده‌های ایشان نرباید. مصطفی (ص) هر چند که از احوال سلمان با خبر بود غیرتی بر صحرای سینه وی گذر کرد گفت: ای سلمان می‌برگذری و سلام می‌نکنی، سلمان جواب نداد، رسول فرمود ای سلمان آخر نه من راهت نمودم نه بشفاعت من همی امید داری، سلمان هم جواب نداد، سرّ سلمان آن ساعت در اللَّه زارید که الهی یا زبانی بازده تا جواب دهم یا جوابی از بهر من بازده. جبرئیل آن ساعت از هواء قدرت بشتاب درآمد رسول فرمود: ای جبرئیل امروز بشتاب آمدی، گفت آری که سلمان در غرقاب است. ای محمد اللَّه ترا سلام میکند میفرماید که با سلمان می‌گویی نه راهت من نمودم؟ ترا راه که نمود؟ می‌گویی نه امید بشفاعت من داری؟ در کل عالم کرا زهره شفاعت بود تا دستوری من نباشد؟
مرگ تنها به سراغ مادربزرگ‌ها و آشنایان پیر نمی‌آید؛ بلکه والدین کودکان هم می‌میرند. پذیرش مرگ آن‌ها بسیار مشکل است به خصوص در دنیای امروز که مرگ ومیر به خاطر رشد علم کمتر شده بارها شده‌است که نویسندگان برای نزدیک شدن به موضوع مرگ حیواناتی را مطرح می‌کنند که دوست کودکانند.
نادان به کارها شده مستولی دانا به خون دل شده مستغرق
درست باشد ممکن است طوفان نوح ۲۹۰۰ سال قبل از میلاد به وقوع پیوسته باشد زیرا شواهد امروزی نشان می‌دهد که در ۲۹۰۰ سال قبل از میلاد طوفان و سیلی در عراق رخ داده که باعث تخریب شهرها شده.
برون شدند سحرگه ز خانه مهمانانش زهارها شده پر گوه و خایه‌ها شده غر
تا زلف او به باد صبا آشنا شده است از دست دل عنان صبوری رها شده است
تاچر در پیامی کاملاً غیرمعمول به صورت جدی خواستار حفظ جان گروگان‌ها و کشتن همه گروگان‌گیرها شده بود.
خون می چکد ز ناله ی بی اختیار او مرغ چمن ز دامگه آیا رها شده ست؟
داند چه قسم دولتی از دست داده ام از دست هر که دامن پر گل رها شده است
توکوگاوا تسونایوشی هنگامی که مرگ را نزدیک می‌دید به جانشینش گفت که سیاست رحمت بر موجودات زنده را حتی پس از مرگش نیز ادامه دهد، اما در سال ۱۷۰۹، سیاست لغو این احکام بلافاصله پس از مرگ وی بسیاری از مقررات مربوط به حیوانات خانگی و غیره به سرعت لغو شدند. همچنین سگ‌دانی‌های دوره ادو که هزینه سنگینی را بر مردم تحمیل کرده بودند برچیده شدند. با این حال، برخی قوانین و مقررات در حال اجرا مانند ممنوعیت دور انداختن گاو و اسب و حمایت از کودکان و بیماران رها شده ادامه پیدا کرد.
گزارش‌های متعددی از افسانه‌های جزئی نیز در اطراف این منطقه منتشر شده است که مهمترین آنها یک وسیله نقلیه رها شده عجیب و شبح کاتالینا است.
مرزهای اجتماعی و جسمی در این جشن‌ها به‌طور عمده رها شده بود. افراد از هر طبقه اجتماعی در خیابان‌ها درهم آمیخته می‌شدند - سامورایی‌ها، بازرگانان، کشاورزان و غیره. خانه‌ها و محل‌های کار مملو از کارناوال بود. نقش‌های جنسیتی دائماً و با اشتیاق عوض می‌شد. مردان با لباس‌های زنانه به زن تبدیل می‌شدند، و زنان با لباس‌های مبدل به مرد تبدیل می‌شدند. نخستین مورد از این جشنواره پس از حدود سه روز و سه شب جشن در روز چهارم به پایان رسید.
این ورزش همانند تیراندازی با اهداف پروازی بوده اما اهداف در فاصله‌هایی نزدیک‌تر رها شده و تیراندازی نیاز به سرعت عمل بالا دارد. با تغییر مقررات در فدراسیون جهانی تیراندازی پس از المپیک ریو (۲۰۱۶) تعداد اهداف زنان در تمامی رشته‌های المپیکی تیراندازی از جمله اسکیت با تعداد اهداف مربوط به مردان برابر شد و در اسکیت برای مردان وزنان به ۱۲۵ هدف رسید.[۱]
ای در دلت همیشه هنرها شده مقیم وی بر درت همیشه هنرمند را مقام
سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که روز پنج‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ُ منتشر شد اعلام کرد تقریباً دو هزار کودک ایزدی در اقلیم کردستان عراق «به حال خود رها شده‌اند». این گزارش دربارهٔ وضع کنونی قوم ایزدی پس از شکست گروه داعش نوشته شده‌است و عفو بین‌الملل می‌گوید که کودکانی که به همراه خانواده‌های خود از اسارت داعش جان سالم به در بردند از هیچ حمایتی برخوردار نیستند.
در آتلیه عکاسی وقتی یک سوژه مثل شخص یا خانواده برای عکاسی پرتره مراجعه میکنند ، در این آتلیه نورپردازی، بک گراند، لنز و فضای داخلی آتلیه باید متناسب با عکاسی پرتره چیدمان و تهیه شده باشد . برای عکاسی پرتره در گذشته از دوربین‌های آنالوگ استفاده میشده ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌، دوربین‌های دیجیتال جایگزین آنالوگ شده و همین امر موجب توسعه روزافزون آتلیه‌های عکاسی در شهرها شده است. انواع عکس‌های پاسپورت، پرسنلی، شخصی و خانوادگی در آتلیه عکاسی پرتره گرفته و چاپ می‌شوند .
نه از ترحم، صیاد کرده آزادم ز ضعف تن ز شکاف قفس رها شده ام
نفس لطیفم رها شده‌است اگر چند زیر زمان است این کثیف و گرانم