دزدان
معنی کلمه دزدان در دانشنامه عمومی

دزدان

معنی کلمه دزدان در دانشنامه عمومی

دزدان (فیلم ۲۰۱۲). دزدان ( انگلیسی: The Thieves; کره ای:  도둑들; لاتین نویسی اصلاح شده:  Dodukdeul ) یک فیلم محصول کره جنوبی سال ۲۰۱۲ در ژانر کمدی اکشن و سرقت به کارگردانی چوی دونگ - هون است.
• کیم یون - سوک در نقش ماکائو پارک
• سو یونگ - جو در نقش جوانی ماکائو پارک
حقوق توزیع این فیلم به چندین کشور از جمله سنگاپور، مالزی، برونئی، اندونزی، تایوان، چین، هنگ کنگ، تایلند و ویتنام فروخته شد. این فیلم در آمریکای شمالی در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو ۲۰۱۲ به نمایش درآمد، و در ایالات متحده آمریکا توسط وِل گو یواِس اِی انترتینمنت توزیع شد. ول گو در ۱۲ فوریه ۲۰۱۳، این فیلم را به صورت دی وی دی و بلو - ری منتشر کرد.
دزدان (فیلم ۲۰۱۵). دزدان ( به فرانسوی: Braqueurs ) ( همچنین به عنوان خدمه نیز شناخته می شود ) یک فیلم اکشن و دلهره آور فرانسوی محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی ژولین لکلرک است.
• سامی بواجیله
• گیوم گوئی
• کاریس
• آلیس دو لانکسن

جملاتی از کاربرد کلمه دزدان

که دزدان دست او با پای اینجا بریدن باید اینجا شیخ دانا
به این دلیل که این سمبل به طور کلی و در بازی بچه‌ها نماد دزدان دریایی است و جنبه منفی مرگ تا حدی دستخوش فضای کودکانه و فانتزی قرار گرفته، در آمریکا نماد دیگری برای توجه به مواد سمی برای کودکان طراحی شده به اسم «آقای یوک».
خلاصه فیلم: یک فرمانده رومی بنام گلاکوس از خدمت مرخص شده و به پمپی و خانه بازمی گردد تا پدرش را پیدا کند که متوجه میشود پدرش توسط گروهی از دزدان دریایی سیاه به قتل رسیده و تصمیم می‌گیرد در مورد این موضوع تحقیق کند و انتقام بگیرد.
با دزدان چون زیم‌، که‌نه دزدم باکشخان چون بوم، نه کشخانم
چو سالار دولت پی جنگ ملت به دزدان و بی دولتان معتصم شد
از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است، می‌توان به جنگل گمشده، دزدان دریایی، عملیات کارگر مزرعه، قانون وحش، مریخی محبوب من و تارزان اشاره نمود.
حکومت استعماری راج بریتانیا سابقه‌ای طولانی در اعدام سیپوی‌ها (یا سپاهی، سربازان وظیفه بومی) نافرمان یا فراری با توپ داشت. به نوشتهٔ یک مورخ،[الفاظ طفره‌آمیز] سنت به توپ بستن در راج بریتانیا از سال ۱۷۶۰ آغاز شد. تا پیش از آن روش معمول اعدام در ملأ عام «شلاق زدن تا مرگ» بود. در آن سال حکومت راج «مجازات قدیمی گورکانیان» یعنی اعدام با توپ را جایگزین شلاق زدن تا مرگ کرد، چرا که به نسبت آن عبرت‌آموزتر، عمومی‌تر، و انسانی‌تر بود. در ۱۷۶۱ در لکهیپور دستوری صادر شد مبنی بر اینکه «رهبر دزدان را به دهانهٔ توپ ببندند تا عبرتی برای دیگران باشد.»
از دیگر آثار استاپ موشن معروف می‌توان به دزدان دریایی، سریال شاون گوسفنده، آقای فاکس شگفت‌انگیز، باکس ترولز، پینگو، پت و مت، پارانورمن و مری و مکس اشاره کرد.
دزدان دریایی بدون مرز از زمان گردهمایی احزاب دزدان دریایی بین‌الملل در ۱۲ و ۱۳ مارس ۲۰۱۱ به عضویت ناظر آن سمن پذیرفته شد.
ز ارکان من بدزدیدم زر و در کیسه پیچیدم ز ترس بازدادن من چو دزدانم در این مکمن
گفت دزدان آمدند اندر نقاب رختها بردند از پیشم شتاب
وان که دارد سوار چون ایوب‌ مدح دزدان کند نباشد خوب
تا به بیابان ز قضا شد دچار در کف دزدان برون از شمار
طبرستانی و گیلانی و زنجانی را راندن دزدان از ملک‌، مرامی سره شد
اگر نه طالب اویی به خانه خانه خورشید چرا چون شکل شب دزدان به هر روزن نمی‌آیی
عبارت است از دزدی مکرر از فروشگاه‌ها که در آن عمل دزدی مهم است نه شی دزدیده شده و کمتر از پنج درصد دزدان فروشگاه‌ها را شامل می‌شود.
در مجمع رسمی دزدان دریایی (مجمع برادران ولتز) الیزابت و سایر دزدان جک اسپارو را نجات می‌دهند. پس از آن الیزابت پیش کاپیتان سئوفنگ می‌رود. الیزابت در لحظات آخر زندگی فرمانده سئوفنگ به جانشینی وی تعیین می‌شود و به عنوان یک ناخدا وارد مجمع دزدان دریایی می‌شود. او در جنگ نهایی جناح دزدان علیه بکت و دیوی جونز شرکت می‌کند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به دزدان فروشگاه اشاره کرد.
سبوس ار چه که پنهان شد میان آرد چون دزدان کشاند شحنهٔ دادش ز هر گوشه به پَرویزن